Citat:
Ursprungligen postat av
1990-soviet
Läkare innan legitimation.
Förklara gärna om det går mer vad du menar med att gå illa samt ge lite info vilken erfarenhet du grundar det på? Inget jobb, omöjligt att få leg medan belastningsregistert finns kvar? Tack förhand.
Det handlar inte om grooming, hon är högsta sannolikhet vuxen (såg minst 23 ut). Utan om sexköp.
Jag har tänkt att neka eftersom jag har ju varken påbörjat/fullbordat samlag. Men åklagaren skulle ju kunna mot bakgrund att jag betalat henne en del + att jag tog ut pengar samma dag kunna argumentera för försök till sexköp.
Men är det ord mot ord fattar jag det som att de kommer ta kvinnans ord över mitt. Därför frågar jag här för att förstå lite mer den exakta graden av hur förstört mitt liv kommer bli pga detta.
Först och främst lugna ner dig och se vad du är åtalad för.
Efter det så ser du vad du har för bevis.
Vad du vet och vad dom vet är helt två olika saker.
Förutsätt att dom har kommit över kvinnans telefon eller register. Hon har inget på vinna på gola ner dig dock har hon allt och vinna på att hota om det.
Hur har du kommunicerat med henne?
Hur betalade du du henne?
Bara blåneka allt, du har inte köpt sexuella tjänster.
Flest inleds en förundersökning.
Här blir du kontaktad och dom fiskar efter information för att hitta bevis så dom kan kalla dig skäligen misstänkt.
När du blivit skäligen misstänkt så har du rätt och vad och varför. Här kommer du få reda på om det är ett allmänt åtal eller om det är faktiskt hon som anmäler dig.
Högst troligt är det allmänt åtal.
Och stor risk att du inte blir åtalad då det är svårbevisat.
Du tog ut pengar? Är inte hon med på banan så har dom inga bevis att ni ens träffades? När ni träffades hade ni inget sexuellt umgänge.
Enligt mig vetandes är det inte olagligt att be om få träffa tjejer. Sexköplagen går in när du betalar något för en sexuell handling. Du kan köpa bilder.
Du har hur många vägar som helst och gå. Men avvakta alltid och ljug inte. Är inte brottsligt och inte komma ihåg eller inte säga något du inte är säker på. Sen kan man alltid komma på saker senare.