2025-11-04, 15:16
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Lättöl är inte på långa vägar så god som alkoholfri öl.
Ok, det kan nog stämma. Testad en gång Mariestad alkoholfri. Den smakade typ som lättöl men något godare som du säger men hade nog inte kunnat avgöra på blindtest om vore alkoholfri öl eller lättöl 2.2 %.

Fick dock blixterhuvudvärk av den, typ Hortons huvudvärk. Efter det har jag inte rört någon alkoholfri öl.
Citera
2025-11-04, 15:22
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ja vem köper alkoholfri öl och dricker det? Vad är meningen med att dricka detta? Öl dricks väl pga av alkoholen i första hand och knappast för att det är sådan god dryck? Dricker ni denna dryck och varför?

Man ska köra bil eller man vill inte bli full helt enkelt. Det är gott
Citera
2025-11-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ja vem köper alkoholfri öl och dricker det? Vad är meningen med att dricka detta? Öl dricks väl pga av alkoholen i första hand och knappast för att det är sådan god dryck? Dricker ni denna dryck och varför?

För man vill inte ha alkohol med smaken av öl till mat

För man triggas som alkoholist av alkoholen men kanske inte av ölsmaken (känner några i denna kategori)

För många grupper av människor saknar bra nedbrytning av alkohol och undviker det (Asien/Sydamerika)

Hur kan detta vara så svårt att förstå.
Citera
2025-11-04, 15:23
Medlem
Citat:

Jag.

Exempelvis om man ska köra bil när manär ute och äter nått gott, entrecote eller nått sånt så känns det lite antiklimax att dricka ramlösa till maten.
Citera
2025-11-04, 15:25
Medlem
Citat:

Den ölen inte god så jag köper öl med alkohol den är fortfarande godare i smaken!
Citera
2025-11-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vadå? Groggar dom på svagdricka?

De verkar som de dricker vodka (oftast explorer/dworek) och använder svagdrickan som en "chaser" särskilt damerna. Vet inte om den tillför något annat men går att läsa om en incident minst en gång i veckan i lokalblaskan där någon gått bärsärk inne på systemet och tillskansat sig sprit och lagt benen på ryggen. Lite sorgligt faktist då jag gick i skolan med en söt tjej som anslutit sig till det gänget, båda föräldrarna supertrevliga och välutbildade, nu ett år senare ser det ut som hon åldrats 10 år och tatuerat sig ovanför ögonbrynen...
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-11-04 kl. 15:42.
Citera
2025-11-04, 15:58
Medlem
Den klassiska stouten Guinness är faktiskt helt godkänd som 0,0:a!
Citera
2025-11-04, 16:02
Medlem
Running_mans avatar
Jag får lite nykter-alkoholist-vibbar när nån dricker alkoholfri öl.

Som att nån läkare har gett dom en dödsdom ifall eländet fortsätter och som har förbjudit den att dricka någon alkohol ö.h.t.
Citera
2025-11-04, 16:05
Medlem
Snusfris avatar
Alkoholfri öl duger bra till arbetslunchen.
Citera
2025-11-04, 16:12
Medlem
Madagascars avatar
God dryck. Favoriten är Ship Full of IPA.

Vissa sorter är faktiskt lågkalori, vilket också har sina fördelar.
Citera
2025-11-04, 16:14
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Dricker den för att det är godare än läsk.
Frågor på det?

Varför tycker du att den är godare än läsk? 🫨
Citera
2025-11-04, 16:44
Medlem
FarmerJohns avatar
Citat:

Till exempelvis kräftorna är det för mig perfekt med svagt öl eftersom det blir flera snapsar. Likaså till jul- och påskborden. Det är bra för både humöret och matsmältningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in