Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-17, 20:55
Medlem
Det va någon som gjort en tråd om detta men den blev skickad i papperskorgen och rekommenderad att ställa frågan i tråden "jag såg en polis".

Detta är nog ändå ett aktuellt ämne ändå.
Då polisen nu spärrat av hela huset och det har varit både polislastbilar, nationella styrkan mm på platsen.

Är det någon som vet mer exakt vad som hänt?
Citera
2025-11-17, 21:08
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Hur vore det om du bifogade en länk till en tidningsartikel eller liknande? Även något från Polisens egen sida? Tråden lär bli papperskorgad rätt snabbt annars,
Citera
2025-11-17, 21:08
Medlem
VoktorDodkas avatar
Well, vi försöker väl igen då.

https://www.gd.se/2025-11-17/locket-pa-om-stor-polisinsats/

Citat:
– Jag vet att vi har haft en del ärenden där andra polisregioner har varit på plats och arbetat här hos oss. Vi får vetskap om att något ska ske för att vi inte ska åka ut på larm i onödan om att någon sett beväpnade personer.

Enligt facebook så handlar det om Carlberg gamla kåk, ganska välkänd pga Rolle som byggde billjud och hade bilverkstad. Han dog för ett tag sedan och huset såldes väldigt billigt, det var mer eller mindre ett helrenoveringsobjekt men hela nedervåningen är verkstad plus tillbyggd verkstad samt ett garage på entreplan, det jag försöker säga är att det finns gott om utrymmen för ljusskygga affärer, i synnerhet om det handlar om bilaffärer. Och en som är skriven där idag är någon typ av bilhandlare fast i Sundsvall, en annan polisregion vill säga.
Citera
2025-11-18, 00:35
Medlem
Söderhamn och är skrothandlare.

Söderhamns ************, är ett aktiebolag med postadress i Söderhamn som registrerades år 2019 och är verksamt inom Återvinning av källsorterat material, Byggande av bostadshus och andra byggnader och Rivning av hus och byggnader.
Söderhamns M*t*l*å*e*v*n*i*g AB har haft sitt nuvarande firmanamn sedan 2020-04-27.
Citera
2025-11-19, 18:02
Medlem
Marre1976s avatar
https://www.gd.se/2025-11-19/efter-stor-polisinsats-tva-misstankta-for-grova-brott/

Länk fr gd.se

Förra fredagen skedde en stor polisinsats norr om Gävle.

Patruller var på plats i flera timmar.

Under helgen häktades en person misstänkt för grovt häleri och på onsdagen begärdes ytterligare en person häktad – för grovt vapenbrott.

Grovt häleri och grovt vapenbrott, varifrån kommer denna man?
Han byggde upp huset ganska fort och det ser väldigt fint ut från vägen.

Är han ryss?
Citera
2025-11-20, 10:16
Medlem
Det enda jag reagerat på med det huset är att det rustats upp oerhört smaklöst med fönster och dörrar som man ser ut att ha tagit direkt från ett kontorshus. Passar inte alls byggnaden.

Men ser att det står 4 personer i 40-årsåldern med utländska efternamn skrivna på adressen så jag förstår att det pågått fuffens där.
Citera
2025-11-30, 14:18
Medlem
VoktorDodkas avatar
EU's öppna gränser är väl underbara. En tröst är att på senare tid verkar dom faktiskt har orkat lyfta något finger för att åtminstone försöka stoppa lite av alla rikedomar som förs ut, men den här gången vann romerna.

https://www.gd.se/2025-11-28/efter-polisinsatsen-misstankt-avskriven/

Citat:
Men nu har mannen försatts på fri fot och avskrivits från utredningen.

– Det går helt enkelt inte att styrka att han har haft uppsåt. Han har åkt runt här och hämtat lagligt gods på två ställen. Sedan finns det misstankar om att godset på det tredje stället inte är lagligt och okej att föra ut ur landet.

Chauffören har förklarat att han fått i uppdrag av sin arbetsgivare, ett speditionsföretag i hans hemland, att hämta gods.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in