Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Är det vanligt, statistiskt sett.
Att fyllebråk slutar med 10 knivskurna till sjukhus och anti-Terror-enheter kommenderas ut?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Är det vanligt att fyllebråk resulterar i helt oprovocerat våld med stickvapen?
Nej det är det inte. Så vad fan har det saken att göra?
Grattis till flashbacks mest korkade inlägg det här året. Bra jobbat!
Citat:
Ursprungligen postat av
Egna-tankar
Säkert, men hur ofta leder ett fyllebråk till att två personer knivhugger tio andra personer ombord på ett tåg och ger nio av dem livshotande skador?
Citat:
Ursprungligen postat av
JagSkaFixaDig
Rent statistiskt så är det oändligt mycket vanligare med islamistiska terrordåd när fler än en knvihuggs. I detta fall är det 10 personer eller fler som huggits.
Jag lägger min röst på ett islamistiskt terrordåd.
- "with a large knife" kan betyda machete. Då kan vi förvänta oss stora skador på offren.
Alla tuffa typer som svarat här verkar ha missat att jag replikerade på trådstarten direkt efter trådstarten med enbart informationen i trådstarten. Informationen då var flera skadade av knivvåld på ett pendeltåg i norra London en lördagskväll samt två gripna. Eftersom jag även läser engelska tidningar till vardags, och inte bara när det händer något extraordinärt, så vet jag att knivbråk är ganska vanligt i UK, även med flera skadade. Givet platsen och tiden var det alltså fullt rimligt att flagga för att det kunde handla om ett knivbråk modell större. Det som talade emot var möjligtvis det låga antalet gripna, men två är ändå mer än en, vilket hade varit det rimligaste antalet gärningsmän om det rört sig om ett terrordåd (eller vansinnesdåd, vilket det senare visade sig vara).
Sammanfattningsvis var alltså min gissning fullt rimlig givet den tillgängliga informationen.
Flera av er som svarat mig har dock minst lika fel som jag hade. Trots att ni postar ett halvt dygn senare och har oändligt mycket mer information tillgänglig, om ni hade brytt er om att läsa den. Det är pinsamt på riktigt.