Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-06, 13:13
Medlem
Nonchis avatar
Min arbetsgivare kontaktade mig idag för att meddela att tidigare i veckan hade någon som utgav sig för att vara från Säkerhetspolisen kontaktat dem och ställt frågor om mig. Min arbetsgivare hade tyckt att samtalet kändes lite konstigt och inte lämnat ut någon information varpå den som ringt sagt att de skulle återkomma i ärendet, det har de inte gjort. De lämnade ingen kontaktinformation.

Kontaktade själv säkerhetspolisen men de ville varken dementera eller bekräfta om de kontaktat någon, eller om det fanns ett syfte med att undersöka mig.

Någon som har en tanke på vad det skulle kunna gälla? Jag är inte aktuellt i någon form av rekrytering, och jag har mig veterligen inte gjort någonting som skulle kunna vara intressant för de att undersöka.
Citera
2025-11-06, 13:16
Medlem
grungewhores avatar
Jag har fått flera samtal från rikspolisen de senaste dagarna, det är inte så att din arbetsgivare är 60+ och väldigt naiv?
Citera
2025-11-06, 13:17
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Vill Säpo dig något kommer dom plocka dig på gatan vid tillfälle.
Citera
2025-11-06, 13:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonchi
Min arbetsgivare kontaktade mig idag för att meddela att tidigare i veckan hade någon som utgav sig för att vara från Säkerhetspolisen kontaktat dem och ställt frågor om mig. Min arbetsgivare hade tyckt att samtalet kändes lite konstigt och inte lämnat ut någon information varpå den som ringt sagt att de skulle återkomma i ärendet, det har de inte gjort. De lämnade ingen kontaktinformation.

Kontaktade själv säkerhetspolisen men de ville varken dementera eller bekräfta om de kontaktat någon, eller om det fanns ett syfte med att undersöka mig.

Någon som har en tanke på vad det skulle kunna gälla? Jag är inte aktuellt i någon form av rekrytering, och jag har mig veterligen inte gjort någonting som skulle kunna vara intressant för de att undersöka.

Har du ett arbete där det förekommer någon sorts säkerhetsklassning?
Citera
2025-11-06, 13:19
Medlem
Nonchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har du ett arbete där det förekommer någon sorts säkerhetsklassning?

Nej, ingenting sånt.
Citera
2025-11-06, 13:24
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Uh-oh.. Vad är du för en buse..👀
Citera
2025-11-06, 14:05
Medlem
c.divers avatar
Låter skumt? Kan det vara nån som vill jävlas med dig? Eller så har ditt namn dykt upp i nån utredning.
Säg till din chef att om de ringer igen så vill han motringa innan han svarar på några frågor
Citera
2025-11-06, 14:25
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Be din arbetsgivare boka möte med "Säkerhetspolisen" och kolla så hen verkligen kollar leg på dom innan någon form av informationsutbyte sker. Känns som scam.
Citera
2025-11-06, 16:09
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Vill Säpo dig något kommer dom plocka dig på gatan vid tillfälle.

Nej det gör dom inte , dom är fega barnhemsbarn hela bunten

Goggla "snuthoran jane säkerhetspolisen" så ser du hur dom hanteras

Sitter 20 år senare o väntar...besviken
Citera
2025-11-06, 16:31
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonchi

Du måste säga till din chef att om han får ett sånt här samtal ska han begära att motringa.

Om de inte går med på att bli motringda på ett nummer de kan bli kontaktade på så behöver chefen bara säga att han kommer att kontakta polisen och göra en polisanmälan.

Man kan polisanmäla saker ganska enkelt nuförtiden bara att ringa 11414.
Senast redigerad av Cobra Mk III 2025-11-06 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in