Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-06, 23:40
Medlem
Jag bor i Sthlm och har i flera år noterat att många kvinnor, oftast 35-50 år, går runt i träningstights trots att de inte tränar. Det ser anskrämligt ut. Tror de att de ser attraktiva ut? Varför gör de så här? Träningstights tar man på sig när man tränar, inte när man går ut på stan.
Citera
2025-11-06, 23:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag bor i Sthlm och har i flera år noterat att många kvinnor, oftast 35-50 år, går runt i träningstights trots att de inte tränar. Det ser anskrämligt ut. Tror de att de ser attraktiva ut? Varför gör de så här? Träningstights tar man på sig när man tränar, inte när man går ut på stan.

Är nog en kombination av att vilja få uppmärksamhet av män samt att det är bekvämare än jeans men mer socialt accepterat än att gå i tex mjukisbyxor. Man kommer undan med att det ser ut som att man är på väg till gymmet.
Citera
2025-11-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Är nog en kombination av att vilja få uppmärksamhet av män samt att det är bekvämare än jeans men mer socialt accepterat än att gå i tex mjukisbyxor. Man kommer undan med att det ser ut som att man är på väg till gymmet.

Ja, du har nog rätt. Men det är feltänkt från början av dessa kvinnor. Träningstights är osexiga som fritidsplagg utanför träningssessioner. Precis som att wifebeater-linne är osexigt att gå runt med på stan.
Citera
2025-11-07, 00:02
Bannlyst
Citat:
allt det där plast och kemikalier i direktkontakt med hyn kan inte vara bra för hälsan, speciellt inte för ens reproduktionsförmåga, synd att man inte uppmanar kvinnor att klä sig fint och undvika alla gifter, men det har väl med modet att göra och att det inte numera finns några goda förebilder för kvinnor eller män i medialt fokus.
Senast redigerad av reonirt 2025-11-07 kl. 00:06.
Citera
2025-11-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Varför ska kvinnor bry sig om vad du tycker de ska ha för kläder på sig? Vad har du själv för kläder på dig?

Har jag påstått att de ska bry mig om vad jag tycker? Jag är nyfiken på fenomenet.
Citera
2025-11-07, 00:51
Avstängd
Citat:
De är attention whores som söker uppmärksamhet, men bara från snygga killar.
Citera
2025-11-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ja, du har nog rätt. Men det är feltänkt från början av dessa kvinnor. Träningstights är osexiga som fritidsplagg utanför träningssessioner. Precis som att wifebeater-linne är osexigt att gå runt med på stan.
Haha va?

Det är sexigt på tisdag-fredag. Och om vinden blåser åt nordöst, eller om det finns minst 2 frisörer inom 250 meters radie

Läs på lite.
Senast redigerad av Ballooong 2025-11-07 kl. 01:06.
Citera
2025-11-07, 01:05
Medlem
triptykens avatar
Svalt och skönt antagligen?
Citera
2025-11-07, 01:29
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Det ser anskrämligt ut. Tror de att de ser attraktiva ut? Varför gör de så här?
Är väl ungefär samma mellan båda könen, många går runt i "träningskläder" så som adidasbyxor, gympaskor, baseballkeps, luvtröja m.m. Skall man inte göra något särskilt så behöver man väl inte klä upp sig?
Citera
2025-11-07, 01:51
Medlem
De trycker ihop fläsket, fungerar som gördlar.
Citera
2025-11-07, 03:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

De har fallit offer för något sorts mode, det värsta är väl egentligen att många går runt så där på sommaren. Det lär bli svettigt innanför.....

Sen finns det också hälsoproblem med för tajta kläder,
tight pants syndrome är en åkomma som är känd sen lång tid tillbaka och kan vålla problem som sura uppstötningar och hudirritation till mer långvariga hälsoproblem som exempelvis nedsatt blodcirkulation, nervskador eller matsmältningsstörningar.

Tajta kläder kan också påverka andningen och hållningen.

Åtsittande träningstights har man endast på sig på gymmet och på väg dit och tillbaka.
Citera
2025-11-07, 05:45
Medlem
Skönt antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här