Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-12, 13:38
Medlem
missWs avatar
Hej,
Det finns säkert en del som kommer tycka detta inlägget är helt efterblivet men då får det vara så. Har läst och letat men inte hittat svar på min fråga så tänker att jag slänger ut den så får det bära eller brista.

Jag har inte tagit mdma sen jag var 22 (är idag 34). Tanken var från början att ta nu på lördag på ett event, men jag och min polare tänkte att vi kunde ta en vecka innan, för att testa det (så vi skulle veta på ett ungefär hur mycket vi skulle behöva ta nu på lördag).

Hon tog 0.15 och blev fucked up. Jag tog 0,1 och kände inte mycket. Tog efter 2 timmar 0,05 till. Ingen större skillnad.

Dagen efter fick jag den otroligt briljanta idén att ta igen- eftersom jag hade svårt att acceptera att jag kände så lite kvällen innan. Tog då 0.20. Kände inte så mycket och fattar inte varför.

Har mått sådär i tre dagar nu- måttlig ångest, huvudvärk, illamående och irritabilitet.
Började läsa på och insåg att det är at. Och att en del här rekommenderar att ta mdma med minst 2 månaders mellanrum.

Korkat, jag vet- jag skulle läst på om det innan.

Nu till min fråga: är det helt jävla efterblivet att prova igen nu på lördag (6 dagar efter senaste dosen)? Någon som tagit md 3 gånger på 8 dagar? Om ja- kommer avtändningen troligtvis bli helt jävla brutal? Kan det rent utav vara farligt?

Bör tilläggas att jag inte knarkar längre vanligtvis, koks några gånger per år.

Tacksam för svar- även om de riskerar att bli tråkiga sådana….
Senast redigerad av missW 2025-11-12 kl. 13:44.
Citera
2025-11-12, 14:01
Medlem
hockexs avatar
Är säkert låg risk men ändå en risk.
Hade en släkting som fick hjärtstopp av mdma, överdos, mycket intag av andra substanser dagar innan, men ändå.

Har hjärtat en dålig dag krävs det inte mycket.
Citera
2025-11-12, 14:05
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missW
Hej,
Det finns säkert en del som kommer tycka detta inlägget är helt efterblivet men då får det vara så. Har läst och letat men inte hittat svar på min fråga så tänker att jag slänger ut den så får det bära eller brista.

Jag har inte tagit mdma sen jag var 22 (är idag 34). Tanken var från början att ta nu på lördag på ett event, men jag och min polare tänkte att vi kunde ta en vecka innan, för att testa det (så vi skulle veta på ett ungefär hur mycket vi skulle behöva ta nu på lördag).

Hon tog 0.15 och blev fucked up. Jag tog 0,1 och kände inte mycket. Tog efter 2 timmar 0,05 till. Ingen större skillnad.

Dagen efter fick jag den otroligt briljanta idén att ta igen- eftersom jag hade svårt att acceptera att jag kände så lite kvällen innan. Tog då 0.20. Kände inte så mycket och fattar inte varför.

Har mått sådär i tre dagar nu- måttlig ångest, huvudvärk, illamående och irritabilitet.
Började läsa på och insåg att det är at. Och att en del här rekommenderar att ta mdma med minst 2 månaders mellanrum.

Nu till min fråga: är det helt jävla efterblivet att prova igen nu på lördag (6 dagar efter senaste dosen)? Någon som tagit md 3 gånger på 8 dagar? Om ja- kommer avtändningen troligtvis bli helt jävla brutal? Kan det rent utav vara farligt?

Haha, du bör inte hålla på med mdma/e uppenbarligen.

Vad var meningen att ta det två gånger tätt inpå och så låga doser?

Nästa gång, kör 200-250mg PÅ DAGEN.

Generellt om man ska hålla på med E/mdma så kör man 2 eller 4 gånger per år med antingen 6 månader mellan eller 3 månader mellan.
Citera
2025-11-12, 14:21
Medlem
Citat:
Hej,

Ganska efterblivet ja. Det är nog ingen risk för skador osv men MDMA är en substans man ska ha respekt för och även om du kanske inte skadar dig i första taget så går det jävligt fort att fucka upp hur MDMA kommer funka för dig i framtiden. Vet inte varför det är så men räcker för många att överstiga 3 månadersregeln under mycket korta perioder och sen aldrig få bra effekt av mdma igen. Man hör sällan missbrukare (inte ansvariga helgknarkare) prata om att ta E eller mdma utan de är mest nyfrälsta tonåringar som tar det en period sen aldrig igen för dom fuckar upp sina receptorer. Fick du ingen bra effekt för en vecka sen lär du inte få det denna gång. Går du på några mediciner för det finns många antidepressiva o liknande som kan göra mdma helt värdelöst.
Senast redigerad av fruktfabrik 2025-11-12 kl. 14:26.
Citera
2025-11-12, 14:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Allt oftare än en gång per två månader depleterar serotoninförrådet, i synnerhet vintertid. Flera gånger i veckan är helt idiotiskt, bara slöseri med tid och pengar.
Citera
2025-11-12, 16:00
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Hej,

Grabben, du förstör skallen samt ballen. Arbeta och betala skatt.. Sedan kan du dra några streck på helgen... Herregud väx upp
Citera
2025-11-12, 16:06
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Allt oftare än en gång per två månader depleterar serotoninförrådet, i synnerhet vintertid. Flera gånger i veckan är helt idiotiskt, bara slöseri med tid och pengar.

Precis. MDMA är en lite speciell substans eftersom den inverterar funktionen hos specifika membranprotein som i stället för att som normalt transportera in serotonin i celler i stället tömmer dem på serotonin (vilket väl är en av anledningarna till att man kan känna sig så väldigt blå i betydelsen nere och deppig dagen efter).

Det tar dig för hjärnan att återhämta sig och återställa balansen.

Så det är både meningslöst, och potentiellt skadligt, att använda MDMA två dagar i följd. MDMA-missbrukare som tvingar fram ruset genom att öka dosen utsätter sig för reella risker.
Citera
2025-11-12, 16:57
Avstängd
Onödigt att ta två dagar i rad. Två gånger på 8 dagar vore nog att fråga om. Nu två dagar i rad och totalt 3 gånger på 8 dagar. Är det ett once in a lifetime event ni ska på? I så fall, kör på. Ja, det finns en risk med varaktigt sämre mående. Då ffa nedstämdhet, någon till några veckor. Sannolikt ingenting ohanterbart (beroende på ditt habituella psykiska mående) men som sagt, onödigt. Om du kör på så köp på dig ett lager bananer, kalkon och multivitaminer och ta dessa dagligen både innan och efter. I övrigt bra mat, bra sömn. Fysisk aktivitet om du ägnar dig åt sådant.

Jag hade nog personligen övervägt en annan drog, exempelvis låg-måttlig dos svamp i kombination med alkohol (kan ge ett förvånansvärt välbalanserat rus inte helt olikt MDMA). Alternativt kola eller tjack. Men så är MDMA personligen ingen favorit undantaget de få första gånger det var som bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Precis. MDMA är en lite speciell substans eftersom den inverterar funktionen hos specifika membranprotein som i stället för att som normalt transportera in serotonin i celler i stället tömmer dem på serotonin (vilket väl är en av anledningarna till att man kan känna sig så väldigt blå i betydelsen nere och deppig dagen efter).

Det tar dig för hjärnan att återhämta sig och återställa balansen.

Så det är både meningslöst, och potentiellt skadligt, att använda MDMA två dagar i följd. MDMA-missbrukare som tvingar fram ruset genom att öka dosen utsätter sig för reella risker.

Ja, det är intressant att se dessa på rave/svartklubbar. De ser ut som de gått in i väggen, att en familjemedlem har dött och att de precis blivit dumpade när de anländer. När ecstasyn kickar in är de glada en stund men får förstås ett sämre rus trots höga doser. När ruset släpper återgår de till sitt normala deprimerade tillstånd. Helg efter helg. Jag hade inte velat leva med en sådan hjärna resten av mitt liv.
Senast redigerad av MpunktM 2025-11-12 kl. 17:01.
Citera
2025-11-12, 17:38
Medlem
KarlFarbmans avatar
Tänk också på att MDMA är neurotoxiskt. Efter effekten binder serotoninreceptorerna istället dopamin vilket innebär skador.

Jag skulle titta åt 2cb hållet istället. Skapat av Alexander Shulgin som hade ett finger med i MDMA spelet. Kan beskrivas som en blandning mellan MD och syra.
Citera
2025-11-12, 19:34
Medlem
sixgorillions avatar
Citat:

När jag hittade mdma vart jag kär direkt, käkade e/mdma så ofta jag kunde. Ibland 3-4 gånger i veckan! Detta höll på i något år under min rave-period och visst kan man bli deppig och dylikt, men jag tycker man återhämtar sig rätt bra tids nog. Är du sugen tycker jag du ska köra!

Min gamla mdma langare käkade varje helg i säkert 5+ år, vi har gaggat när vi stött på varandra att det konstigt nog inte blivit så mycket "sidoeffekter", jag känner faktiskt inga efter mitt missbruk av det.

Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Jag skulle titta åt 2cb hållet istället. Skapat av Alexander Shulgin som hade ett finger med i MDMA spelet. Kan beskrivas som en blandning mellan MD och syra.

2CB är jag mer rädd för dock, hade ätit det några gånger för att sedan få en trip där saker och ting hängde med i över ett halvår efter
Citera
2025-11-12, 21:59
Medlem
missWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sixgorillion
När jag hittade mdma vart jag kär direkt, käkade e/mdma så ofta jag kunde. Ibland 3-4 gånger i veckan! Detta höll på i något år under min rave-period och visst kan man bli deppig och dylikt, men jag tycker man återhämtar sig rätt bra tids nog. Är du sugen tycker jag du ska köra!

Min gamla mdma langare käkade varje helg i säkert 5+ år, vi har gaggat när vi stött på varandra att det konstigt nog inte blivit så mycket "sidoeffekter", jag känner faktiskt inga efter mitt missbruk av det.

2CB är jag mer rädd för dock, hade ätit det några gånger för att sedan få en trip där saker och ting hängde med i över ett halvår efter

Tack för svar! Märkligt hur det kan skilja sig åt för så många- vissa blir nästan psykotiska av att ta det ofta, andra inte.

Håller med dig om 2CB.
Citera
2025-11-12, 22:14
Medlem
missWs avatar
Tackar så hjärtligt för era svar. Håller mig till spriten denna gången.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in