2025-11-01, 07:01
Medlem
Hej,
Fått lägenhetserbjudande av nybyggda lägenheter i Bro. Bra hyra. Bor inte i Stockholm men har alltid velat & ser detta som en chans. Karriärsmässigt så hade detta hjälpt mig väldigt mycket. Men vet inte om bostaden är värt det. Men vad jag förstår det som så är pendling inte ovanligt för stockholmare. 35min. 2 i timmen. Buss går till stationen 2 gånger timmen, matchande med tåget. 30 min promenad. 7 min med cykel enligt google maps. Ska man ta de eller "vänta på något bättre". Från en början kommer jag inte ha körkort/bil men blir väl en motivation för mig att ta för att underlätta. Gällande maten så blir de väl att beställa online & kompletteringshandla inne på ica i bro.
Citera
2025-11-01, 07:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har du jobb i bro eller stockholm?
Att köra bil från bro och in till stan kommer säkerligen ta mycket längre tid än att åka kommunalt om du nu inte jobbar uddatider.
Citera
2025-11-01, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du jobb i bro eller stockholm?
Att köra bil från bro och in till stan kommer säkerligen ta mycket längre tid än att åka kommunalt om du nu inte jobbar uddatider.

Jag kommer husera i Stockholm. Skaffar jag bil (körkort) så var tanken att bara underlätta att komma in till stationen i Bro.
Citera
2025-11-01, 07:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejshejshejs
Jag kommer husera i Stockholm. Skaffar jag bil (körkort) så var tanken att bara underlätta att komma in till stationen i Bro.

Ok, där är det säkerligen inga köer iallafall😁
Kan du tänka dig att bo i bro, priset är överkomligt och du har råd så slå till.
Citera
2025-11-01, 07:17
Avstängd
En hyreslägenhetens stora fördel är att du inte binder dig mer än 3 månader framåt. Så man behöver inte göra beslutet så svårt.
Citera
2025-11-01, 07:35
Medlem
Flytta inte till Bro, jävla trist.

Finns bra bostäder i Barkarbystaden. Närmare city. Det finns pendeltåg och de kommer öppna även station för tunnelbana.
Citera
2025-11-01, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Flytta inte till Bro, jävla trist.

Finns bra bostäder i Barkarbystaden. Närmare city. Det finns pendeltåg och de kommer öppna även station för tunnelbana.

Har sökt där men är så dyrt..
Citera
2025-11-01, 07:45
Medlem
Ska man hålla sig borta från Tumba? Fått erbjudande om en fin men dyr lägenhet där
Citera
2025-11-01, 07:49
Medlem
Citat:
Har sökt där men är så dyrt..

Inte de nya bostäderna i Barkarbystaden då. Ta en lägenhet som finns i Barkarby området.
Citera
2025-11-01, 07:52
Medlem
Citat:
Inte de nya bostäderna i Barkarbystaden då. Ta en lägenhet som finns i Barkarby området.

Vart finns dom? Ser bara lägenheter på homeq som är 9-10k
Citera
2025-11-01, 08:12
Medlem
Citat:
Vart finns dom? Ser bara lägenheter på homeq som är 9-10k

Såg denna typ. 7k 2rok i bra läge i barkarby. Snygg planritning också. Kolla deras hemsida savills.

https://bostad.stockholm.se/bostad/202519678
Citera
2025-11-01, 08:12
Medlem
Citat:
Såg denna typ. 7k 2rok i bra läge i barkarby. Snygg planritning också. Kolla deras hemsida savills.

https://bostad.stockholm.se/bostad/202519678

Ah okej, har bara 2-3 år på bostadsförmedlingen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här