2025-11-01, 19:41
Medlem
Jag brukar följa ett par youtubers som glider runt i Europa och det är en jävla misär med drogpåverkade överallt. Italien, Spanien, Belgien, Tyskland, Frankrike och England. Speciellt England har jag sett mycket och många städer och dom är överallt och pundar helt öppet, lika agressiva överallt.

https://www.youtube.com/watch?v=tqWzIxLz1Y8

Inga poliser verkar bryr sig i Europa. Dom ligger mitt på centrala ställen utanför butiker, centralstationer, precis överallt, i parker där det är fullt med folk och dom är jävligt agressiva mot kameror. Europa ser helt förfallet ut, vilket är skrämmande att det har gått så här långt.

Jag har inte märkt samma sak här. Finns det några ställen ute där dom hänger eller tar polisen i Sverige tag i det direkt?

Det enda jag ser är alkisarna som sitter på parkbänken utanför systemet eller på hållplatsen.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2025-11-01 kl. 20:11.
Citera
2025-11-01, 20:10
Avslutad
Finns nog utspritt över hela Stockholm. Sverige är för litet för att ha rena pundargator så det blir att knarkarna sitter för sig själva.
Citera
2025-11-01, 20:37
Medlem
bithaxs avatar
Det var ju så på T-centralen och Fridhemsplan på 90 talet.
Det var massor av pundare där som pundade öppet. Men efter att SL satsat mer på trygghet och renoverade upp dessa ställen så har de dragit sig därifrån.

Vet inte vart de hänger idag.

Över lag var det nog fler sprutnarkomaner som rörde sig öppet i tunnelbanan förr. Allting var ju nedklottrat också, och det luktade piss överallt. Trod de fick gratis SL kort av socialen, så därför satt de där nere på vintrarna och åkte runt för att värma sig typ.
Senast redigerad av bithax 2025-11-01 kl. 20:47.
Citera
2025-11-01, 20:51
Avstängd
180mgs avatar
Vi har inte så många drogare i Sverige så dom märks knappt
Citera
2025-11-01, 21:13
Medlem
Sverige har ett starkt skyddsnät och har mer eller mindre nästan helt utrotat hemlösa sprutnarkomaner till skillnad från andra länder. Med tanke hur många privata LARO-mottagningar som finns så är det iof inte konstigt.
Citera
2025-11-01, 21:38
Medlem
Jesusparken i Malmö
Citera
2025-11-01, 22:01
Medlem
Sergels torg i Stockholm!
Citera
2025-11-01, 22:15
Medlem
Landsbygdens avatar
Dom vidrigaste youtubarna brukar det vara. Typ, relativt unga högersnubbar utan speciellt mycket koll.

Att reagera med aggressivitet i de fall du beskriver, hänger ju väldigt starkt samman med att dom blir filmade.
Knappast normalt eller bra beteende att gå och filma folk. Ffa inte hemlösa, narkomaner eller langare.

Jag hade också reagerat med aggressivitet om jag varit hemlös, narkoman, eller langare, om någon plötsligt kom fram och började filma. Jag tycker det är bra att narkomaner, hemlösa och langare reagerar med aggressivtet mot folk som filmar.

Förr fanns pusher-street i Christiania. Ingen jävel var dock så dum i skallen att den går in där och filmar.
Finns många ställen i europa där, någon eller flera av grupperna(narkoman, hemlös, langare) hänger.
Citera
2025-11-01, 22:22
Moderator
kvm3s avatar
Detta ämne hör verkligen inte hemma i Drogakuten. Vi provar här istället.

Drogakuten --> Övriga droger
/Moderator
Citera
2025-11-01, 22:45
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Jesusparken i Malm

Bodde i Malmö ett gäng år men då var det mest folk som hängde där och drack öl. Är det mycket pundare där nu alltså?
Citera
2025-11-01, 22:51
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
I Christiania råder det typ "fotoförbud", men då det har varit ockuperat sedan 1971 så är väl i praktiken allt eller mycket av det som händer där olagligt ändå. Jag har fotat och filmat där några gånger och det som händer är att personalen säger till dig eller att bolizen ger dig en skarp blick. Det är lagligt att fotografera på allmän plats precis som i Sverige. Det är inte längre ett militärt område så det är inte ett skyddsobjekt.
Citera
2025-11-01, 23:12
Medlem
grekkoz1s avatar
Det kvittar i vilken större stad i Europa du tänker dig, befinner du dig i stadskärnan mellan 09-15 kommer du se allt du vill och allt du inte vill se.

Är du däremot ute i natur, eller runt Europas större floder ser du självfallet inte dessa infrastrukturella samhällsproblem.
Man kan antingen befria sig ifrån det som är en nagel i kaffet, eller så fokuserar man på det, väljer bort allt annat och säger "Titta! Uppmärksamma detta som jag skiner min ficklampa på!"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in