Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-15, 10:50
  #193
Avstängd
rent objektivt så måste man säga att falle är klart en mer gedigen och duktigare journalist än Nick. Men dom arbetar ju inom olika genrer, nick med politik och falle inom krim. Men det är klart om nick startar upp sin krimblogg på tv4 så kommer nog falle få lite konkurrans. Men konkurrans är ju bara bra, det gör ju så att man presterar bättre i dom flesta fall. Tiden vill utvisa.
Citera
2007-10-15, 12:30
  #194
Avstängd
even moneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre

Allt det här handlar nästan uteslutande om Cecilia Beckroth med Niklas Svensson som någon slags birollsinnehavare i en operett av tragikomisk natur! Sådan är inte verkligheten! I verkligheten sitter NS som en spindel med långa huggtänder i mitten av sitt nät och drar i diverse trådar så att viljelösa marionetter som CB och de unga tjejerna som brukade arbeta gratis för honom på Politikerbloggen.se dansar likt fångade flugor till hans behag och Richard Aschbergs förtret.

Artikel om både Richard Aschberg och Nikas Svensson


http://www.resume.se/nyheter/2007/08...s-up/index.xml

Lars Danielsson hävdar att han blev utsatt för två typer av mediedrev, ett som enbart var till för att sälja lösnummer och ett som fungerade som politiskt drev. Det förstnämnda med Aftonbladet i spetsen. Ytterligare exempel nämns när Aftonbladets Richard Aschberg -”en av de mer oseriösa journalisterna på Aftonbladet” – ringer upp Danielssons barndomsvänner ifrån Halmstad i jakten på nyheter.


– Jag sätter inget värde på att bli berömd av Lars Danielsson. Det får snarare ses som en fjäder i hatten att han inte tycker att det jag gör är bra, säger Richard Aschberg.

Expressens dåvarande politiska reporter Niklas Svensson anklagas för utpressningsförsök och ska ha erbjudit Göran Perssons presschef Anna Hellsén bilder från Danielssons lantställe som man kunde tänka sig att låta bli att publicera om Danielsson ställde upp på en intervju.

– Någon utpressning var det absolut inte frågan om – snarare tvärtom – vi ville diskutera de här bilderna och vilka vi kunde publicera med hänsyn till den hotbild som fanns kring Lars Danielsson då. Jag förstår inte hur Anna Hellsén och Lars Danielsson kunnat missförstå det här. Däremot hade jag ytterligare ett ärende där jag ville ha svar av Lars Danielsson på de frågor vi ställde under flera månader. Allt som sades i det samtalet var i förväg godkänt av redaktionsledningen på Expressen, säger Niklas Svensson .

Anna Hellsén, idag pr-konsult på JKL, vill idag varken bekräfta eller dementera uppgiften.

– Det kommenterar inte jag. Det är Lars bok och jag vill inte prata om den.


Enligt Lars Danielson ska Niklas Svensson även ha spridit rykten till liberala bloggare om Danielssons påstådda otrohet. Uppgifter som Svensson inte själv ska ha kunnat trycka
Citera
2007-10-18, 17:12
  #195
Medlem
MissTakens avatar
Jag var i storstan häromdan och passade på att inta en härlig lunch på den nyöppnade restauranten Pontus på Brunnsgatan. Jag sitter där i godan ro med mitt sällskap och tittar mig runt lite och vad får jag se om inte Niklas Svensson av alla människor!

Han var där med en snygg tjej och med tanke på kroppsspråket från dem båda så hade de vääääldigt trevligt. Hon strålade som en sol över hans uppmärksamhet och lyfte vänster arm lite då och då för att beundrande titta på något av sina smycken hon hade på armen/handen - verkade vara en present från Niklas med tanke på den tacksamma blicken!

Jag vet att Niklas skilsmässa nyligen gått igenom och att han sålt sin blogg och fått en massa pengar för den så jag blev lite nyfiken vem tjejen kan vara
som han så uppenbarligen är betuttad i. Jag har tittat runt lite, googlat och klickat på länkar i NS-relaterade trådar och den som mest påminner om tjejen jag såg är Yamile Lindgren, hon som hjälpte Niklas med hans bloggar.
Bild: http://www.aftonbladet.se/punktse/na...ticle467649.ab

Det visar sig väl vad som händer med det här förhållandet och om det nu VAR henne jag såg eller om det var någon annan. Men de lär ju inte ha några problem med att kunna roa sig i enrum, jag råkade få höra att Niklas redan har varit förutseende nog att skaffa sig en ny lägenhet så kanske finns det anledning för fler middagar och vackra gåvor. Men känns inte Niklas lite för gammal för Yamile ändå...?

Hur som helst, jag tror jag ska besöka storstan lite oftare för där kan man få se det mest oväntade.:-)
.
Citera
2007-10-18, 20:31
  #196
Avstängd
Feinlyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jag har tittat runt lite, googlat och klickat på länkar i NS-relaterade trådar och den som mest påminner om tjejen jag såg är Yamile Lindgren, hon som hjälpte Niklas med hans bloggar.
Bild: http://www.aftonbladet.se/punktse/na...ticle467649.ab
Men vad har vi här? Något som bekräftar ryktet om att NS har fått lammkött! Men den grabben verkar verkligen gilla kulörta kvinnor! Först Saga Rosén, sedan Beckrothskan och nu någon som ser ut som en yngre och fräschare klon av Beckrothskan!
OK, jag förstår att han bytte upp sig, det skulle jag också gjort i hans ställe! NS vet hur man lever livet! En massa pengar och en yngre kvinna, vad mer kan en man begära? "Way to go", Niklas!
Citera
2007-10-18, 20:39
  #197
Avstängd
Mr. Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Men vad har vi här? Något som bekräftar ryktet om att NS har fått lammkött! Men den grabben verkar verkligen gilla kulörta kvinnor! Först Saga Rosén, sedan Beckrothskan och nu någon som ser ut som en yngre och fräschare klon av Beckrothskan!
OK, jag förstår att han bytte upp sig, det skulle jag också gjort i hans ställe! NS vet hur man lever livet! En massa pengar och en yngre kvinna, vad mer kan en man begära? "Way to go", Niklas!

Svårt at byta ner sig från curry-nyllet, fan en schimpans är en förbättring ifrån det odjuret
Citera
2007-10-18, 23:20
  #198
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Men vad har vi här? Något som bekräftar ryktet om att NS har fått lammkött! Men den grabben verkar verkligen gilla kulörta kvinnor! Först Saga Rosén, sedan Beckrothskan och nu någon som ser ut som en yngre och fräschare klon av Beckrothskan!
OK, jag förstår att han bytte upp sig, det skulle jag också gjort i hans ställe! NS vet hur man lever livet! En massa pengar och en yngre kvinna, vad mer kan en man begära? "Way to go", Niklas!


Men det var då ett jävla tjat om Svensson och Beckroth, dom har ju uppenbarligen inte varit tillsammans. Hon är tillsammans sedan länge med en annan som hon älskar. Han och Yamile är inte något par, hon fick bla inte följa med till TV4 som den andra tjejen Josefin Berglund tydligen har fått göra.
Citera
2007-10-18, 23:28
  #199
Avstängd
Mr. Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Men det var då ett jävla tjat om Svensson och Beckroth, dom har ju uppenbarligen inte varit tillsammans. Hon är tillsammans sedan länge med en annan som hon älskar. Han och Yamile är inte något par, hon fick bla inte följa med till TV4 som den andra tjejen Josefin Berglund tydligen har fått göra.


Har en polare på Expressen som har verifierad att Svensson lekte gömma bagueten med Beckroth (och det vet de flesta som läser FB)
Citera
2007-10-18, 23:36
  #200
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Jack
Har en polare på Expressen som har verifierad att Svensson lekte gömma bagueten med Beckroth (och det vet de flesta som läser FB)

Då vet din polare att Svensson aldrig gömt baguetten hos Beckroth. Hon har ju varit ihop väldigt lång tid med den hon kallar för Björn men som inte heter Björn.
Citera
2007-10-18, 23:38
  #201
Avstängd
Har hört att det inte är Svensson som ska driva kriminalbloggen på tv4 utan att tv4 kommer sätta dit ett team med olika personer, bland annat ska Trond få vara med.
Citera
2007-10-18, 23:41
  #202
Avstängd
Fireflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Då vet din polare att Svensson aldrig gömt baguetten hos Beckroth. Hon har ju varit ihop väldigt lång tid med den hon kallar för Björn men som inte heter Björn.
Jag tycker det är så härligt att du försvarar din vän!
Citera
2007-10-18, 23:45
  #203
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jag tycker det är så härligt att du försvarar din vän!

Vem? Svensson el Beckroth el Björn?
Citera
2007-10-19, 07:02
  #204
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Men det var då ett jävla tjat om Svensson och Beckroth, dom har ju uppenbarligen inte varit tillsammans. Hon är tillsammans sedan länge med en annan som hon älskar. Han och Yamile är inte något par, hon fick bla inte följa med till TV4 som den andra tjejen Josefin Berglund tydligen har fått göra.

Så om man inte får följa med någonstans så är det det ultimata beviset på att några inte är ett par och FÅR man följa med så ÄR man ett par?
.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback