2025-11-02, 11:04
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Konstigt att gå på lån till bänken i Fulham istället för att spela i typ Holland eller liknande liga.
Men kanske att Fulham har nån klausul att få köpa han efter lånet?

Tydligen kosta lånet 4 miljoner euro och köpklausul ligger på 12 miljoner euro. Då blir det mer uppenbart varför dom valde att låna ut till Fulham även om det fanns bättre alternativ.

Jag tolkar det som han inte har en framtid i Bayern.
Citera
2025-11-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Ok. Även Guidetti var en enorm talang på sin tid. Men det är (precis som du antyder) skillnad på att vara talang och sedan förvalta det upp i seniorfotbollen.

Det känns ändå hoppfullt att Kusi-Asare redan tagit sig in på bänken hos Fulham och dessutom fått debuterat. Många uppskrivna talanger som inte tar steget upp från ungdomslaget i den åldern och sedan aldrig etablerar sig inom toppfotbollen.

Någon som har koll på Kusi-Asares kontrakt. Har Fulham utköpsklausul?

Guidetti har väl aldrig varit en riktig talang. Iaf inte internationellt.

Många svenskar som missförstod det bara för att han var bra i svensk juniorfotboll och allsvenskan. De blev väl även charmerade över hans icke-svenska sätt att vara på.

Problemet är att svensk juniorfotboll och allsvenskan är typ sämst i hela världen. Svenska fotbollssystemet gör talanger och spelare sämre. Det förstör dem mer än det hjälper dem.

Zlatan lyckades för att han gick sin egen väg. Men han var ju också väldigt hatad av både spelare och tränare.
Citera
2025-11-02, 11:11
Medlem
https://en.wikipedia.org/wiki/Jonah_Kusi-Asare

Blev lite nyfiken, men också ett enda stort frågetecken.

Enligt wikipedia spelar han som forward och har de senaste 3 åren gjort 2 mål.

Jag förstår han är ung, men han har fruktansvärd dåligt med speltid och används som bänknötare trots sitt värde(?) på 120 miljoner kr.

Framtiden får utvisa om det blir nåt bra och enligt reglerna kan han välja landslagspel för Ghana, Sverige och Finland.
Citera
2025-11-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Många svenskar som missförstod det bara för att han var bra i svensk juniorfotboll och allsvenskan. De blev väl även charmerade över hans icke-svenska sätt att vara på.

Problemet är att svensk juniorfotboll och allsvenskan är typ sämst i hela världen. Svenska fotbollssystemet gör talanger och spelare sämre. Det förstör dem mer än det hjälper dem.

Zlatan lyckades för att han gick sin egen väg. Men han var ju också väldigt hatad av både spelare och tränare.

Jodå. Guidetti var en stor talang i Manchester Citys akademi. När han sedan tog klivet till Holländska ligan i 20 årsåldern och var Feyenords bästa spelare den säsongen med 23 mål. Då var det riktigt stor hype i hela Europa runt Guidetti.
Citera
2025-11-02, 11:24
Medlem
När Van Persie var i Kusi-Asares ålder spelade han fortfarande ungdomsfotboll i Nederländerna och när Drogba gjorde proffsdebut i LeMans i franska ligan var han 21 år gammal.

Det är väldigt ovisst hur en 18-åring kommer utvecklas senare i karriären. Men att redan ha gjort Premier League debut är otroligt stort.

Så här uttalade sig Ralf Ragnick om utveckling hos spelare som ska ta klivit upp i seniorfotbollen:

“Between 19 and 23 is when players develop the most — physically, tactically and mentally. Before that, they are raw materials.”
Citera
2025-11-02, 11:28
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Det är allmänt känt att 08 media försökte krysta fram en Stockholmsk Zlatan och offret blev Guidetti. Oförtjänt och fjantigt.
Citera
2025-11-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Jag vet min vän med man kom lite off topic med den där idioten. Sorry för den.😁

Ok. Jag är adopterad till Sverige. Så jag har inte direkt ett ”ariskt” utseende.

Jag tycker många är onödigt hårda i sina ordval och utlåtanden om Kusi-Asares potential och val att flytta till London och försöka ta plats i Fulham.

Vi som följer Premier League förstår hur stort det är att få spela i Fulham som 18-åring. Jag har träffat många som tror att de engelska mittenklubbarna skulle vara små skitklubbar. Så är inte fallet.
Citera
2025-11-02, 11:41
Medlem
Ännu en som fått fördelar pga sin far? Skulle tro det ja….nepotismen är kraftigt utbredd inom svensk idrott, värst är nog ishockey och fotboll.
Citera
2025-11-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Blir en ny Guidetti på sin höjd det är min åsikt. Du tror han kommer bli större än Messi. Vi får vänta och se vem som får rätt.

Varför lyckades Zlatan bättre en Guidetti trots Gs minst lika bra förutsättningar
Citera
2025-11-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Ännu en som fått fördelar pga sin far? Skulle tro det ja….nepotismen är kraftigt utbredd inom svensk idrott, värst är nog ishockey och fotboll.

Så tror jag faktiskt inte det är. Däremot tror jag han fått andra förutsättningar att utvecklas som fotbollsspelare genom sin far. Dels genetiskt och dels i form av föräldrastöd.

I Sverige är det närmast tabu att pusha sina barn till att bli kompetenta idrottsutövare. Det tycks råda någon extrem villfarelse om att för starkt föräldrastöd leder till ätstörningar, skärskador i armarna och avslutningsvis suicid.
Citera
2025-11-02, 12:17
Medlem
over9ks avatar
Han blir inget i Bayern men säkert hyfsad i typ PSV eller nåt
Citera
2025-11-02, 12:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
https://en.wikipedia.org/wiki/Jonah_Kusi-Asare

Blev lite nyfiken, men också ett enda stort frågetecken.

Enligt wikipedia spelar han som forward och har de senaste 3 åren gjort 2 mål.

Jag förstår han är ung, men han har fruktansvärd dåligt med speltid och används som bänknötare trots sitt värde(?) på 120 miljoner kr.

Framtiden får utvisa om det blir nåt bra och enligt reglerna kan han välja landslagspel för Ghana, Sverige och Finland.
Det är främst hans egenskaper som gör honom värdefull utöver det du hittar på Wikipedia.
Han är liksom Zlatan en stor men samtidigt snabb och teknisk spelare. Bra på huvudet också tror jag. Det räcker långt bara det. Men sen behöver han ju omsätta det i praktiken också, för det så behöver han speltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in