Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-17, 16:34
Medlem
Vad tycker ni? Haft svår smärtproblematik i många år nu får jag några mg subutex av en närstående som går Laro och all smärta är som bortblåst
Citera
2025-11-17, 16:58
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag vet inte men mamma var nöjd över sitt buprenorfinplåster (lägsta dos) när hon hade brutit lårbenet!
Citera
2025-11-17, 17:06
Medlem
zombie-nations avatar
Behöver definitivt mer än ett lägsta dosen-plåster. Men plåstren behöver ju inte användas så. Ehum...

Men jag håller med. Individuellt förstås. De försökte få mig att ta oxy, det funkade noll. Helt noll. Ville ha Temgesic istället men det var kalla handen.

Har köpt buprenorfin förr, mot värk (långt tidigare i andra syften), och för mig funkar det.

Jag förstår inte vårdens kärlek för oxy och hat mot bup.
Citera
2025-11-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag vet inte men mamma var nöjd över sitt buprenorfinplåster (lägsta dos) när hon hade brutit lårbenet!

Förstår att hon var nöjd, det är rena mirakelmedicinen om man bara tar ibland
Citera
2025-11-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Behöver definitivt mer än ett lägsta dosen-plåster. Men plåstren behöver ju inte användas så. Ehum...

Men jag håller med. Individuellt förstås. De försökte få mig att ta oxy, det funkade noll. Helt noll. Ville ha Temgesic istället men det var kalla handen.

Har köpt buprenorfin förr, mot värk (långt tidigare i andra syften), och för mig funkar det.

Jag förstår inte vårdens kärlek för oxy och hat mot bup.

Jag har haft oxy morfin gabapentin och tramadol utskrivet men sub är utan tvekan det som funkat bäst
Citera
2025-11-17, 17:18
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Förstår att hon var nöjd, det är rena mirakelmedicinen om man bara tar ibland
Ja när dom tog bort det för henne pga beroenderisk så klagade hon väldigt länge att hon bara får Alvedon!
Citera
2025-11-17, 17:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ända medicinen som botar är antibiotika resten är symptonlindrande men man tar det ändå för att förbättra livskvaliten

Sådana som vill att alla lever utan läkemedel, dem vill jag se operera blindtarmen, utan sövning eller smärtstillande.
Citera
2025-11-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja när dom tog bort det för henne pga beroenderisk så klagade hon väldigt länge att hon bara får Alvedon!

Alvedon är rena skämtet i jämförelse, vilken dos sub tog hon? Jag tar 2-4 mg svårt att veta exakt då min närstående ögonmåttar ifrån 12 mgare han får på mottagningen
Citera
2025-11-17, 17:27
Medlem
Citat:
Sådana som vill att alla lever utan läkemedel, dem vill jag se operera blindtarmen, utan sövning eller smärtstillande.

Håller med, riktiga stolpskott
Citera
2025-11-17, 17:30
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Alvedon är rena skämtet i jämförelse, vilken dos sub tog hon? Jag tar 2-4 mg svårt att veta exakt då min närstående ögonmåttar ifrån 12 mgare han får på mottagningen
Ja givetvis är Alvedon ett skämt! Jag minns inte dos! Kolla på FASS där dom listar plåster och titta vilken lägsta dosen är!
Citera
2025-11-17, 17:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Tar Alvedon dagligen, men är lite rädd pga att jag aldrig varit organiserad i huvudet. Alvedons maxdos ligger precis vid överdos, leverskada och kanske död. Förstår inte att det får vara receptfritt!

Får ta 1 g per gång, sedan måste det gå minst 4 timmar till nästa. Måste erkänna att jag inte vet om det gått 2 timmar eller 5 timmar. Tillräckligt mycket feltänk och man är död.

1 mg sub funkar bra, men vill inte vara olaglig så köper inte mer.

Tar även Norflex som är antikolinergt och kan ge demens, men aldrig blivit upplyst om det, för de skiter i att säga sådant.
Citera
2025-11-17, 17:52
Medlem
Citat:
Tar Alvedon dagligen, men är lite rädd pga att jag aldrig varit organiserad i huvudet. Alvedons maxdos ligger precis vid överdos, leverskada och kanske död. Förstår inte att det får vara receptfritt!

Får ta 1 g per gång, sedan måste det gå minst 4 timmar till nästa. Måste erkänna att jag inte vet om det gått 2 timmar eller 5 timmar. Tillräckligt mycket feltänk och man är död.

1 mg sub funkar bra, men vill inte vara olaglig så köper inte mer.

Tar även Norflex som är antikolinergt och kan ge demens, men aldrig blivit upplyst om det, för de skiter i att säga sådant.

Ja jag har också tagit mycket Alvedon men ingen effekt och har fått ont I levern sub däremot 2-4 mg så har jag varken ont eller några andra bieffekter än lite klåda
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in