2025-11-10, 22:14
Medlem
Någon som vet mer om denna händelse? Föräldrarna åtalas nu

https://www.bt.se/boras/brutalt-vald...X54mT7ngRVT8gg
Citera
2025-11-10, 22:14
Moderator
Parongatans avatar
Klistrar in det citat som trådskaparen missade:

Citat:
Gång efter gång ska mamman ha misshandlat tvååringen. Oftast med slag mot ansikte och kropp, ibland genom att dra i håret, skaka, kasta, nypa, och vid vissa tillfällen med förnedrande inslag.

Nu åtalas kvinnan men även pappan – som filmade det hänsynslösa våldet.

/Moderator
Citera
Igår, 03:41
Medlem
Merwinnas avatar
Jag kan inte läsa artikeln, kan du kopiera in lite citat?

Men FY så sjuka människor! En undran bara: var verkligen båda två biologiska föräldrar? När sådant här händer brukar det vara en styvförälder och en biologisk förälder.
Citera
Igår, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kan inte läsa artikeln, kan du kopiera in lite citat?

Men FY så sjuka människor! En undran bara: var verkligen båda två biologiska föräldrar? När sådant här händer brukar det vara en styvförälder och en biologisk förälder.
Moderatorn gjorde detta, jag själv betalar inte för Borås Tidning och kunde därför inte se något från artikeln. Ramlade över denna händelse på Facebook och tyckte det lät alldeles för sjukt för att inte ha uppmärksammats. Borås är en mindre stad där alla känner alla och folk gillar skvaller.
Citera
Igår, 10:59
Medlem
Vad...sjukt!
Fy fan för att börja livet på det här sättet. Med de två personer som skall stå en närmast o skydda en genom livet och så blir det precis tvärt om.

Man får hoppas ungen är för ung för att minnas dessa händelser.
Tvångssterilisera bägge "föräldrarna" och lås in dem för gott.
Man tappar hoppet över mänskligheten ibland
Hur kan man vara så felkopplad?
Citera
Igår, 11:44
Medlem
Undrar vilka skador, fysiskt och psykiskt, detta lilla barn fått? Vad är bestående och vad kan läka? Barns hjärnor och kroppar är ömtåliga 😥
Hoppas barnet får mycket kärlek i sitt nya hem ♥️
Citera
Igår, 12:58
Medlem
Min första tanke när jag läste rubriken va utlänningar.
Så fort det handlar om riktigt sjuka saker så är det ju typ jämt utlänningar som är inblandade.
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batman80
Min första tanke när jag läste rubriken va utlänningar.
Så fort det handlar om riktigt sjuka saker så är det ju typ jämt utlänningar som är inblandade.
Ja och jag tycker båda ska utvisas utan sluttid! Gärna till helvetet där dom ska brinna i all evighet!
Citera
Igår, 15:41
Medlem
Åklagaren yrkar på just det vad gäller mamman, utvisning på livstid.

Pappan åtalas för grov misshandel och grov fridskränkning genom underlåtenhet men åklagaren yrkar inte på utvisning för honom (om nu artikeln åtger hans åsikter korrekt).
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja och jag tycker båda ska utvisas utan sluttid! Gärna till helvetet där dom ska brinna i all evighet!
Citera
Igår, 18:17
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrodinger.123
Åklagaren yrkar på just det vad gäller mamman, utvisning på livstid.

Pappan åtalas för grov misshandel och grov fridskränkning genom underlåtenhet men åklagaren yrkar inte på utvisning för honom (om nu artikeln åtger hans åsikter korrekt).
Det vet jag! Det borde vara utvisning permanent också för pappan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in