2025-11-01, 23:51
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumphakanNr1
De kom väl utanför.

Alla var väl fulla med segdragna infektioner innan antibiotika kom.

Med tanke på folsyrabrist så fick nog många kvinnor missfall. Sedan blir inte tjejer gravida så lätt som ni verkar tro. Åtminstone inte alla

En kvinna i typ 15-25 års åldern blir gravid hyfsat lätt.
Skulle inte knulla oskyddat med en kvinna i den åldern iaf.
Citera
2025-11-01, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Svältande kvinnor eller med näringsbrister blir nog inte gravida jättelätt. Nej det är helt individuellt det här med fertiliteten. Oavsett ålder
Citera
2025-11-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Hur hade folk sex innan kondomer och preventivmedel gjorde entré i samhället?

P-piller kom på 60-talet först.

Kondomer verkar ha uppfunnits kring början av 1900-talet. På RFSU:s sida står det så här:

På mitten av 1800-talet uppfann Charles Goodyear vulkaniseringsprocessen och det blev möjligt att tillverka kondomer av gummi, vilket även innebar billigare kondomer.

“Kondomer ansågs bidra till ökad prostitution och var ett hot mot familjen och samhället.”
I början av 1900-talet fick kondomanvändandet en skjuts men samtidigt växte motståndet. Kondomer ansågs bidra till ökad prostitution och beskrevs som ett hot mot familjen och samhället.

Men det jag vill diskutera här är inte preventivmedel - nutida eller historiska - utan hur folk hade sex förr i världen, d.v.s. före preventivmedlens intåg på 1900-talet.

-Hade man mycket analsex?
-Hade man mycket oralsex?
-Körde man bara på och hoppades på det bästa?

"Säkra perioder" i en kvinnas menscykel lär ju ska finnas, men det är inte mycket till preventivmedel.
Flera kända människor levde med ex antal sjukdom pga de doppade i olika muttor och arshlen för den delen.
Al Capone fick syfilis och dog av det.
Samma sak med black Beard, Edward Teach
Citera
2025-11-02, 00:16
Medlem
Citat:

Precis. Krävs inte mycket för att göra dem på tjocken. Det är så människosläktet har överlevt. Speciellt eftersom dödligheten var enorm förr i väla.
Citera
2025-11-02, 07:52
Medlem
De hade ju fler barn förr, vi är tex 6 syskon, min far hade 12 syskon.
Citera
2025-11-02, 09:28
Bannlyst
Citat:
Precis. Krävs inte mycket för att göra dem på tjocken. Det är så människosläktet har överlevt. Speciellt eftersom dödligheten var enorm förr i väla.
Nja, det är helt individuellt. Många har t.o.m. svårt att bli gravida. Även som unga
Citera
2025-11-02, 10:53
Medlem
majaparonpajs avatar
Tarmar har använts som kondomer. Fanns att se på något museum i Sverige men minns inte vilket!

Sen har man länge vetat att kvinnor endast kan bli gravida under ett 3-5 dagar i månaden och kunde ha sex utanför dessa dagar. Finns kvar i andra delar i världen där kvinnor räknar dagar med hjälp av armband med pärlor eller ett längre band runt midjan för att hålla reda på när de kan bli gravida och inte. Se exempel Waist Beads som används än idag och enl wikipedia ända sedan 500 f.Kr.
Citera
2025-11-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Tarmar har använts som kondomer. Fanns att se på något museum i Sverige men minns inte vilket!

Sen har man länge vetat att kvinnor endast kan bli gravida under ett 3-5 dagar i månaden och kunde ha sex utanför dessa dagar. Finns kvar i andra delar i världen där kvinnor räknar dagar med hjälp av armband med pärlor eller ett längre band runt midjan för att hålla reda på när de kan bli gravida och inte. Se exempel Waist Beads som används än idag och enl wikipedia ända sedan 500 f.Kr.

Faktum är att jag känner en kvinna (med flera barn i vuxen ålder) som hävdar att hon kunde veta när hon skulle bli gravid för att styra könet på barnet. Hon förklarade men jag hängde inte med i resonemanget, men jag väljer att inte avfärda det för hon är rätt speciell den kvinnan.
Citera
2025-11-02, 13:34
Bannlyst
Hört att man trädde på ett korvskinn över pitten.
Citera
2025-11-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioaktivPotatis
Det gjordes kondomer av djurhud och tarmar.
Egypterna stoppade väl upp krokodilskit i fittan också?
Mest vanligt var nog att dra ut kuken innan utlösning.
Ett av mina favoriter. Dock svårt att få tag i här i Sverige.
--Krokodilskit i fittan--, jo,ja,tackar...
Citera
2025-11-02, 21:47
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MevelFixwap
Nja, det är helt individuellt. Många har t.o.m. svårt att bli gravida. Även som unga

Väldigt få unga kvinnor och tjejer har svårt att bli gravid.
Med unga menar jag under 25.
Skulle jag knulla 100 tjejer skulle säkert 50 av dom bli gravid inom nån enstaka månad.
Citera
2025-11-02, 22:07
Bannlyst
Citat:
Faktum är att jag känner en kvinna (med flera barn i vuxen ålder) som hävdar att hon kunde veta när hon skulle bli gravid för att styra könet på barnet. Hon förklarade men jag hängde inte med i resonemanget, men jag väljer att inte avfärda det för hon är rätt speciell den kvinnan.
Ja man kan köpa tester för att kartlägga det. De fungerar precis som graviditetstester för avläsning av positivt/negativt.

Citat:
Väldigt få unga kvinnor och tjejer har svårt att bli gravid.
Med unga menar jag under 25.
Skulle jag knulla 100 tjejer skulle säkert 50 av dom bli gravid inom nån enstaka månad.
10-15% av befolkningen har infertilitetsproblem. Det är alltså upp till 1,5 personer av 10 som har, inte jättelite med andra ord. I en skolklass har alltså ca 5 personer svårt att bli gravida. Skulle du kalla problemet för ovanligt?

Haha vänta, va? Varför skulle du knulla 100 personer? Du måste mena varje dag i en månads tid, vilket är fysiskt omöjligt för en man - och även där är dina 50% väl tilltagna. Det spelar förresten ingen roll om man inte lyckas pricka in rätt dag
Senast redigerad av MevelFixwap 2025-11-02 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in