2025-11-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Cyklisten? Cyklister heter det. Cyklisten hade tydligen reflexer.
och det vet ju du... nä just det. det vet vi inte.
Citera
2025-11-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenSkuk1
Vet vi detta, verkligen? Jag tror det är en trådsanning från att nån drog ett dåligt skämt på nån av de första sidorna av tråden.

Eller har du nya uppgifter?

Typisk trådsanning tror jag med.

Sen är det bara att instämma med att vädret var mycket dåligt vid tillfället. Det är självklart en högre risk att vara ute och cykla då. Men det tar ju på intet sätt bort bilförarens ansvar.
Citera
2025-11-17, 22:53
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whipmaster
Vädret var vid tidpunkten mycket dåligt. Var själv ute och körde bil vid samma tid. Även om jag hade haft belysning och väst hade jag tänkt mig för ordentligt innan jag satt mig på en cykel och gett mig ut på denna väg.
Det är inte säkert att bilisten såg cyklisten i tid.
MEN kör man på något så stannar man så klart.

Man ska inte köra fortare än att man hinner stanna om vägen är bortspolad eller det skulle ligga något på vägen. Något UTAN reflexer.
Kanske MM:s liv hade kunnat räddas om han ringt efter hjälp. Och hjälpt till själv.

Hur fick polisen nys på vilken bil som kunde misstänkas?
Citera
2025-11-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hennes vänner etc som sagt att hon var noga med det..
Eller, kanske du menar att de inte vet heller?
Citera
2025-11-18, 02:20
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenSkuk1
Vet vi detta, verkligen? Jag tror det är en trådsanning från att nån drog ett dåligt skämt på nån av de första sidorna av tråden.

Eller har du nya uppgifter?

Jag kom på att jag tidigare måste ha läst nedanstående citat från tråden och dragit fel slutsatser. Har nu kollat en del extra på nätet om olyckan, men hittar inte någon uppgift om att den misstänkte mannen skulle ha sagt sig tro att det handlade om krock med ett rådjur. Men kanske att det kommer skyllas på rådjur eller annat vilt vid ytterligare förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
"Det var mörkt, trodde det var ett rådjur"
Citera
2025-11-18, 07:04
Medlem
Ingen som vet vem som körde ihjäl M*lin? Smet han för att han körde berusad, hade körförbud på bilen, körde med indraget körkort eller vad var skälet till att han inte stannade och tillkallade polis?
Citera
2025-11-18, 08:17
Medlem
Det är ju vanligt att folk pillar med mobilen när dom kör . Det ser man ju dagligen när man är ute och kör.
Citera
2025-11-18, 08:38
Avstängd
bogerts avatar
Han var väl som vanligt dyngrak bakom ratten och för feg för att stå för det. Ynkrygg.
Citera
2025-11-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Han var väl som vanligt dyngrak bakom ratten och för feg för att stå för det. Ynkrygg.

Vet du vem det är?
Citera
2025-11-18, 11:36
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken75
Varför skulle inte cyklisten hjälpas av HLR? HLR i det läget hade varit otroligt viktigt för att upprätthålla blodcirkulationen och syresättningen tills proffsig hjälp kommer

För att HLR inte hjälper om hjärnan är skadad, fattar väl för fan en treåring.I 99% av fallen skadas huvudet när man bli påkörd som cyklist eller gående, om det är en allvarlig skada alltså.

Eller tänker du att när personen blir påkörd så skadas endast hjärtat?
En hjärnskada kan du inte göra nåt åt som privatperson.
Får personen inte syre till hjärnan beror det på hjärtat och då hjälper såklart HLR, elle rom personen har puls men inte verkar andas kan den ha svalt tungan.
Citera
2025-11-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Folk verkar uttala sig synnerligen tvärsäkert och ha starka åsikter kring det motsatta åtminstone.
Citera
2025-11-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Man ska inte köra fortare än att man hinner stanna om vägen är bortspolad eller det skulle ligga något på vägen. Något UTAN reflexer.
Kanske MM:s liv hade kunnat räddas om han ringt efter hjälp. Och hjälpt till själv.

Hur fick polisen nys på vilken bil som kunde misstänkas?
Bil med plåtskador/trasiga strål , blinkers glas brukar polisen hålla utkik efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in