Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-11-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Varför inte?

Jag vet att jag är normalt medmänsklig.
Citera
2025-11-06, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Återvandringsbidraget är en het potatis och ärligt det måste finnas bättre sätt att använda dessa pengar. Man ska alltså som familj kunna på 600 000 kronor om man återvandrar. Vem kommer återvandra? Troligen inte de som man vill ska nyttja det. Kriminella? Varför de har det väl bra här med sitt levebröd och skulle någon göra det vad säkerställer att de inte illugakt kommer tillbaka och har blåst staten?De som tycker bidragsberoende är fantastiskt? Varför de har de ju bra här.

Vi har idag en hög arbetslöshet. Många arbetslösa har inte rätt kompetens och/eller bor på fel plats. För många är det ett stort steg att börja plugga eller flytta mitt i livet. Varför inte premiera flytt inom landet som ger arbete med 600 000? Låta personer som pluggar till bristyrken göra detta med betalning istället för CSN och med en passande premie om det ger jobb.

Idag påhejas återvandringen av många som är arbetslösa i någon sorts tro att detta är räddningen för Sverige. Varför inte istället tänka lite längre och se förslag som skulle kunna gynna dem själva på ett betydligt bättre sätt.
Tror du inte liknande förslag testats redan, då?
Citera
2025-11-06, 17:17
Medlem
Vi har hållit på sedan 70-talet med att sätta våra invandrare i arbete. Med genomgående nedslående erfarenheter.

Den bistra sanningen är att vi inte ens kan rekrytera några tusen bärplockare bland dem och vår syltindustri är beroende av hitflugna säsongsarbetare från Sydostasien för att fungera.

Det är ett faktum man måste kapitulera inför. Om man gör anspråk på att tala om verkliga förhållanden och inte att berätta sagor.

Så 600 000 för att en av dem åker hem är en mycket god investering. Vi sparar in det flerdubbla beloppet bara på den bostad som blir ledig för inflyttning.
Citera
2025-11-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Återvandringsbidraget är en het potatis och ärligt det måste finnas bättre sätt att använda dessa pengar. Man ska alltså som familj kunna på 600 000 kronor om man återvandrar. Vem kommer återvandra? Troligen inte de som man vill ska nyttja det. Kriminella? Varför de har det väl bra här med sitt levebröd och skulle någon göra det vad säkerställer att de inte illugakt kommer tillbaka och har blåst staten?De som tycker bidragsberoende är fantastiskt? Varför de har de ju bra här.

Vi har idag en hög arbetslöshet. Många arbetslösa har inte rätt kompetens och/eller bor på fel plats. För många är det ett stort steg att börja plugga eller flytta mitt i livet. Varför inte premiera flytt inom landet som ger arbete med 600 000? Låta personer som pluggar till bristyrken göra detta med betalning istället för CSN och med en passande premie om det ger jobb.

Idag påhejas återvandringen av många som är arbetslösa i någon sorts tro att detta är räddningen för Sverige. Varför inte istället tänka lite längre och se förslag som skulle kunna gynna dem själva på ett betydligt bättre sätt.
Vi har ingen användning för heffaklumpar som gamla somalietanter som är analfabeter. "Utbilda", ja dra den om Rödluvan också..
Citera
2025-11-08, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Jag vet att jag är normalt medmänsklig.
Jättemedmänskligt att vilja ha våldtäktsmän och torpeder i sverige.. drägg.
Citera
2025-11-08, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Vi har ingen användning för heffaklumpar som gamla somalietanter som är analfabeter. "Utbilda", ja dra den om Rödluvan också..

Du missar min poäng helt. Tanken är att arbetslösa svenskar ska kunna del av pengarna istället för att pengarna ska lämna landet.
Citera
2025-11-08, 07:38
Medlem
Citat:

Och du är så dum så du tror att just dessa människor lämnar landet för lite pengar.
Citera
2025-11-13, 06:19
Medlem
Citat:

Man kan tro att om ett visst antal av såna som har skyddsbehov o svåra handikapp skulle komma till Sverige..
Man kqn alltid tänka att det snart just
skulle öppna upp för överbelastning..
Ja tänker inte i såna banor iallafall

O oavsett om man lär sig sitt modersmål eller inte i Sverige tidigt så skickar man inte tillbaka vilka som helst under exakt alla omständigheter
Tyck så, men
jag skriver inte om sånt
på twitter o facebook dock
o har inte tänkt så allmänt
om saken
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-11-13 kl. 06:28.
Citera
2025-11-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
På teven igår tog de upp att väldigt många orter har helt enkelt för få invånare å komunen kan inte växa, de välkomnade nya invånare oavsett land förutsett att de jobbar, varje skattebetalare är guld värd för mindre komuner.

Varför måste kommuner växa?
Citera
2025-11-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Varför måste kommuner växa?
Det är väl för att kunna tex bygga simhall, eller andra idrotsgrejer, ju fler invånare desto större ekonomi.
Citera
2025-11-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det är väl för att kunna tex bygga simhall, eller andra idrotsgrejer, ju fler invånare desto större ekonomi.

Hade jag fått välja så hade jag hellre haft kvar ett Sverige med 8 miljoner. Att ösa in människor när vi inte har bostäder, jobb eller fängelseplatser är idiotiskt!
Citera
2025-11-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Hade jag fått välja så hade jag hellre haft kvar ett Sverige med 8 miljoner. Att ösa in människor när vi inte har bostäder, jobb eller fängelseplatser är idiotiskt!
Jo klart, tyvärr tycker inte de hitkommande det eftersom de ofta får det tio gånger bättre här.
Lägenheter finns nog men inte där Svensson vill bo.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in