Citat:
Född och uppvuxen på Hertsön (45 år som boende på Hertsön) men lämnade för drygt 5 år sedan.ledsnade på alla påtända och psykiskt sjuka personer. Vet inte hur många drogförsäljningar jag skådat genom mitt köksfönster på Hertsön. Det bästa jag har gjort var att flytta därifrån! Tyvärr är majoriteten av boende i lägenheterna (som består av halva befolkningen av Hertsön) personer/familjer med socioekonomiska problem. Bor nu i lägenhet i grannstaden med mina barn och det är helt annorlunda här. Mer ”vanligt” folk som bor även i lägenhet. Betydligt lugnare och tryggare och inte lika mycket påverkade personer som rör sig i kvarteren. Jag försvarade också Hertsön när jag bodde där. som ett lugnt och familjevänligt område med mycket att göra innan, för jag visste inte bättre. Men nu vet jag. Men det fanns en tid, när jag var barn då Hertsön var annorlunda, tryggare och mer trivsamt, men det är längesedan nu..
Jag lämnade Hertsön för lite mer än 4 år sedan för Malmudden och det har hänt mer skit här än under mina år på Hertsön. Är ju betydligt många fler händelser i och runt centrum än ute på vanliga bostadsområden. Pundare finns överallt och vad dom gör stör mig inte särskilt mycket om jag ska vara helt ärlig. Mitt svar om överdrift var mer riktat till hur ett inlägg som fick det att låta som om det vore yxattacker, mord och mordbränder flera gånger i veckan. Det är klart det händer olaglig skit. Det gör det överallt, vare sig man ser det eller inte.