2025-11-10, 07:04
Moderator
evilhoneys avatar
Psykisk hälsa --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2025-11-10, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tommysaatana
Nej, jag satt aldrig där

Okej, men vet du hur det fungerar med frigång etc där?
Citera
2025-11-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharo
Okej, men vet du hur det fungerar med frigång etc där?

Det funkar som helix, du har frigång och sånt där med
Citera
2025-11-10, 12:49
Avslutad
Citat:
Det funkar som helix, du har frigång och sånt där med

Tack! Enligt den bekanta , rättare sagt kusin som befinner sig där så säger han att dom får gå runt i regionala sjukhuset under frigång, Typ att dom får ströva fritt nere vid Huddinge sjukhus lobby osv. Men det har jag svårt att tro? Bör väl rimligtvis vara frigång inom ett slutet område? Anledningen till att jag frågar är för att vissa släktingar är väldigt stressade över hans påståenden, då det vore förödande och han är väldigt sjuk och har ingen som helst sjukdomsinsikt.
Citera
2025-11-10, 16:10
Medlem
Citat:
Tack! Enligt den bekanta , rättare sagt kusin som befinner sig där så säger han att dom får gå runt i regionala sjukhuset under frigång, Typ att dom får ströva fritt nere vid Huddinge sjukhus lobby osv. Men det har jag svårt att tro? Bör väl rimligtvis vara frigång inom ett slutet område? Anledningen till att jag frågar är för att vissa släktingar är väldigt stressade över hans påståenden, då det vore förödande och han är väldigt sjuk och har ingen som helst sjukdomsinsikt.

När jag fick frigång så fick man gå inom ett visst område. Fick gå runt sjukhuset lr runt en skogsslänga
Citera
2025-11-10, 19:50
Avslutad
Citat:
När jag fick frigång så fick man gå inom ett visst område. Fick gå runt sjukhuset lr runt en skogsslänga

Då bör det rimligtvis inte vara så som han säger? Att dom får gå runt nere obehindrat i sjukhus lobbyn osv
Citera
2025-11-10, 21:19
Medlem
Citat:
Då bör det rimligtvis inte vara så som han säger? Att dom får gå runt nere obehindrat i sjukhus lobbyn osv

Jodå, det får dom
Citera
2025-11-11, 12:06
Avslutad
Citat:
Jodå, det får dom

Ok, men då med personal antar jag? Känns ju orimligt att dömda klienter som lider av allvarlig psykisk störning får gå runt obehindrat bland barnfamiljer och friska människor känner jag🤔
Citera
2025-11-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ok, men då med personal antar jag? Känns ju orimligt att dömda klienter som lider av allvarlig psykisk störning får gå runt obehindrat bland barnfamiljer och friska människor känner jag🤔

Det är både med personal och ensam, beroende på vart man ligger i sin vård
Citera
2025-11-12, 07:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Ja bort med psykiskt sjuka personer.

Ja det är ett skämt hur psykvården fungerar. Min kusin har schizofreni och missbrukare. Gjort det till ett helvete för större delen av släkten under ett årtionde. Tvångs omhändertagen några gånger och till slut dömd till rättspsykiatrisk vård efter flera brott mot anhöriga. Varit där i tre år nu och han förstår fortfarande inte att han är sjuk.

Var ett misstag att stänga ner dom stora psykhemmen förut.
Citera
2025-11-14, 13:57
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Vet du varför det heter Helix ?

”Helix” var namnet för det vinnande förslaget i Locums projekttävling som vanns av BSK Arkitekter med konsultlag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Helix_(byggnad)

Om varför de döpt det till just Helix får man nog fråga de själva.
Citera
2025-11-28, 20:12
Medlem
engammalfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
”Helix” var namnet för det vinnande förslaget i Locums projekttävling som vanns av BSK Arkitekter med konsultlag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Helix_(byggnad)

Om varför de döpt det till just Helix får man nog fråga de själva.
Kanske för att helvetet kom o hälsa på förra platsen, ektoplasma på väggarna, helt svarta ögon, förändrade personligheter, moln som åker i 300 knyck, ingen mat o dryck på 80 dagar, morrande i väggarna, väggar som lyser.
Verkligheten på den här lilla brunbollen är en mix av Silent Hill & Exorcisten & 1408, men sånt pratar vi inte om, när helvetet förlänar sig ska man uppvisa otukt & ignorans, det blir bättre då. Jag satt på special LVU elevhemmet där, det var nice ett bra tag väldigt lyxigt dator och tvspel kaffe tobak läsk träslöjd etc, aldrig tråkigt, längtar tillbaka.
Rev de det gamla haket?

Och vilket jävla självmål att inte satsa bygga vertikalt, kunde vart 10 våningar, nu är det mest full retard platt.

Jag var på Helix också på regelbunden visit för injektion efter att ha spottat på en elak läkare och haft "aggressivt kroppsspråk", dom gillar dörrar.
Senast redigerad av engammalfisk 2025-11-28 kl. 20:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in