2025-11-12, 22:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dessa män efterfrågar ingen föräldrapeng, för de är inte intresserade av att ta hand om barnen, eller ens träffa dem många gånger. Vi talade ju om underhållsskyldiga pappor nu, inte de som bor tillsammans med sina barn.

Vilka fördomar du har. Ungefär som när Reinfeldt kommenterade att modern är automatisk mottagare av barnbidrag med: "pappan super ju ändå upp alla pengar". Snacka om att ojämställdhet i form av misandri är utbrett i Sverige. Män är diskriminerade, inte kvinnor.
Citera
2025-11-12, 22:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Eftersom det är kvinnan som producerar barnet, som dessutom existerat i form av ett ägg i henne hela hennes liv, så är det hennes barn.

Är du missnöjd så får du väl göra som alla andra män som har drömmar om att bli fäder. Bete dig tillräckligt bra för att få en kvinna att kunna tänka sig att ha dig som fader nära hennes barn.

Du kanske är en av dom som tycker att du är född i fel kropp och önskar att du var kvinna, då du verkar avundsjuk på kvinnans rättigheter. Men detta är livet. Män är starkare än kvinnor i överkroppen och har således alltid det fysiska och sista övertaget, det får vi kvinnor leva med. Kvinnor producerar och äger därmed bebisarna som kommer till världen, det får ni män leva med.

Om du hade tänkt komma med argumentet att "mannen behövs minst lika mycket för att barn ska komma till", så är nyheterna för dig att en kvinna kan på egen hand skaffa barn när hon vill genom konstgjord befruktning, där det enda som krävs är att någon random man har runkat i en kopp. Du som man kan däremot inte skaffa barn när du vill, och måste därför bete dig och förhålla dig till hur kvinnor vill ha det. Dags att vakna nu.

Vilket jävla trams. Både män och kvinnor skapar ett barn, och är lika ansvariga. Därmed ska de ha samma rättigheter och skyldigheter. Du talar om gynocentrism, och det är långt ifrån jämställdhet.
Citera
2025-11-12, 22:44
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vilket jävla trams. Både män och kvinnor skapar ett barn, och är lika ansvariga. Därmed ska de ha samma rättigheter och skyldigheter. Du talar om gynocentrism, och det är långt ifrån jämställdhet.

Detta säger jag från mina innersta moderliga instinkter:

Haha aldrig i mitt liv att en man ska ha samma automatiska tillgång till min "kull" med barn, bara för att han har sprutat i mig. Precis som alla andra djur så är det kvinnans kull, mannens jobb är att försörja (emotionellt, finansiellt, fysiskt beskyddande etc). Helst vill man ju givetvis som kvinna att mannen som är fader åt kullen är en bra människa, så att han på så sätt kan vara välkommen och inkluderad i familjen som pappa till barnen lika mycket som jag är mamma till dom.
Men varför skulle han ha "rättighet" till det om han är en kass människa? Det skulle jag aldrig utsätta mina barn för om ingen tvingade mig.
Citera
2025-11-12, 22:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Detta säger jag från mina innersta moderliga instinkter:

Haha aldrig i mitt liv att en man ska ha samma automatiska tillgång till min "kull" med barn, bara för att han har sprutat i mig. Precis som alla andra djur så är det kvinnans kull, mannens jobb är att försörja (emotionellt, finansiellt, fysiskt beskyddande etc). Helst vill man ju givetvis som kvinna att mannen som är fader åt kullen är en bra människa, så att han på så sätt kan vara välkommen och inkluderad i familjen som pappa till barnen lika mycket som jag är mamma till dom.
Men varför skulle han ha "rättighet" till det om han är en kass människa? Det skulle jag aldrig utsätta mina barn för om ingen tvingade mig.

Män borde hålla sig långt borta från dig, då du uppvisar flera tecken på toxisk femininitet. En relation är ingen maktkamp, det är ett samarbete. Att inbilla dig att dina barn är din personliga egendom är ett sjukligt beteende. Du bidrar till ett dysfunktionellt samhälle.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in