Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Det är alltid rätt att peta kvinnor bort från politiken. De har inget där att göra. Kvinnor har en tendens att tänka med livmodern och de få kvinnor som inte gör så brukar vara väldigt udda ( alva myrdal, Gudrun Schyman, Ann Wibble). Var Ann Wibble kompetent? Naturligtvis men rätt speciell.
Jag känner en mycket kompetens kommunpolitiker. Men det är ett extremt undantag. Skall vi organisera vårat land efter de få extrema undantagen?
Vi män kan inte heller vara män och göra det vi är bra på om kvinnor skall vara med i rummet vilket vi alla vet men låtsas inte om.
SD skall driva sina grundvärderingar och inte hålla på med aborträtt och skit. Det betyder inte att man inte bryr sig om kvinnofrågor men aborträtten var inte på något sätt hotad i sverige.
Det spelar ingen roll hur många kvinnor SD har i sina led de kommer aldrig att fånga kvinnors röster. De skräms bort genom SDs hårda ton. Den hårda ton vi måste ha.
Detta handlar om utvecklingsbiologi. Lycka till att besegra biologin!
Det är väl viktigare för demokratin om listan är toppstyrd än om stegerud får vara kvar?
Och nej, jag ser inget fel i att följa efter och filma två unga män som betett sig hotfullt. Skitmedia.
Kan hålla med dig och inte.
Vad är det som behöver hanteras i riket?
Vad är absolut viktigast?
Som du skrev så var det inte abortfrågan.
Jag vill påstå att vi måste sätta hårt mot hårt avseende klansamhällen/klanstrukturer och Islam.
Vi behöver kanske rent av gå så långt att vi tar bort detta med religionsfriheten i vårt land.
(Hur vi sedan ska komma åt klantänkandet får vi ta i en annan tråd.)
De svenska kvinnorna borde om några, utifrån det muslimska perspektivet engagera sig i SD.
För vilka är det som har mest att förlora om muslimerna får ta över styret av det Svenska samhället?
Så även om Stegrud gjort ett o annat mindre "taktiskt klavertramp" så tror jag att hon behövs som motvikt till många andra (manliga) tomtar inom SD.