Kan väl hålla med om att det vore mer rimligt, även om mitt förslag är lite mer radikalt:
(FB) Vem använder WYSIWYG?
Kan tycka editorn som helhet kan omarbetas.
Har till exempel aldrig förstått poängen med denna:
Tycker även
Kod:
[list=1]
[*]test
[/list]
är otroligt ful eftersom den är på tok för osymmetrisk:
- test
Skulle även vilja ha in
i editorn.
Det behöver även ske en del mobilanpassningar:
(FB) Flashback 17 - ny design, nya möjligheter
Och slutligen så hade det varit underbart om man hade infört en [code]-tagg med MARKDOWN-stöd.
Då hade man kunnat göra riktigt snygga saker på forumet. Men gissar att det är dyrt och kostsamt att ta fram och kräver nog en del omarbetning när det inte är native till Flashbacks skräddarsydda kodbas.
Förstår inte ens varför Flashback har en WYSIWYG-vy när man ändå saknar så mycket redigeringsalternativ som rubriker, överstrykningar, ankare, fotnoter, tabeller m.m.
Se exempelvis hur Githubs formatterings-styling *klick*
eller
Reddits formatterings-style *klick* fungerar. Tycker dessa är föredömen, även om jag nog helst anser att man ordnar större möjligheter till textredigering än att fokusera på det grafiska.
Nu tycker jag i och för sig inte att Flashback ska göra om fiaskot med [IMG]-taggar som segade ned forumet till den grad att det inte gick att använda. Men mer textformattering hade varit uppskattat om man tvunget vill behålla WYSIWYG-vyn.
Men tycker i grunden att din idé är bra. Som du säger så vet en del användare inte ens att den existerar. Och klantskallar som jag råkade aktivera den utan att märka det förrän jag bytte webbläsare. Har märkt vid ett par tillfällen att en del användare kämpar med att göra enkel redigering av sina inlägg med vyn aktiverad och lyckas inte få till det med ett simpelt ctrl+v eftersom redigeraren saboterar det som klistras in om webbläsaren är inkompatibel med redigeraren. Så om man hade vyn under editorn där den kan ligga halvdold och inte ta upp plats så skulle man i alla fall få mer feedback på den.