Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-12, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Har du inte lite förenklad syn på thailandresenären? I absoluta tal är det väl fler pensionärspar, yngre par och framförallt barnfamiljer som åker till Thailand? Såg man ju gällande drabbade i tsunamin, var väldigt många familjer i Thailand. Sen har väl priserna sprungit iväg så kanske inte lika vanligt att en barnfamiljer med 3 ungar har råd att åka dir men rätt vanligt är der nog fortfarande.
Jo det har du alldeles rätt i(Gillar förenklingar=), har varit där själv och räknar mig inte till varken kategori fyllskalle eller sexmissbrukare. Men är nog färgad av ett par av mina kollegor, som är någonslags kombo av den värsta typen av Thailands resenärer.
Citera
2025-11-12, 17:08
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Konstig lag

Gör ju bara att jag som inte ens dricker blir sugen på att ta mig en pilsner eller drink på hotellet så är man lite kriminell också.
Citera
2025-11-12, 21:23
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Konstig lag

Gör ju bara att jag som inte ens dricker blir sugen på att ta mig en pilsner eller drink på hotellet så är man lite kriminell också.

This is Thailand.

Inget att oroasig över.

En öl på hotellet kommer inte påverkas.
Citera
2025-11-15, 14:20
Medlem
Helomvändning...

https://www.bangkokpost.com/thailand...on-alcohol-ban

TIT.
Citera
2025-11-16, 00:33
Moderator
Neksnors avatar
Nya regler för eftermiddagsbärsen, ny rubrik!

Tidigare rubrik: Ändrad alkohollag Thailand, förbjudet att dricka alkohol offentligt klockan 14-17 (2025-11-08)

Ny rubrik: Thailand pausar eftermiddagsförbudet mot alkoholförsäljning (vintern 25/26)

/Mod
Citera
2025-11-16, 01:53
Medlem
Det dröjde inte länge innan ändringar i den riktning jag nämnde kom...

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ

Jag tror det kommer bli så att det är helt tillåtet för restauranger och barer att sälja, under förutsättning att alla andra tilltsånd är på plats, man kommer få dricka hela dagen som kund, eventuellt tar dom bort förbudet att sälja på t.ex. 7/11 även mellan 14 och 17 som faktiskt planen var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in