Citat:
Ursprungligen postat av
qvarne2
Håller helt med. Sjukt beteende. Du är normal. Att se en film mer än säg 5 gånger hur bra den än är förstör bara filmen. Men det kanske är roligt att muppa sig med sina vänner och säga varje replik innan den dyker upp. Då är det ju endast socialt och man bryr sig inte så mycket om filmen. Böckerna kan du läsa många gånger för de är helt packade med information som är lätt att missa. Självklart läser man böckerna på originalspråket också. Jag kallar mig knappt ett lotr fan men har läst böckerna typ 5 gånger om. De är jävligt bra och filmerna är riktigt bra men en blek version av böckerna. Såg även filmerna om och om igen när jag var i 12 års åldern så nu är magin helt förstörd. Måste vara något fel på dessa muppar som kollar på skiten varje år som tradition. Det finns så många bra gamla filmer att upptäcka istället.
Varför är någon en mupp om den följer en tradition som du själv inte följer? Många ser
Kalle Ankas Julafton eller
Karl-Bertil Jonssons julafton varje år. Är de muppar för det?
Det finns ett flertal Tolkien-sällskap som samlas för att umgås i Tolkiens värld. En del dansar medeltidsinspirerade danser, diskuterar de olika kulturerna, berättar historier, spelar instrument, lagar mat ihop, pysslar med lajv eller bofferstrid. En del spelar brädspel, kortspel eller rollspel, kanske figurspel i Tolkiens värld. Andra klär bara ut sig och antar ett alias men spelar inte teater eller dylikt. Nördigt? Absolut. Har de kul och skaffar vänner för livet? Tveklöst. Bryr de sig om bitterfittor på Flashback? Knappast.
Vadan det här behovet av att kalla folk med andra intressen för muppar?