2025-11-01, 08:27
Avstängd
67arigGubbes avatar
Hade inte satt min fot i bro frivilligt, oerhört otryggt. Jag lämnade av en dam för 10 år sedan på adressen du skriver ochde va hemskt, ghetto mm. Kan inte blivit bättre sen dess
Citera
2025-11-01, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Hade inte satt min fot i bro frivilligt, oerhört otryggt. Jag lämnade av en dam för 10 år sedan på adressen du skriver ochde va hemskt, ghetto mm. Kan inte blivit bättre sen dess

Fanns den gatan för 10 år sen?
Citera
2025-11-01, 08:41
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Flytta inte till Bro, jävla trist.

Finns bra bostäder i Barkarbystaden. Närmare city. Det finns pendeltåg och de kommer öppna även station för tunnelbana.
Omysigare ställe än Barkabystaden är nog svårt att hitta i storStockholm men lägenheterna är säkert fina men säkert också svindyra pga nybyggda. Man får nog mer för pengarna i Bro om man villig att pendla.

Det ligger ju geografiskt du kan söka jobb Stockholm, Uppsala och Enköping.
Senast redigerad av CooolaFlickan2014 2025-11-01 kl. 08:43.
Citera
2025-11-01, 09:16
Medlem
Bro är ett ställe man läser om i nyheterna då och då. Uppenbart för att man där har dumpat ett stort antal invandrare i de hyresbostäder som finns där.

Problemet är att det ligger lite isolerat, vilket gör att det blir ganska långt för polisen att ta sig dit när det händer något och de inblandade hinner gömma sig innan polisen anländer.

Läste Bro hade en ovanligt låg nivå på uppklarade brott?

Men annars överlag, alla platser i Sverige nu med hyresbostäder så får man räkna med att dela tillvaron med en hög andel invandrare.

I övrigt är det så långt utanför Stockholm att det är ett bostadsghetto och inte så mycket annat att göra där förutom några matställen och nära till naturen.

När jag läst om Bro så har jag förstått de ska bygga ut väldigt mycket där, iallafall planerat att göra det. Fler spår, tätare avgångstider. Bro ligger bra till geografiskt sett inför framtiden när man bygger ännu mer bostadsghetton utanför Stockholm.

Jag skriver bostadsghetton för fokus är att bygga fler bostäder så att vi kan fortsätta med massinvandringen, men det är ganska dåligt med byggande av arbetsplatser.
Citera
2025-11-01, 09:50
Medlem
idiamindadas avatar
Stockholm och området runtom är ok om man inte måste ta sig några längre sträckor. Bro är en sovstad. Bara bra om man vill leva ett lugnt liv. Nära till naturen.

Mitt råd är att skaffa jobb i närheten eller i alla fall på samma sida stan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in