Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-16, 17:45
Medlem
Mr.RedHats avatar
Som bekant så ändras länkar på Flashback till användarens namn med en hashtag när man länkar till en medlem, typ såhär: #Mr.RedHat

Nu gillar jag Flashback för att man inte apat efter alla andra sociala medier med värdelösa funktioner. Men här finns lite förbättringspotential på en redan befintlig lösning. Nämligen att skicka en avisering när inlägg postas som innehåller en hänvisning till en användare.

Dock om man ska vara petnoga så ska det egentligen vara ett @ och inte ett # om hänvisningen ska ge en avisering.
Om man ska följa samtidens internetlogik alltså.

Se mitt tidigare inlägg på detta:
(FB) Moderatorer som har fulla inkorgar?
Citera
2025-11-16, 18:43
Medlem
kalkryggars avatar
Fast du får väl avisering när du skriver #Mr.RedHat eftersom du skriver Mr.RedHat?

Nu kanske du bara lägger länken i ditt inlägg så formaterar Flashback av sig självt med namnet. Men räcker inte det. Du bör väl få avisering nu eftersom jag har skrivit Mr.RedHat i alla fall.
Citera
2025-11-16, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fast du får väl avisering när du skriver #Mr.RedHat eftersom du skriver Mr.RedHat?

Nu kanske du bara lägger länken i ditt inlägg så formaterar Flashback av sig självt med namnet. Men räcker inte det. Du bör väl få avisering nu eftersom jag har skrivit Mr.RedHat i alla fall.
Nej det får man inte. Bara om det är i en citattagg.

Angående förslaget, finns det väl en risk att det missbrukas för att trakassera en användare?
Citera
2025-11-16, 19:11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta

Angående förslaget, finns det väl en risk att det missbrukas för att trakassera en användare?

Nä det stämmer inte. I alla fall inte för mig. Det räcker att någon skriver mitt användarnamn så får jag notifiering om det. Eller jag fick förr i alla fall. Är det ändrat?
Citera
2025-11-16, 19:28
Kan testa. Fick du en avisering nu kalkryggar ?
Citera
2025-11-16, 19:59
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:

Så om jag skriver kalkryggar när jag svarar någon annan får du notis?
Citera
2025-11-16, 20:12
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Så om jag skriver kalkryggar när jag svarar någon annan får du notis?

Jag fick förr. Det är jag helt säker på eftersom det hänt endel gånger när folk skriver illa om mig till andra i inlägg utan att de citerar mig. Då har jag fått notis om det och ibland suttit som en tok och letat och undrat va fasiken är på gång. Sen har jag hittat "kalkryggar" rätt upp-å-ner i någons inlägg och sett att det i notisen faktiskt står deras användarnamn.

Därför har jag faktiskt använt det i inlägg för att pocka på någons uppmärksamhet som inte har deltagit i tråden och det har också verkat ha fungerat. Men jag har nog inte använt mig av det på flera år nu.

Så lite trist om de har tagit bort det.
Citera
2025-11-16, 20:14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Kan testa. Fick du en avisering nu kalkryggar ?

Nej, fick icke trist nog.

Det var ju en bra grej.
Citera
2025-11-16, 20:16
Medlem
Mr.RedHats avatar
Vi testar om du får en avisering: #kalkryggar
Citera
2025-11-16, 20:17
Citat:
Nej, fick icke trist nog.

Det var ju en bra grej.
Jag är inte helt säker på att det någonsin varit en grej.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Vi testar om du får en avisering: #kalkryggar
Vi har ju redan testat, häng med lite va
Citera
2025-11-16, 20:18
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Om det missbrukas så brukar våra eminenta moderatorer rycka in.

Ser ingen skillnad i att man skulle missbruka funktionen ifrån nuvarande ordning eftersom det redan går att göra - precis som du själv skriver - med citat-taggar. Det är således en spegling av en befintlig funktion genom att utvidga den till att även avse URL-länkar till användare.
Citera
2025-11-16, 20:23
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag är inte helt säker på att det någonsin varit en grej.

Vi har ju redan testat, häng med lite va

Jo jag har allt fått det förr. Tror det till och med ska finnas någon tråd som har massa år på nacken där någon tog upp det och ville få stopp på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in