• 1
  • 2
2025-10-29, 23:04
Medlem
Jag må posta i fel forum. Men ber då bli rättflyttad.

Jag undrar varför det är tillåtet att jobba iklädd i slöja inom såväl regionen och hos kommuner? Att borde det inte vara neutralt att uppsöka sjukvård samt att ha sin unge på förskola? Så hur försvarar regionen och kommunen att man får bära slöja? Enligt min erfarenhet så får man inte bära kors, synligt, kring halsen.
Citera
2025-10-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Enligt min erfarenhet så får man inte bära kors, synligt, kring halsen.
Har du någon källa på att man inte får det? Jag säger inte emot, bara undrar om det finns någon sådan regel.

Ligger det under samma paragraf som att man inte får fira skolavslutning i kyrkan, ha pepparkaksgubbar i luciatåget och hissa svenska flaggan på nationaldagen?
Senast redigerad av Stiffinger 2025-10-29 kl. 23:34.
Citera
2025-10-29, 23:12
Medlem
Visst får du bära ett kors och kippa är heller inte förbjudet!
Citera
2025-10-29, 23:27
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Jag undrar varför det är tillåtet att jobba iklädd i slöja inom såväl regionen och hos kommuner? Att borde det inte vara neutralt att uppsöka sjukvård samt att ha sin unge på förskola? Så hur försvarar regionen och kommunen att man får bära slöja? Enligt min erfarenhet så får man inte bära kors, synligt, kring halsen.
Om korset är mer än 1 meter i längd kommer du får problem.
Bättre att lämna sådant hemma.
Slöja är praktiskt och fler borde prova.
Citera
2025-10-29, 23:35
Medlem
quts avatar
Citat:

Vem förbjuder dig att ha ett kors på dig.

Och vad är problemet med att någon bär slöja.

Ska det var tillåt eller förbjudet att vara maskerad på fotbollsläktarna
Citera
2025-10-30, 03:14
Medlem
Jag tycker att folk får göra som de vill, men om nazistsymboler är förbjudna, så ska all annan idioti också vara det!

Om det ska finnas någon lag mot swastikas, ska det finnas många fler lagar!
Citera
2025-10-30, 03:25
Medlem
Det vuxna i rummet borde besluta är att folk borde få tänka och tycka som fria människor!

Vill man ha en symbol över sitt tankesätt, så borde det vara ok!

Att förbjuda tankar kommer aldrig att leda till något gott!
Citera
2025-10-30, 03:28
Medlem
Hade jag varit i en position där jag anställde folk, så hade inte en enda människa med swastikas, Davidsstjärnor, burka eller ett politiskt märke på tröjan anställts!
Citera
2025-10-30, 07:57
Medlem
Folk borde slöjprotestera mer.
Alla borde svepa in sig i lakan o vägra komma ut.
Aldrig visa ansiktet vid bankärenden eller för polisen.
På körkortsfotot skall det bara vara en hög med tyg.

Är det det dags för högskoleprov så fixa extra stora lakan som släpar 12 meter bakom er.
Vid demonstrationer så skall alla gå i hucklen.
Sätt ut en docka i lakan o sedan lämnar du arbetsplatsen o åker hem. Kom tillbaka i slutet av dagen.

Just för att alla skall se det absurda i det hela.
Citera
2025-10-30, 09:10
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2025-10-30, 13:02
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavdentjette
Jag tycker att folk får göra som de vill, men om nazistsymboler är förbjudna, så ska all annan idioti också vara det!

Om det ska finnas någon lag mot swastikas, ska det finnas många fler lagar!
Politiska symboler har olika värde beroende på vilka som vann och vilka som förlorade. Hipsters gillar ofta ammaren och skäran och statsminister Ulf har tidigare burit en keps med en röd femuddig stjärna framtill.

Men det var en designerkepa, så ingen tyckte illa vara.
Citera
2025-10-30, 16:26
Medlem
För att vi inte lever i ett fascism samhälle tack och lov.

Varför ska man alltid lägga sig i vad kvinnor har på sig? En människas eller kvinnas val över vilka delar av sin kropp hon vill exponera och vilka delar hon inte vill exponera handlar inte om någon jävla politik. Alla har rätt att bestämma över sin klädsel så länge det inte går över normen så som gå iklädd bikini på arbetsplatsen. Att folk som du gör det till en jädra symbol säger mer om er.
Går vi runt och säger att feminismer inte ska få gå runt i en viss typ av klädsel typ mini kjol eller liknande för ånej hon uttrycker sig själv och sin feminism och det borde inte vara tillåtet? Bara löjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in