Citat:
Ursprungligen postat av
withnonam3
Det är dock inte argument of authority att lista en organisation. Det är fundamentalt.
De är seriösa för att de har bank och institutionella partners,mycket politikerkontakter och
är på god väg att bli bank själva eftersom de nyligen sökt licens för det.
https://gfmag.com/banking/ripple-in-banking-license-push/
Nja... att Ripple ansöker om banklicens, och kanske tom får sådan, betyder inte automatiskt att XRP får ett användarvärde och stiger i pris.
Om jag säljer kvacksalveri och ansöker och får banklicens så blir inte mina produkter mer värda för det, eller hur?
Ergo så blir det trots allt ett argument for authority att peka på "titta dom ansöker om banklicens, ergo borde XRP token mer värdefullt".-
Fokus måste ligga på vad det är för
utility hos olika krypton.
Som jag påvisat så används vissa kryptos som bränsle för DeFi applikationer, och då kan man börja utvärdera det framtida värdet hos dessa DeFi applikationer. Är dom värdelösa eller faktiskt användbara, och svaret på den frågan avgör priset på bränslet, token.
100% av de som tror på XRP, klarar av någon märklig anledning inte av att förklara värdet hos XRP token. Att Ripple ansöker om bank licens ger INTE XRP ett värde. Att några partner banker i asien testat, ger inte heller XRP ett värde.
XRP är inte bränsle för DeFi applikationer, punkt. Och såvida man inte påstår att XRP är en konkurent till Bitcoin som store of value, så är det lätt att komma till slutsatsen att det inte finns något som ger XRP ett värde utöver samma effekt som ger Dogecoin, Shib eller Pepe ett värde.
Vad skall man med XRP till när stablecoins finns? Ingen kan förklara det.