2025-11-11, 16:47
Medlem
Läste precis följande artikel:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/unicef-om-krigets-sudan-varsta-tankbara-situation-for-barn

Nu undrar jag varför folket inte är ute och demonstrerar på torget och engagerar sig lika mycket som man gjorde i samband med konflikten i Gaza? Enligt gpt är situationen nämligen mer omfattande och kritisk i Sudan men trots detta tycks det saknas ett engagemang för de drabbade.
2025-11-11, 17:18
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett-alias

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/unicef-om-krigets-sudan-varsta-tankbara-situation-for-barn

Nu undrar jag varför folket inte är ute och demonstrerar på torget och engagerar sig lika mycket som man gjorde i samband med konflikten i Gaza? Enligt gpt är situationen nämligen mer omfattande och kritisk i Sudan men trots detta tycks det saknas ett engagemang för de drabbade.
I Sudan er det jo så at sudanesiske muslimske arabere er den største gruppen, som blev bevæpnet og startet utrotelsen av civile
i opprinnelige afrikanske stammer. Disse går ikke mot krigere, men mot lettere bytter.
Slakt av civile med intention om att gjøre precis det. Er mer som 7. oktober igjen og igjen.

Så der ser vi hur det hade sett ut om Hamas var den sterkere parten i Israel-Hamas konflikten.
Ingen intention om att varne civile med flygblad,SMS eller roof-knocking for att begrense civile tap der.

Og hvorfor er ikke denne bestialitet interessant for MENA-redaksjonene i alle verdens media ?
Jo, fordi disse gradvis i løpet av de seneste 25 år har blivit mer og mer fyllt opp med utflyttede muslimske arabere og vestlige aktivister.
Nu er de overbefolket av sådane, og rapporteringen består av att videreformidle og forsterke muslimsk propaganda.

Ingen aktivister ønsker att oppmerksomhet skal komme til denne konflikten. Den skal tystes ned, for den støtter ikke deres narrativ.
2025-11-11, 17:21
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:

Därför att det bor en fruktansvärd massa palestinier i Sverige. Och inte alls lika många sudaneser......
Det är vad jag tror.
2025-11-11, 17:37
Medlem
Citat:
Varför har du själv så extremt lite engagemang att du inte såg att det redan finns tråd i ämnet?
(FB) Varför så extremt lite engagemang för Sudan i förhållande till Palestina?
2025-11-11, 17:45
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Det var en mindre demonstration med Sudan-flaggor vid Medborgarplatsen i lördags. Såg ut att nästan bara vara afrikaner som deltog, de hysteriska gretazisterna verkar inte bry sig.
2025-11-11, 17:53
Medlem
scraftys avatar
Kanske för att vår regering inte förnekat det som sker i Sudan eller sagt att den humanitära krisen är positivt för världen?
2025-11-11, 17:55
Medlem
Varför ska hela världens problem hamna i Sverige? Palestinademonstrationerna kostade många miljoner för oss skattebetalare för polisiära insatser med mycket stök och aggressivitet.

Hade dessa länder gjort likadant för Sverige om de nordiska länderna hamnade i krig? Hade de demonstrerat? Skulle de skicka 900 miljoner i stöd som Sverige har gjort under 2025? Skulle de bry sig?

Sverige är en av de största biståndsgivarna till Sudan. Stödet uppgår till 750 miljoner under 2025.
2025-11-11, 18:32
Medlem
Citat:

Det är för att inga judar inblandade. Om man inte tror att judendomen ligger bakom allting. Men de foliehattarna verkar ju inte bry sig i alla fall.
2025-11-11, 18:44
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Det stöds inte av våra kära politiker på rödgröna sidan.
2025-11-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Varför har du själv så extremt lite engagemang att du inte såg att det redan finns tråd i ämnet?
(FB) Varför så extremt lite engagemang för Sudan i förhållande till Palestina?

Jag har inte koll på alla trådar som skapats på Flashback, ägnar förhållandevis lite tid åt att läsa/skriva här öht, men vilken tur att det finns människor som dig som kan sitta och läsa allt som skrivs på hemsidan. Bra jobbat! Varför tror du att du tog illa vid dig btw?
2025-11-11, 22:14
Medlem
Streckkods avatar
Empatin är slut nu för svarta människor.
2025-11-12, 00:24
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Det är inte lika trendigt! Sådana som demonstrerar mot sånt här är slavar till trender.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in