2025-11-05, 23:01
Medlem
Så många patetiska insatser ikväll.

Barca- pinsamt

Marsielle pinsamt torska hemma mot Atalanta.

Benfica skämmer ut sig.

Newcastle vinner men spelar så dålig fotboll
Citera
2025-11-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Barca är ju ett skämt, alla deras försvare håller allsvensk klass
Haha även om jag förstår att du är ironisk i just detta så framstår du som otroligt negativ. Varför tittar du på matcherna när du uppenbarligen bara triggar igång dig själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Barcelona måste såklart fuska sig till mot brygge, kan inte alla dessa storlag bara fuck off med sin superleague...
Utveckla gärna. Jag såg matchen och där fanns inget som var i närheten av fusk.
Citera
2025-11-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Haha även om jag förstår att du är ironisk i just detta så framstår du som otroligt negativ. Varför tittar du på matcherna när du uppenbarligen bara triggar igång dig själv?

Utveckla gärna. Jag såg matchen och där fanns inget som var i närheten av fusk.

Vadå menar du ärligt att du tycker barcas försvare är bra? Jag har sett de flesta barca matcher iår, försvarsspelet är rena skämtet. Sen att jag överdrev lite med allvsensk klass absolut, men försvarsspelet är allt annat än bra.
Citera
2025-11-05, 23:56
Medlem
Citat:
Vadå menar du ärligt att du tycker barcas försvare är bra? Jag har sett de flesta barca matcher iår, försvarsspelet är rena skämtet. Sen att jag överdrev lite med allvsensk klass absolut, men försvarsspelet är allt annat än bra.
Nej, jag menar dock att deras försvarsspelare är bra. Problemet är inte individuellt, det som hämmar Barcas defensiv är rent taktiskt. Man ligger väldigt högt upp med backlinjen och blir straffade för detta gång på gång. Det krävs inte ett lag som Madrid eller PSG för att skada Barca, det fick vi bevis på ikväll. Ska man spela med en så hög backlinje så får man vara beredd på att släppa in mål bakåt men samtidigt vara säker på att man gör fler mål framåt. Riktigt där är man inte.
Citera
2025-11-06, 00:06
Medlem
Citat:
Nej, jag menar dock att deras försvarsspelare är bra. Problemet är inte individuellt, det som hämmar Barcas defensiv är rent taktiskt. Man ligger väldigt högt upp med backlinjen och blir straffade för detta gång på gång. Det krävs inte ett lag som Madrid eller PSG för att skada Barca, det fick vi bevis på ikväll. Ska man spela med en så hög backlinje så får man vara beredd på att släppa in mål bakåt men samtidigt vara säker på att man gör fler mål framåt. Riktigt där är man inte.

Nej det såg jag redan hemma mot usla Girona, där girona hade 3-4 frilägen, samt något mer jätteläge.

Barcelona kommer inte vinna titlar med den här tränaren.
Citera
2025-11-06, 00:11
Medlem
Samuel Dahls ingripande vid 0-1 målet är riktigt dåligt. Konstigt att inte CL studion nämnde något om hans ingripande.
Citera
2025-11-06, 00:24
Medlem
jontepsgs avatar
Hur kan Brugges vinnande mål dömas bort?!

Eller just jävlar, det var ju Barcelona dom mötte.. lite extrapengar skadar ju aldrig för grisarna på UEFA.

Edit: ahh, självklart var det Anthony Taylor som dömde också. Satan vilken usel domare.
Senast redigerad av jontepsg 2025-11-06 kl. 00:31.
Citera
2025-11-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

Eller just jävlar, det var ju Barcelona dom mötte.. lite extrapengar skadar ju aldrig för grisarna på UEFA.

Edit: ahh, självklart var det Anthony Taylor som dömde också. Satan vilken usel domare.

Ja det var sinnesjukt att det dömdes bort. Det är bara skrattretande att Taylor får fortsätta döma matcher
Citera
2025-11-06, 08:11
Avslutad
Citat:
När barcas försvarare är på plats är de väldigt bra. Problemet är den höga linjen.
Citera
2025-11-06, 10:41
Medlem
Citat:
Nej det såg jag redan hemma mot usla Girona, där girona hade 3-4 frilägen, samt något mer jätteläge.

Barcelona kommer inte vinna titlar med den här tränaren.
Nej det är för öppet där bak. Där är flera sämre lag som skapar ordentligt med farliga målchanser mot dom just nu och det håller inte.
Citera
2025-11-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

Hade blivit mer förvånad om målet stått sig. Det var helt korrekt att döma bort det.

Dessutom så godkände domaren målet till en början. Det var VAR som gick in och bad han kolla på det igen så dom ansåg att det var frispark. När domaren kollat på reprisen så dömde han frispark istället vilket var helt korrekt.
Citera
2025-11-06, 17:54
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Hade blivit mer förvånad om målet stått sig. Det var helt korrekt att döma bort det.

Dessutom så godkände domaren målet till en början. Det var VAR som gick in och bad han kolla på det igen så dom ansåg att det var frispark. När domaren kollat på reprisen så dömde han frispark istället vilket var helt korrekt.

Kolla reprisen här, när Szczęsny inser att han gjort bort sig så slänger han fram sitt vänsterben mot Brugges spelare. Han vet exakt vad han gör när han söker den där kontakten.

https://youtube.com/shorts/PQy9m4f_114?si=d5fzBnWh3cArkp2G
Senast redigerad av jontepsg 2025-11-06 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in