Onödigt att ta två dagar i rad. Två gånger på 8 dagar vore nog att fråga om. Nu två dagar i rad och totalt 3 gånger på 8 dagar. Är det ett once in a lifetime event ni ska på? I så fall, kör på. Ja, det finns en risk med varaktigt sämre mående. Då ffa nedstämdhet, någon till några veckor. Sannolikt ingenting ohanterbart (beroende på ditt habituella psykiska mående) men som sagt, onödigt. Om du kör på så köp på dig ett lager bananer, kalkon och multivitaminer och ta dessa dagligen både innan och efter. I övrigt bra mat, bra sömn. Fysisk aktivitet om du ägnar dig åt sådant.
Jag hade nog personligen övervägt en annan drog, exempelvis låg-måttlig dos svamp i kombination med alkohol (kan ge ett förvånansvärt välbalanserat rus inte helt olikt MDMA). Alternativt kola eller tjack. Men så är MDMA personligen ingen favorit undantaget de få första gånger det var som bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kundalini
Precis. MDMA är en lite speciell substans eftersom den inverterar funktionen hos specifika membranprotein som i stället för att som normalt transportera in serotonin i celler i stället tömmer dem på serotonin (vilket väl är en av anledningarna till att man kan känna sig så väldigt blå i betydelsen nere och deppig dagen efter).
Det tar dig för hjärnan att återhämta sig och återställa balansen.
Så det är både meningslöst, och potentiellt skadligt, att använda MDMA två dagar i följd. MDMA-missbrukare som tvingar fram ruset genom att öka dosen utsätter sig för reella risker.
Ja, det är intressant att se dessa på rave/svartklubbar. De ser ut som de gått in i väggen, att en familjemedlem har dött och att de precis blivit dumpade när de anländer. När ecstasyn kickar in är de glada en stund men får förstås ett sämre rus trots höga doser. När ruset släpper återgår de till sitt normala deprimerade tillstånd. Helg efter helg. Jag hade inte velat leva med en sådan hjärna resten av mitt liv.