Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-06, 14:31
Medlem
Hur gör människor som heter Jerker om de åker på semester eller flyttar permanent, speciellt till engelsktalande länder? De måste ju bli utskrattade redan i passkontrollen. Om Jerker väljer att bosätta sig permanent i t.ex. USA eller Australien måste det ju påverka ens livskvalitet att hela tiden bli utskrattad?

Tänk er det motsatta att någon ifrån ett annat land som heter "Runkare" flyttar till Sverige, namnet må vara helt normalt i människans hemland men blir ju i Sverige högst beklagligt. Hade jag haft en utländsk kollega t.ex. som hette "Runkare" hade jag haft svårt att ta människan på allvar.
Citera
2025-11-06, 14:37
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ungefär som att heta Fanny i England. Lite mer rumsrent men det kan nog dra lite på smilbanden om en tjej heter Gemma Bell och ska presentera sig på franska.

Finns ju massor med engelska/amerikanska namn som redan är halvsnuskiga, Dick, Bush, bara för att nämna ett par.
Citera
2025-11-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ungefär som att heta Fanny i England. Lite mer rumsrent men det kan nog dra lite på smilbanden om en tjej heter Gemma Bell och ska presentera sig på franska.

Finns ju massor med engelska/amerikanska namn som redan är halvsnuskiga, Dick, Bush, bara för att nämna ett par.

Jo, men just Jerker blir riktigt brutalt på engelska.
Citera
2025-11-06, 14:48
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Jo, men just Jerker blir riktigt brutalt på engelska.
Ja kul!
Det kanske låter så här: Hi I'm Jerker. Ok, but whats your name?
Citera
2025-11-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ja kul!
Det kanske låter så här: Hi I'm Jerker. Ok, but whats your name?

I dagens internationella värld förstår jag inte vem som döper sitt barn till Jerker.

Ingen som heter Jerker och kan berätta hur de gjort om de åkt utomlands? Kallar man sig något annat?
Senast redigerad av ColonelBurton 2025-11-06 kl. 14:54.
Citera
2025-11-06, 14:53
Medlem
Kardemummakakas avatar
Vi hade en kille som hette Dick Bender i plugget, blev lite lustigt när deras klass drog till London på klassresa
Citera
2025-11-06, 14:54
Medlem
Nu kopplar inte engelsktalande "jerker" till att man onanerar. Då är man en masturbator eller wanker.

Jerker används till någon som har ofrivilliga skakningar, eller beter sig illa och ondsint.
Citera
2025-11-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nu kopplar inte engelsktalande "jerker" till att man onanerar. Då är man en masturbator eller wanker.

Jerker används till någon som har ofrivilliga skakningar, eller beter sig illa och ondsint.

A jerk, visst ett svin, men jerk off, att runka så att Jerker skulle kunna tolkas som en som runkar är faktiskt inte otänkbart.
Citera
2025-11-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardemummakaka
Vi hade en kille som hette Dick Bender i plugget, blev lite lustigt när deras klass drog till London på klassresa

Om man hade haft dubbelnamn: Dick-Jerker
Citera
2025-11-06, 15:08
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:

I dagens internationella värld förstår jag inte vem som döper sitt barn till Jerker.
Inte konstigare än att Honda döpte en av sina bilmodeller till Honda Fitta.

Med sloganen "liten utanpå men stor när man kommer in".

Modellen döptes sedan om till Honda Fit och Honda Jazz i europa.
Citera
2025-11-06, 15:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hur gör människor som heter Jerker om de åker på semester eller flyttar permanent, speciellt till engelsktalande länder? De måste ju bli utskrattade redan i passkontrollen. Om Jerker väljer att bosätta sig permanent i t.ex. USA eller Australien måste det ju påverka ens livskvalitet att hela tiden bli utskrattad?

Tänk er det motsatta att någon ifrån ett annat land som heter "Runkare" flyttar till Sverige, namnet må vara helt normalt i människans hemland men blir ju i Sverige högst beklagligt. Hade jag haft en utländsk kollega t.ex. som hette "Runkare" hade jag haft svårt att ta människan på allvar.

Stavningen är ju värre än uttalet. Man får vara tydlig på e:et.

Värre då stavningsmässigt för de i Sverige som heter Gay.
Citera
2025-11-06, 15:46
Medlem
Snusfris avatar
Gay Lord Focker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto