2025-11-11, 13:56
Medlem
Är det frowned upon?

Alltså göra inlägg att man är letar nytt jobb fastän man redan har ett.

Mår inte bra på min arbetsplats och jag har fysiska problem som gör att jag har svårare att få jobb än en frisk människa, så funderar på att lägga ut lite krokar.

Inte för att jag bryr mig egentligen då jag verkligen behöver byta jobb, men vad kan man förvänta sig för reaktion av kollegor och chefer?
Citera
2025-11-11, 14:01
Medlem
Osmart. Ta hjälp av Arbetsförmedlingen i stället, om du har ett fysiskt handikapp
Citera
2025-11-11, 14:02
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuore
Är det frowned upon?

Mår inte bra på min arbetsplats och jag har fysiska problem som gör att jag har svårare att få jobb än en frisk människa, så funderar på att lägga ut lite krokar.

Inte för att jag bryr mig egentligen då jag verkligen behöver byta jobb, men vad kan man förvänta sig för reaktion av kollegor och chefer?

Aldrig fel se om sitt hus .
Citera
2025-11-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Osmart. Ta hjälp av Arbetsförmedlingen i stället, om du har ett fysiskt handikapp

Av vilken anledning tycker du att det är osmart? Jag har mina egna teorier men vill höra vad andra tycker, och inte bara att det är osmart.

Arbetsförmedlingen? Pfft.
Citera
2025-11-11, 14:53
Medlem
Cindells avatar
Kan nog bli lite pinsamt (för din nuvarande arbetsgivare) om du lägger ut en förfrågan.

Till det kan jag tillägga att jag fick mina senaste två jobb genom att svara på Facebook-förfrågningar från företag. Båda var/är fantastiska jobb med väldigt trevliga arbetsgivare.
Citera
2025-11-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Kan nog bli lite pinsamt (för din nuvarande arbetsgivare) om du lägger ut en förfrågan.

Till det kan jag tillägga att jag fick mina senaste två jobb genom att svara på Facebook-förfrågningar från företag. Båda var/är fantastiska jobb med väldigt trevliga arbetsgivare.

Det är flera kollegor som har slutat sista året och fler än mig som letar annat så det borde redan vara pinsamt för dom.
Citera
2025-11-11, 15:00
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Det är flera kollegor som har slutat sista året och fler än mig som letar annat så det borde redan vara pinsamt för dom.

Ah, jag förstår. Men då har du ju knappast något att förlora. Sök på alla tillgängliga sätt.
Senast redigerad av Cindell 2025-11-11 kl. 15:04.
Citera
2025-11-11, 16:19
Medlem
Citat:
Är det frowned upon?

Ja det tycker jag du ska göra!
Citera
2025-11-11, 20:54
Medlem
Sasha08s avatar
På LinkedIn isf, jag har blivit headhuntad där flera ggr om så det är nog den mer seriösa plattformen som genererar jobb
Citera
2025-11-12, 07:04
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Räknas linkedin som social media?
Citera
2025-11-12, 07:05
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
På LinkedIn isf, jag har blivit headhuntad där flera ggr om så det är nog den mer seriösa plattformen som genererar jobb
Vad för typ av jobb blev du headhuntad för?
Citera
2025-11-12, 07:42
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Vad för typ av jobb blev du headhuntad för?

CISO
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in