Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-10-17, 22:05
  #13
Medlem
Naturvetarens avatar
Klart det GÅR men det kommer ta några batterier Skaffa ett nätagg till en dator istället, koppla det på 5V linan.
Citera
2006-10-17, 22:50
  #14
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartkrut
Går det inte bra med vanliga små batterier? Jag har en på 4.5 volt. Så här ser den ut (men inte detta märke): http://www.outdoorgear.co.uk/pix/big/534017.jpg
Klart att det går men då kanske det tar en vecka plus att batteriet måste bytas ut ofta! Varför inte använda en adaptor/batterieliminator? Jag har ju >10stycken hemma, har du inte en endaste?
Det är sådana här jag pratar om:
My infinite love for you.

Citera
2006-10-18, 14:43
  #15
Medlem
Naturvetarens avatar
Ett datoragg är långt mycket bättre Hur många amps kan du dra ur en sån liten skit, 3?
Citera
2006-10-19, 06:15
  #16
Medlem
Eller så köper man fe2o3 istället för att krångla med att rosta etc... billigt, iaf det jag köpte.
Citera
2006-10-20, 22:35
  #17
Medlem
biblass avatar
En spänningskub är väll väldgit lämpligt om man har en?
Citera
2006-10-20, 23:49
  #18
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biblas
En spänningskub är väll väldgit lämpligt om man har en?

Jepp, men det är strömen man vill åt och kuberna brukar max lämna 5 A. Då är bilbatteriladdare bättre som oftas ger mera. Bäst vore det att ha en svets som klarar att stå på i några timmar. kloratcell med några hundra ampare, mums .

Mvh
Citera
2006-10-21, 00:08
  #19
Medlem
biblass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox 2
Jepp, men det är strömen man vill åt och kuberna brukar max lämna 5 A. Då är bilbatteriladdare bättre som oftas ger mera. Bäst vore det att ha en svets som klarar att stå på i några timmar. kloratcell med några hundra ampare, mums .

Mvh

Kuben har i alla fall mer strömstyrka än batterier och vanliga laddare,
men var får man tag på en billig bilbatteriladdare?
Citera
2006-10-21, 00:28
  #20
Medlem
West-ens avatar
Jag använder någon grunka från biltema.
"1,5AMP REGULATED DC POWER SUPPLY" står det på baksidan av den.
Grejen ahr ett vridbart reglage där du ställer in voltantalet, från 3V till 12V.
Citera
2006-10-21, 15:49
  #21
Medlem
Naturvetarens avatar
Jag har en laddare för traktorbatterier jag använder när jag behöver lite större DC-strömmar, 70A@12V Dock ett vanligt datoragg som ger 32A@5V till saker liknande det här.
Citera
2008-12-08, 04:17
  #22
Medlem
orco2s avatar
Är det snabbare resultat med mera kräm i laddaren?

Tänkte prova avrosta någon bildel med detta.

en plasthink vatten målarsoda en offeranod som tar all rost o en batteriladdare

Då till frågan. Det stod i bilsport att en 6volt laddare är bäst.

Varför det måste ju gå bättre med mera kräm i laddaren.?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback