2025-11-01, 11:07
Medlem
litenbokstavs avatar
tycker detta är en bra fråga, både från en ekonomisk synpunkt samt vad man själv gillar

att köpa två cheeseburgare i dagens läge är rätt dyrt, brukar ligga ca 18-20 kr st
en dubbelcheese ligger väl runt 34 eller så? jag tänker just nu på mcdonalds för det är där jag kan priserna någorlunda

vad blir man mest mätt av? vad är mer ekonomiskt och vad brukar ni välja?

ps.
jag minns de gamla goda tiderna runt 2007 då man kunde köpa en cheeseburgare för 10 kr. jävlar vilka tider
Citera
2025-11-01, 11:17
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Var ännu bättre när du kunde köpa en trippel för 30 spänn. Men det slutade svinen med så nu är total bojkott mot McDonalds från min sida.
Citera
2025-11-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
tycker detta är en bra fråga, både från en ekonomisk synpunkt samt vad man själv gillar

att köpa två cheeseburgare i dagens läge är rätt dyrt, brukar ligga ca 18-20 kr st
en dubbelcheese ligger väl runt 34 eller så? jag tänker just nu på mcdonalds för det är där jag kan priserna någorlunda

ps.
jag minns de gamla goda tiderna runt 2007 då man kunde köpa en cheeseburgare för 10 kr. jävlar vilka tider
Rent näringsmässigt är det ju bättre med mer kött och ost och mindre bröd. Brödet innehåller socker och snabba kolhydrater och borde egentligen skippas helt. Därför är dubbel bättre och trippel ännu bättre.
Citera
2025-11-01, 11:34
Medlem
Citat:

ps.

Pratar du McD, så kostar en cheeseburgare 17:-. En dubbel 29:-. Jag hade valt en Tasty cheese för 22:-.
Citera
2025-11-01, 12:03
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Två givetvis då det blir dubbel med bröd.
Citera
2025-11-01, 12:03
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Rent näringsmässigt är det ju bättre med mer kött och ost och mindre bröd. Brödet innehåller socker och snabba kolhydrater och borde egentligen skippas helt. Därför är dubbel bättre och trippel ännu bättre.
Önskar de kunde ha grövre bröd. Gillar mcdonalds produkter rätt mycket men just brödet är för tråkigt
Citera
2025-11-01, 12:47
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Pratar du McD, så kostar en cheeseburgare 17:-. En dubbel 29:-. Jag hade valt en Tasty cheese för 22:-.

Det beror väl på vart man köper? En dubbel kostar 37 i närheten av mig och en ostburgare närmare 30 än 20?
Citera
2025-11-01, 13:04
Medlem
Citat:

ps.

Citat:
Ursprungligen postat av Binary

Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Två givetvis då det blir dubbel med bröd.
Vilket alternativ som är mest prisvärt är förstås upp till var och en att avgöra.

Det handlar ju här i första hand om vad man själv gillar.

En enkel cheeseburgare har en låg köttratio och kan upplevas som att brödet dominerar.

En trippel är raka motsatsen och kan istället upplevas som kött-tung.

En dubbel cheeseburgare är alltså den mest balanserade produkten.

Näringsmässigt så ger den enkla en hög andel snabba kolhydrater genom brödet men inte så mycket protein och fett från köttet och osten.

Med en trippel är förhållandet naturligtvis det omvända.

Personligen föredrar jag alltid en dubbel eller trippel.
Citera
2025-11-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Var ännu bättre när du kunde köpa en trippel för 30 spänn. Men det slutade svinen med så nu är total bojkott mot McDonalds från min sida.
åh jag saknar, världens bästa burgare
Citera
2025-11-01, 14:31
Medlem
blobben!!!s avatar
Inget av alternativen är bra. Priset är alldeles för högt för det lilla man får. Det är väl bara korkade babbar utan smaklökar som äter på McDonalds idag. Man kan lika väl äta en gedigen lunch ute för samma pris som några cheeseburgare.
Citera
2025-11-01, 15:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Inget av alternativen är bra. Priset är alldeles för högt för det lilla man får. Det är väl bara korkade babbar utan smaklökar som äter på McDonalds idag. Man kan lika väl äta en gedigen lunch ute för samma pris som några cheeseburgare.
ursvensk här som åt en supersaftig dubbel mc tasty med pommes på kungsgatan i gbg i fredags , verkligen saftig och god. men lite högt pris , 119 sek för meny . eller föresten kanske priset är ok.
Senast redigerad av chunky000 2025-11-01 kl. 15:43.
Citera
2025-11-01, 15:36
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!

Var någonstans kan man äta en gedigen lunch för samma pris som några cheeseburgare?

Om jag måste välja blir det en dubbel cheeseburgare. Brödet hos McDonalds smakar av pap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in