2025-11-04, 17:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOCCOBlueRaspberry
Det är nog minst lika ofta mannen eller någon annan som ”tvingar” kvinnan att göra abort. Många kvinnor gör abort mot sin vilja, för att göra andra nöjda.

Det händer ju absolut.
Citera
2025-11-05, 06:20
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MevelFixwap
Det är inte aktuellt för mig, därför svarade jag inte på frågan
Det är inte aktuellt att du känner till eget ansvar?
Citera
2025-11-05, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det är inte aktuellt att du känner till eget ansvar?
Nej jag menar ju att jag lever ensam
Citera
2025-11-05, 06:42
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Nej jag menar ju att jag lever ensam
Du lyckas att inte svara på en rak fråga i minst tre inlägg i rad. Det säger allt.
Citera
2025-11-05, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Jag tycker att det borde vara förbjudet för kvinnor i en stabil relation. Par som varit ihop i många år har absolut noll anledning till att göra abort, undantaget om barnet har grova missbildningar.

Det är ren själviskhet att ta bort en bebis bara för att det inte passar in i schemat just nu. Är man i en relation och har sex så kan man bli gravid det vet alla. Sveriges befolkning minskar eftersom svenska kvinnor väljer att mörda 33000 bebisar varje år. Vi hade inte behövt invandring om dessa fått leva.

Bör vi införa fängelse för abort? Fängelse för kvinnan, barnmorskan som utför aborten samt eventuella medhjälpare.
Håller absolut INTE med dig och då är jag både man och röstar SD.

Aborträtten bör se ut exakt som den gör idag, dvs fram till vecka 18 får man göra abort hur som helst.
mellan vecka 18-21 med socialstyrelsens tillåtelse.

Att kvinnan lever i en relation är helt utan betydelse.
Däremot är det inte speciellt många aborter i "stabila relationer" som inte sker utan att dem behövs, har ALDRIG hört talas om en abort som sker pga att det inte passar i schemat i en stabil relation.
Däremot sker det ofta i ostabila relationer.
Citera
2025-11-07, 19:14
Medlem
borde vara rätt till abort fram till vecka 899.
Citera
2025-11-08, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Du lyckas att inte svara på en rak fråga i minst tre inlägg i rad. Det säger allt.
Jag har ju inte sex med någon. Så nej, jag behöver inte ta något som helst ansvar. = Det är inte akutellt

Att du inte lyckades fatta det från början är ju ett mysterium…
Citera
2025-11-12, 09:00
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Jag har ju inte sex med någon. Så nej, jag behöver inte ta något som helst ansvar. = Det är inte akutellt

Att du inte lyckades fatta det från början är ju ett mysterium…
Nu var det ju inte det jag frågade. Jag frågade om du begrep eget ansvar. Men eftersom att du undvikit att svara då många gånger så har du ju på sätt och vis svarat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in