2025-11-17, 17:04
Medlem
Är väl bara trash som går på nattklubbar nuförtiden🤣🤣
Citera
2025-11-17, 20:19
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Är väl bara trash som går på nattklubbar nuförtiden🤣🤣

Nu antyder ju rubriken och OP att ingen går på nattklubb så att det är därför de dör ut. Men du menar väl att det är så få som är trash så att nattklubbar inte kan överleva på bara trash-kunder.
Citera
2025-12-04, 00:42
Medlem
Finns det några nattklubbar i Stockholm som är roliga då? Som man bäddar får man ligga, heter det ju...
Citera
2025-12-28, 20:58
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmRespons
Ja vart ska man börja, F12 stängdes denna sommar, V ska stängas (möjligen lösts sig dock?) , East ska stängas, Rose/Fou är stängda just nu(?) utan något uttalande dock, Trädgården var påväg att stängas men räddades som tur är. Rykten går att flera klubbar nyligen fått diverse varningar angående alkoholförsäljning och ljudvolym.

Jag undrar egentligen vad det kan bero på, för få människor som drar ut? För stränga alkohollagar (vet att bland annat rose/fou fick stängas ett tag förra året pga detta). Går vi mot en huvudstad utan några nattklubbar snart? Hur ser det ut i tex Göteborg? Samma sak där?

Jag har noterat att dessa har haft stängt ett bra tag nu. Det verkar som att huset renoveras, men lokalerna ser orörda ut.
När man googlar om varför det är stängt så får man upp något om indraget alkoholtillstånd hösten 2024, men jag vill minnas att det har varit öppet efter det.

Men det står inget på deras hemsida eller sociala medier. Märkligt.
Citera
2025-12-28, 21:36
Medlem
Fishy75s avatar
Nattklubbar i Sverige suger för att de är sönderreglerade helt enkelt. Får inte göra si eller så som kund enligt lagens alla regler för då finns risken att alkoholtillståndet dras in och hela verksamheten dör. Väktarna är stenhårda med det att dessa lagar följs här och tjafsar du emot om dessa småsaker blir du utkastad och lobbad.

Serveringstillstånd i Sverige är så jävla bajsnödigt så att ägarna helt enkelt förstör det roliga och spontana som kan hända på en nattklubb. Jämför nattklubbslivet i städer där det inte är lika strängt och där det fortfarande frodas. Sen ja... babbarna också som är en till variabel.
Citera
2025-12-29, 07:30
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Finns det några nattklubbar i Stockholm som är roliga då?

Citat:
Ursprungligen postat av Fishy75
Serveringstillstånd i Sverige är så jävla bajsnödigt så att ägarna helt enkelt förstör det roliga och spontana som kan hända på en nattklubb.

Vad exakt är det med nattklubbar som är "roligt"? Jag har själv aldrig förstått tjusningen. Är det inte samma lika överallt? Vad händer som är roligare på en nattklubb utomlands som inte kan hända i Sverige?
Citera
2025-12-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Vad exakt är det med nattklubbar som är "roligt"? Jag har själv aldrig förstått tjusningen. Är det inte samma lika överallt? Vad händer som är roligare på en nattklubb utomlands som inte kan hända i Sverige?

Att de spelar bra musik. Något man verkar ha förbjudit i Sverige.
Citera
2025-12-29, 12:56
Medlem
geytos avatar
Citat:
Att de spelar bra musik. Något man verkar ha förbjudit i Sverige.

Vari består skillnaden?
Citera
2025-12-29, 12:58
Medlem
Citat:
Vari består skillnaden?

Det är väl uppenbart att någon som besöker en lokal för att dansa till musik önskar att den musik som spelar är av typen hen vill dansa till och tycker om.
Citera
2025-12-29, 17:32
Medlem
geytos avatar
Citat:
Det är väl uppenbart att någon som besöker en lokal för att dansa till musik önskar att den musik som spelar är av typen hen vill dansa till och tycker om.

Jo. Det jag undrade var hur det skiljer sig mellan nattklubbarna i Sverige och utomlands, musiken alltså. Vad är den stora skillnaden?
Citera
2025-12-29, 17:36
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmRespons
Ja vart ska man börja, F12 stängdes denna sommar, V ska stängas (möjligen lösts sig dock?) , East ska stängas, Rose/Fou är stängda just nu(?) utan något uttalande dock, Trädgården var påväg att stängas men räddades som tur är. Rykten går att flera klubbar nyligen fått diverse varningar angående alkoholförsäljning och ljudvolym.

Jag undrar egentligen vad det kan bero på, för få människor som drar ut? För stränga alkohollagar (vet att bland annat rose/fou fick stängas ett tag förra året pga detta). Går vi mot en huvudstad utan några nattklubbar snart? Hur ser det ut i tex Göteborg? Samma sak där?
Vad bra att dåliga nattklubbar stängs.
Citera
2025-12-29, 17:57
Medlem
Citat:
Jo. Det jag undrade var hur det skiljer sig mellan nattklubbarna i Sverige och utomlands, musiken alltså. Vad är den stora skillnaden?

Att det verkar finnas fler klubbar som spelar exempelvis tekno, house, och annan mer "nischad" musik - den musik som ju drivit klubbkulturen, utanför Sverige och framför allt i större städer. Naturligtvis kan du hitta klubbar som spelar popmusik eller "poppig" house även i utlandet, men sådana klubbar verkar inte dominera nattlivet på samma sätt som i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in