2025-11-14, 12:49
Medlem
MTG, som tidigare var en av Donald Trumps mest lojala anhängare, har nu gått till öppen kritik mot hans politik i frågor som Iranbombningarna, stödet till Ukraina och H-1B-visum för utländsk arbetskraft. Trump har svarat med att säga att hon har "tappat vägen" och inte längre förstår vad som pågår. Konflikten har utvecklats till en tydlig maktkamp inom MAGA-rörelsen om vem som egentligen representerar den äkta 'America First'-agendan.
Citera
2025-11-15, 10:02
Medlem
swebarbs avatar
Nu har trump gått och dumpat support för henne, kallar henne för en galning så hon är väl körd.

https://x.com/LauraLoomer/status/1989515163033374731
Citera
2025-11-15, 15:00
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nu har trump gått och dumpat support för henne, kallar henne för en galning så hon är väl körd.

Takes one to know one.
Citera
2025-11-15, 15:29
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Donald har sovit på saken och dubblar upp med ett nytt inlägg:
https://pbs.twimg.com/media/G5zVCIkX0AAJgka?format=jpg&name=small

Inte speciellt fyndigt då det enda Donald kom på var att ändra Greene till Brown..

Citera
2025-11-15, 16:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Tror inte hon förlorar på det, jag är väldigt säker på att hon ser vad som är påväg att hända och tar enorma kliv bort från Trump för att inte dras med.

Jag tycker inte om henne men hon har visat att hon är inte så dum som hon har framställt sig själv som tidigare.

Hon är absolut galen men inte korkad
Citera
2025-11-15, 16:30
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tycker inte om henne men hon har visat att hon är inte så dum som hon har framställt sig själv som tidigare.

Exakt, hon är fortfarande ett hänsynslöst och korrumperat as: Hon är bara marginellt medveten om vart vinden blåser just nu.
Citera
2025-11-15, 17:31
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag har funderat över precis samma fenomen. Hon har varit nästan klockren den senaste tiden.

Sen kanske hon ändå ÄR galen, för hon berättar också vitt och brett att det Israel och IDF gör i Gaza är ett solklart folkmord. Det stämmer förstås, men det ÄR rätt häftigt för att komma från en ultra-MAGA republikansk kongressledamot...
Tanten är fullständigt knäpp, på riktigt.
Se hennes åsikter om
9-11
Covid 19
judiska rymdlasers
skolskjutningar...
Citera
2025-11-15, 18:49
Medlem
En sak som är mycket tydlig i Trumps rant-inlägg om MTG på Truth är, att han ser platser i kongressen (och andra folkvalda ämbeten där det sitter republikaner) som förläningar från honom. Han säger praktiskt taget rakt ut att hon sitter på sin kongressplats enbart p g a hans endorsement av henne; utan mitt stöd hade kärringen inte haft en chans!

Det är Kungen som har utsett sina tjänare att få hjälpa honom, även om det ju formellt var folket i delstaten som röstade.
Citera
2025-11-16, 16:48
Medlem
Japp, MTG har gjort en påtaglig politisk ompositionering under hösten. Förändringen verkar främst drivas av insiderkunskap och en strategisk självbevarelsedrift inför mellanårsvalen 2026 samt växande frustration över Trumps dominans inom GOP.
Citera
2025-11-17, 12:20
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tror inte hon förlorar på det, jag är väldigt säker på att hon ser vad som är påväg att hända och tar enorma kliv bort från Trump för att inte dras med.

+1 på den
Citera
2025-11-17, 12:36
Medlem
Argast är nog (Just-Dance) Vance, vicepresidenten och demokratiföreläsaren. MTG har just stulit hans manus för 2027.

Det är väl ungefär så som MTG agerar nu, som han själv hade tänkt att göra 2027, inför nästa presidentval. Distansera sig från presidenten.

Om MTG lyckas behålla rollen som medkännande Ronald Reagan Republikan är Vance nog hänvisad till fortsatt hat och hot retorik. Kanske får han liera sig med Musk och stå på scen tillsammans och kasta hjärtan till publiken.
Citera
2025-11-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag har funderat över precis samma fenomen. Hon har varit nästan klockren den senaste tiden.

Sen kanske hon ändå ÄR galen, för hon berättar också vitt och brett att det Israel och IDF gör i Gaza är ett solklart folkmord. Det stämmer förstås, men det ÄR rätt häftigt för att komma från en ultra-MAGA republikansk kongressledamot...

Verkligen inte konstigt. MAGA har alltid varit mot USA/Israels oändliga krig. Det gäller naturligtvis kriget mot Ryssland också. Hur kan man vara så oinsatt? Make America Great Again är motsatsen till Israel först eller till Biden's Ukraina först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in