2025-11-22, 20:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redenbom
Jag syftade på historiska misslyckanden som är helt enorma. Hans metoder är tvivelaktiga oavsett om hans företag omsätter stora summor.
Du kan fortsätta påstå det, och jag kan fortsätta att inte hålla med.

Hade du inget bättre argument för XRP så tror jag vi är klara här.
Citera
2025-11-22, 20:52
Medlem
Citat:
Nej det kan de inte, de har inte den kontrollen.
Nähä. Vilka är "de"? Och vem har kontrollen? Gud?
Citera
2025-11-23, 06:39
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Argument by Authority fungerar inte i det här sammanhanget.

We do not trust. We verify.

https://coinmarketcap.com/academy/glossary/trustless
Det är dock inte argument of authority att lista en organisation. Det är fundamentalt.
De är seriösa för att de har bank och institutionella partners,mycket politikerkontakter och
är på god väg att bli bank själva eftersom de nyligen sökt licens för det.
https://gfmag.com/banking/ripple-in-banking-license-push/
Senast redigerad av withnonam3 2025-11-23 kl. 07:12.
Citera
2025-11-23, 10:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Det är dock inte argument of authority att lista en organisation. Det är fundamentalt.
De är seriösa för att de har bank och institutionella partners,mycket politikerkontakter och
Nja... att Ripple ansöker om banklicens, och kanske tom får sådan, betyder inte automatiskt att XRP får ett användarvärde och stiger i pris.
Om jag säljer kvacksalveri och ansöker och får banklicens så blir inte mina produkter mer värda för det, eller hur?
Ergo så blir det trots allt ett argument for authority att peka på "titta dom ansöker om banklicens, ergo borde XRP token mer värdefullt".-

Fokus måste ligga på vad det är för utility hos olika krypton.
Som jag påvisat så används vissa kryptos som bränsle för DeFi applikationer, och då kan man börja utvärdera det framtida värdet hos dessa DeFi applikationer. Är dom värdelösa eller faktiskt användbara, och svaret på den frågan avgör priset på bränslet, token.

100% av de som tror på XRP, klarar av någon märklig anledning inte av att förklara värdet hos XRP token. Att Ripple ansöker om bank licens ger INTE XRP ett värde. Att några partner banker i asien testat, ger inte heller XRP ett värde.

XRP är inte bränsle för DeFi applikationer, punkt. Och såvida man inte påstår att XRP är en konkurent till Bitcoin som store of value, så är det lätt att komma till slutsatsen att det inte finns något som ger XRP ett värde utöver samma effekt som ger Dogecoin, Shib eller Pepe ett värde.

Vad skall man med XRP till när stablecoins finns? Ingen kan förklara det.
Senast redigerad av Leaston 2025-11-23 kl. 10:34.
Citera
2025-11-23, 12:09
Medlem
Citat:
Det hela bygger ändå på att du måste lita på en tredje part.
Det är sämre. Hela poängen med bitcoin är att vi slipper göra det.
Det är mycket bättre.
Citera
2025-11-23, 19:06
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nja... att Ripple ansöker om banklicens, och kanske tom får sådan, betyder inte automatiskt att XRP får ett användarvärde och stiger i pris.
Om jag säljer kvacksalveri och ansöker och får banklicens så blir inte mina produkter mer värda för det, eller hur?
Ergo så blir det trots allt ett argument for authority att peka på "titta dom ansöker om banklicens, ergo borde XRP token mer värdefullt".-

Fokus måste ligga på vad det är för utility hos olika krypton.
Som jag påvisat så används vissa kryptos som bränsle för DeFi applikationer, och då kan man börja utvärdera det framtida värdet hos dessa DeFi applikationer. Är dom värdelösa eller faktiskt användbara, och svaret på den frågan avgör priset på bränslet, token.

100% av de som tror på XRP, klarar av någon märklig anledning inte av att förklara värdet hos XRP token. Att Ripple ansöker om bank licens ger INTE XRP ett värde. Att några partner banker i asien testat, ger inte heller XRP ett värde.

XRP är inte bränsle för DeFi applikationer, punkt. Och såvida man inte påstår att XRP är en konkurent till Bitcoin som store of value, så är det lätt att komma till slutsatsen att det inte finns något som ger XRP ett värde utöver samma effekt som ger Dogecoin, Shib eller Pepe ett värde.

Vad skall man med XRP till när stablecoins finns? Ingen kan förklara det.

Att de söker banklicens betyder också att det är mindre troligt att det är en scam och att det är ett seriöst projekt. Titta på deras biz-partners liksom....
Det är väl en sk. bridge currency vid en internationell överföring mer eller mindre ett automatiserat Forex kontor. Stablecoins i reglerat tillstånd måste kanske växlas i sitt ursprungsland och det är ju dit vi är på väg, regleringar. Har inte koll på juridiken men det här måste väl vara en av anledningarna.
De har ju trots allt vevat detta mantra i många år nu.
Sånt här ska man inte belasta BTC med för då blir det bara massa jävla lagar och hinder förr eller senare. Låt BTC bara vara vad det är idag

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det hela bygger ändå på att du måste lita på en tredje part.
Det är sämre. Hela poängen med bitcoin är att vi slipper göra det.
Det är mycket bättre.

Jo allt med BTC är bäst men är av åsikten att den inte kan vara ensam global valuta. Det behövs fler.
Senast redigerad av withnonam3 2025-11-23 kl. 19:27.
Citera
2025-11-23, 19:46
Medlem
Citat:
Jo allt med BTC är bäst men är av åsikten att den inte kan vara ensam global valuta. Det behövs fler.
Ja. Volatiliteten passar inte riktigt för vardaglig handel. Men det lär ju komma stable coins som fyller den platsen, som är kopplade till en traditionell valuta och som vanligt folk förstår och litar på. Därav ser jag inte nyttan med XRP och andra (tvivelaktiga) altcoins. De verkar onödiga och det mest troliga är att investerare och småsparare förlorar pengar på det.
Citera
2025-11-24, 17:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Att de söker banklicens betyder också att det är mindre troligt att det är en scam och att det är ett seriöst projekt.
Som jag definierar scam så är det inte så stor scam varning på Ripple. Andra definierar scam annorlunda.

Att Ripple är desperata för att hitta en "product market fit" är inte samma sak som att dom kommer lyckas med det.

För något år sedan ändrade dom riktning och började prata dom att använda XRP till att driva en stablecoin, men det har varit tyst kring detta vilket gör det lätt att anta att XRP inte gör det bättre än någon annan stablecoin redan gör.

Nu pratar man om att skaffa banklincens.

I morgon kanske man försöker hitta något annat sätt att försöka börja tjäna pengar? Tills bolaget hittar någon riktig affärsidé så kan man alltid dumpa XRP på marknaden för att dra in stålars...
Citera
2025-11-25, 13:00
Medlem
Citat:
För något år sedan ändrade dom riktning och började prata dom att använda XRP till att driva en stablecoin, men det har varit tyst kring detta vilket gör det lätt att anta att XRP inte gör det bättre än någon annan stablecoin redan gör.

Nu pratar man om att skaffa banklincens.

I morgon kanske man försöker hitta något annat sätt att försöka börja tjäna pengar? Tills bolaget hittar någon riktig affärsidé så kan man alltid dumpa XRP på marknaden för att dra in stålars...

De har ju en regulated stablecoin som klättrat snabbt i omsättning så vad menar du med att det är tyst?
Ja affärsmodellen bygger bland annat på att använda stablecoins, men inte enbart.

Det som huvudsakligen driver priset för krypto idag är spekulation inför framtida användning, inte att krypto används i applikationer.
Citera
2025-11-25, 18:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
De har ju en regulated stablecoin som klättrat snabbt i omsättning så vad menar du med att det är tyst?
Och oavsett hur mycket eller lite denna används, så spelar det ingen roll för värdet på XRP då XRP inte är inblandat.
Tror du börjar fatta vart jag vill komma...

Citat:
Det som huvudsakligen driver priset för krypto idag är spekulation inför framtida användning, inte att krypto används i applikationer.
Men de som har störst värde, utöver memecoins, är de som faktiskt används i olika applikationer. En del mer en del mindre, men även de mindre används oändligt mycket mer än XRP som ändå funnits dubbelt så länge.

https://tokenterminal.com/explorer/metrics/fees
XRP är inte ens med på graferna över användande. Ändå har XRP enorm market cap.
Citera
2025-11-25, 18:41
Medlem
Citat:
Och oavsett hur mycket eller lite denna används, så spelar det ingen roll för värdet på XRP då XRP inte är inblandat.
Tror du börjar fatta vart jag vill komma...
Den används ju bland annat på XRPs ledger och bränner XRP för varje transaktion så hur är inte XRP inblandat?
Citat:

Men de som har störst värde, utöver memecoins, är de som faktiskt används i olika applikationer. En del mer en del mindre, men även de mindre används oändligt mycket mer än XRP som ändå funnits dubbelt så länge.

https://tokenterminal.com/explorer/metrics/fees
XRP är inte ens med på graferna över användande. Ändå har XRP enorm market cap.
Och? Det visar bara att det finns en hög tilltro till att den kommer att användas mer i framtiden men i andra use cases.
Citera
2025-11-25, 19:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Den används ju bland annat på XRPs ledger och bränner XRP för varje transaktion så hur är inte XRP inblandat?
Den går på Ethereum och då bränns inga XRP. Men ser nu att den även körs på XRP. Vore intressant att se volymerna på respektive kedja.

Citat:
Och? Det visar bara att det finns en hög tilltro till att den kommer att användas mer i framtiden men i andra use cases.
Nja, Dogecoin har också hög market cap, men det är väl ingen som tror att den kommer användas mer i framtiden.
Jag föredrar att titta på vilka kedjor som faktiskt används mätt i fees som dom drar in. XRP är inte ens listad topp 50 på de ställen jag kollar. Det säger vad som behöver sägs om hur mycket XRP används.

Kanske är XRP guds gåva till mänskligheten, men hav förståelse för att jag inte ser minsta argument för det i nuläget.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in