Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-06, 09:45
Avstängd
67arigGubbes avatar
Som mackan gör här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nykw3x/ar-utebajsare-torkar-sig-med-mossa

”Markus Torgeby, 49, har inte använt toapapper sedan 1900-talet.

– Jag ser liksom ingen mening med det, säger han.

Hur mycket pengar har du sparat på det här?

– Ja, det måste ju vara mycket. När det var covid och folk gick och bunkrade papper, då kände jag ”men vad håller ni på med?”. Alltså, det måste ju vara många tusen jag har sparat. Jag hade garanterat kunna köpa en ny bil.

Ja så vad säger ni?
Något man ska prova?
Så kan man köpa en ny bil för pengarna man spar på 35 år genom att vara äcklig och torka anus med vitmossa eller snö?
2025-11-06, 09:51
Medlem
Eller så kan du skita endast på jobbet och på affärer/restauranger där dom inte tar betalt då.

Alternativt kan du ha en slickepott och en hink vatten bredvid toan. Som en modern skityxa.
2025-11-06, 09:55
Medlem
Gorbis avatar
Frågan är hur mycket e-kolibakterier Markus har på händerna efter försökt torka bort kletigt och diarrébajs med mossa? Fingrarna måste ju gå rakt igenom mossan.

Vem vill ha en hamburgare monterad av Markus efter han torkat bajs med mossa?
2025-11-06, 10:04
Medlem
Snusfris avatar
Det är väl olagligt att plocka mossa. Eller du har egen trädgård med mycket mossa?
2025-11-06, 10:31
Medlem
Nu vägrar jag klicka på aftonhorans länkar.
Men är det säkerställt att det är just mossa som används och inte en lav?
2025-11-06, 10:31
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Det är väl olagligt att plocka mossa. Eller du har egen trädgård med mycket mossa?

Varför frågar du mig?
Fråga mackan! Har du ens läst trådfan?

För eget bruk får de plockas
2025-11-06, 10:33
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nu vägrar jag klicka på aftonhorans länkar.
Men är det säkerställt att det är just mossa som används och inte en lav?

Vitmossa och ibland snö.

Vanligt vatten eller snö fungerar utmärkt att tvätta sig med i naturen, säger Markus. Och han har ytterligare en favoritmetod: vitmossa.

Eller som han också kallar det: En antiseptisk tvättsvamp.

– Jag tror de flesta aldrig har testat det. Skulle de testa det skulle de bara ”shit det här är ju bara hallelujah moment för rumpan”
2025-11-06, 10:34
Moderator
Nospheratus avatar
Hur man medger att man inte haft en brud sedan 1999 utan att behöva säga att man inte haft en brud sedan 1999. För övrigt får man väl torka sig i röven med precis vad man vill. Det som får en att framstå som eljest är väl när man börjar idiotförklara folk som använder papper som vanligt.

Bor man ute i spenaten någonstans i Norrbotten kanske det bara är att gå utanför knuten, skita i skogen och ta en näve mossa att torka sig med. Det skulle så att säga inte fungera i städer. Kanske inte så mycket för att det inte direkt finns jättemycket mossa på Sveavägen i Stockholm, men det hade blivit rätt ohygieniskt om folk satte sig och sket i de få buskar som finns.

Det finns ju en anledning till att hundägare har krav på sig att plocka upp bajs. Som sagt kanske det inte är ett jätteproblem om man nu bor mitt ute i spenaten med tio mil till närmsta granne att både man själv och hunden skiter i skogen hela dagarna. Men i städer hade det jävligt snabbt blivit problem om folk så började pissa utomhus. Så det blir ju ganska utomordentligt fånigt att himla med ögonen över att folk bunkrade dasspapper under Covid.

Nu var ju kanske dasspappersbunkringen rätt underlig av andra skäl, eftersom det hela mest var något rykte som tog fart. Men jag ser liksom inte att Markus har rätt i att det hela lätt hade kunnat lösas med att man i exempelvis New York istället lika gärna hade kunnat sätta sig ute och skita och torka sig med mossa under Covid.
2025-11-06, 10:37
Medlem
2n00b4Us avatar
Kan det inte finnas en massa småkryp i mossan?
2025-11-06, 10:39
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Fortsätt i befintlig tråd (FB) Markus skiter i toapapper – låter rumpan följa årstiderna
2025-11-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Vitmossa och ibland snö.

Vanligt vatten eller snö fungerar utmärkt att tvätta sig med i naturen, säger Markus. Och han har ytterligare en favoritmetod: vitmossa.

Eller som han också kallar det: En antiseptisk tvättsvamp.

– Jag tror de flesta aldrig har testat det. Skulle de testa det skulle de bara ”shit det här är ju bara hallelujah moment för rumpan”

Det är alltså frågan om släktet Sphagnum?

Vad vinner man på att använda detta?
Efter ett år så lär ju hela området runt denna individ vara rensad på alla ytor där det vuxit något.
Dessutom kontamineras hela området med människobajs och allt vad det innehåller.

Varför inte bajsa i toaletten o torka sig med papper?
Förstår inte vinsten av att nyttja växter som finns i en begränsad upplaga.
2025-11-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Fortsätt i befintlig tråd (FB) Markus skiter i toapapper – låter rumpan följa årstiderna
Exakt
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in