Citat:
Ursprungligen postat av
Symptm
På mitt förra jobb fanns det många gubbar som slutade typ när jag började ena gubben hade jobbat där i 50 år och den andra gick vid 49 år jobb.
Båda var riktigt jävla less på allt (tågbranchen).
Jobbar man på ett ställe i X-antal år så blir man ju less för eller senare, särskillt om man sysslar med det samma från start till slut under den tid man är hos den akutella arbetsgivaren.
Dock så var den här karln genom flera olika funktioner under de 44 åren som jobbade på den aktuella platsen, och under de senaste 36-37 åren så hade även en ganska så komfortabel lön.
Men han var förj.... less. Men framförallt så var han less av stället dar han hade jobbat i 44 år, samt miljön, kunderna osv än det faktiska arbetet - Ngt som jag tyckte var lite intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrGiggles
Enda jag märkt bland de som varit hela arbetslivet på samma arbetsplats, det är att de har mer ångest gå i pension än de som bytt jobb nån gång.. Ungefär som 40 åriga Svante som blir tvungen flytta hemifrån mor och far.
Att tillbringa hela karriären på en och samma arbetsplats är sällan en bra ide, oberoende av vad.
Men den här karln som jag snackar om jobbade tydligen som buss och lastbilsmekaniker på en annan verkstad i 3 års tid innan han började på den där platsen som han skulle stanna hos i 44 år. Dock så kvittar nog det i det här sammanghänget.