2025-11-13, 09:31
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag är mest aktivit i "relationer och samlevnad". Där finns en underavdelning som heter "relationsakuten". Dels noterar jag att nästan inga trådar skapas där, och att de trådar som flyttas dit dör. Har inga belägg för det, men det är min känsla när jag surfar forumet varje dag.

Min hypotes är att många inte ens noterar att det finns en underavdelning. Det vore bättre om man redan när man besöker "relationer och samlevnad", aktivt fick välja om man vill läsa vanliga relationer och samlevnad, eller relationsakuten. På så sätt skulle inte underavdelningen hamna i skuggan av den "vanliga" forumdelen.
Citera
2025-11-13, 10:23
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det vore bättre om man redan när man besöker "relationer och samlevnad", aktivt fick välja om man vill läsa vanliga relationer och samlevnad, eller relationsakuten.

Är det inte precis så det är idag? Scrollar du in på (FB) Relationer och samlevnad så kan du ju antingen välja "relationer och samlevnad" genom att läsa trådarna där eller klicka vidare till relationsakuten.
Citera
2025-11-13, 10:25
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Är det inte precis så det är idag? Scrollar du in på (FB) Relationer och samlevnad så kan du ju antingen välja "relationer och samlevnad" genom att läsa trådarna där eller klicka vidare till relationsakuten.

Det är ju precis det som är problemet. Man hamnar i en av avdelningarnar "relationer och samlevnad" per default. Jag föreställer mig att många inte klickar vidare till relationsakuten, eller knappt upptäcker att den finns.
Citera
2025-11-13, 10:28
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är ju precis det som är problemet. Man hamnar i en av avdelningarnar "relationer och samlevnad" per default. Jag föreställer mig att många inte klickar vidare till relationsakuten, eller knappt upptäcker att den finns.

Den står ju högst upp så tror att folk ser det först.
Citera
2025-11-13, 11:11
Avslutad
Är det inte att trådar i relatuonsakuten handlar om folks personliga relationer. Så när TS slutar svara i tråden dör den ut, eftersom det inte finns så mycket mer att diskutera då.

Plus att folk kanske inte är lika intresserade av att diskutera andras personliga problem, utan hellre diskuterar relationer i allmänhet.
Citera
2025-11-13, 11:32
Medlem
kyrkstockens avatar
Det stämmer nog. Både personliga akuta ärenden såväl som principiella hamnar nog under relationer.

Då kanske inte underforumet behövs?
Citera
2025-11-13, 20:04
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det stämmer nog. Både personliga akuta ärenden såväl som principiella hamnar nog under relationer.

Då kanske inte underforumet behövs?

Jag funderar också i de banorna.

I en bättre värld så vore de färre "personliga" trådar, då de ofta har chat- och blogg-karaktär, och där det sällan finns något direkt ämne att diskutera, då det mest handlar om en person som vill diskutera sig själv och sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in