2025-10-29, 11:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Att förklara för någon vad denne gör för fel och med Skriften som ledstjärna visa denne tillrätta, är inte att "attackera" utan just den kärlekshandling som bl.a. är en väsentlig del i att rädda sin egen (själ)
Bara om man gör det personligen face 2 face. Gör man det i en video i uthängningsmanér så blir det omedelbart en helt annan typ av business.
Citat:
Jag vilar i förvissning om att Jimmy nu är i Himlen , med vår Fader.
Tyvärr, han är satt i en sk. "Förskola" där hans själ får läsa upp sig kring etik, moral och hur skepnaden av Godartad Kristendom skall se ut när man vill förmedla den till massorna, och den måste han klara med goda betyg innan han kan tillåtas passera vidare till semestern i himmelriket.
Citat:
Faktum är att det är få jag lika mycket unnar den förhoppningen, som i fallet Jimmy Bergman!
Det blir "Förskola" för dig med med andra ord.
Citera
2025-10-29, 11:53
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Nu har Richard Bruce under dessa 10-12 år aldrig ägnat sig åt självömkan eller "skyllt sina misslyckanden" på någon utan han konstaterar bara krasst hur tufft det är att vara s.k. "TI" (Targeted Individual), sedan jobbar han oförtrutet vidare på att exponera de "reptilian shapeshifters" , som han (med rätta) kallar sitt motstånd

Det handlar inte om att han "inte klarar av att leva mainstream" utan om att han gör vad Kristus i Bibeln ber oss alla att göra: plocka upp ditt kors (betyder var redo att lida för sanningen) , Förneka dig själv (glöm din egen bekvämlighet, offra dig för sanningen var redo att likt mig bli korsfäst för den)
och FÖLJ MIG!
Det finns inget som heter ”Targeted Indiviual”. Gangstalking är ett symptom på en pågående psykos. Att den här personen bor i sin bil beror på att han är sjuk och borde omhändertas.
Citera
2025-10-29, 11:54
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Nu har Richard Bruce under dessa 10-12 år aldrig ägnat sig åt självömkan eller "skyllt sina misslyckanden" på någon utan han konstaterar bara krasst hur tufft det är att vara s.k. "TI" (Targeted Individual), sedan jobbar han oförtrutet vidare på att exponera de "reptilian shapeshifters" , som han (med rätta) kallar sitt motstånd

Det handlar inte om att han "inte klarar av att leva mainstream" utan om att han gör vad Kristus i Bibeln ber oss alla att göra: plocka upp ditt kors (betyder var redo att lida för sanningen) , Förneka dig själv (glöm din egen bekvämlighet, offra dig för sanningen var redo att likt mig bli korsfäst för den)
och FÖLJ MIG!
TI är ett begrepp som psykfall började skylla sitt dåliga mående på . han hade givetvis en långvarig psykos och skiter man i medicinen så brukar det sluta med självmord eller mord.
Citera
2025-10-29, 12:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
sedan jobbar han oförtrutet vidare på att exponera de "reptilian shapeshifters" , som han (med rätta) kallar sitt motstånd
Han jagar oskyldiga och hänger ut dem som klandervärda enbart på grund av hur de ser ut.
Det är inte en biljett som går att använda för att komma in i himlen.
Citera
2025-10-29, 14:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Han hade väl något samarbete med en annan excentrisk person.
Fritjof någonting.
Pratar på ett speciellt sätt.

Känner du till honom?

Jo jag har råkat på Fritjof Persson på tuben.
Haha,väldigt skönt tugg, man borde anamma det haha.
Undrar om Persson är aktiv har inte sett någonting av/med honom på säkert 2 år.
Följer nästan bara Amerikanska Kristna Youtubers sedan Mikael Hagenbo tappade greppet och Pastor Pethrus fått sviktande hälsa.
Senast redigerad av KlartForDrabbning 2025-10-29 kl. 14:22. Anledning: formuleringsmiss
Citera
2025-10-29, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Bara om man gör det personligen face 2 face. Gör man det i en video i uthängningsmanér så blir det omedelbart en helt annan typ av business.

Tyvärr, han är satt i en sk. "Förskola" där hans själ får läsa upp sig kring etik, moral och hur skepnaden av Godartad Kristendom skall se ut när man vill förmedla den till massorna, och den måste han klara med goda betyg innan han kan tillåtas passera vidare till semestern i himmelriket.

Det blir "Förskola" för dig med med andra ord.

Kan du hänvisar till något Skriftställe som styrker förekomsten av den här "förakolan" du nämner...?
Citera
2025-10-29, 14:53
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Jo jag har råkat på Fritjof Persson på tuben.
Haha,väldigt skönt tugg, man borde anamma det haha.
Undrar om Persson är aktiv har inte sett någonting av/med honom på säkert 2 år.
Följer nästan bara Amerikanska Kristna Youtubers sedan Mikael Hagenbo tappade greppet och Pastor Pethrus fått sviktande hälsa.
Han syns på youtube.
Han verkar vara lika tokig som aldrig förr.
Han var tydligen i Riga och skrämde slag på någon svensk kristen där.
Prat om samma saker som nämns här i tråden. Förföljelse som lett till självmord. Sök Fritjof persson filmer från iår på tuben.
Citera
2025-10-29, 17:40
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Har totalt missat att Jimmy Bergman har tagit ner skylten. Konstigt att Fritjof inte har nämnt något om saken. Jimmy var ju ute på stan och predikade med Fritjof senast för två år sen. Kan inte varit långt efter det som Jimmy avled. Jimmy och Fritjof predikar i Nordstan: https://www.youtube.com/watch?v=9wkJHfJSCBY

Min favorit med Jimmy Bergman var när han hamnade i dispyt om bibeln och svenska kyrkan med nått gammalt original i Gustav Vasa-frilla. https://www.youtube.com/watch?v=cHxiYVfgNIM
Citera
2025-10-29, 17:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Han syns på youtube.
Han verkar vara lika tokig som aldrig förr.
Han var tydligen i Riga och skrämde slag på någon svensk kristen där.
Prat om samma saker som nämns här i tråden. Förföljelse som lett till självmord. Sök Fritjof persson filmer från iår på tuben.

Hmm...
Jag löd din uppmaning och det gav en del vid handen...
Dels 4 år gammal video där Mikael Hagenbo (utflyttad till Riga) bashar Fritjof
Sedan 2 månader gamla videos där Hagenbo och Fritjof kameran glatt tillsammans

Sedan månadsgammal video där Hagenbo åter bashar Fritjof!

Ja någon cirkus har det varit i Riga...

Men mest besvärande är en 3 år gammal video där Fritjof kameran ihop med Jimmy Bergman!
Vad förde dessa 2 personer samman?
Varför är Bergman avliden ca ett halvår senare!?
Vet någon om Fritjof Persson kommenterat Bergmans frånfälle?
Citera
2025-10-29, 18:14
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Men mest besvärande är en 3 år gammal video där Fritjof kameran ihop med Jimmy Bergman!
Vad förde dessa 2 personer samman?
Varför är Bergman avliden ca ett halvår senare!?
Vet någon om Fritjof Persson kommenterat Bergmans frånfälle?
Kaka söker maka.
Är dom två inte på samma plan ... Ungefär?
Men Fritjof tar mer plats i den här ultra religösa världen men också på andra platser där konspirationsteorier om politik är i fokus.
Citera
2025-10-30, 05:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Vad var det som var så bra med denna? Verkar vara en typisk fantasykristen.

Jimmy Bergman var väldigt bra påläst och inläst på Skriften.
Han vågade också berätta för folk om dom riktigt obekväma passagerna i Bibeln.
Han var klar över att Reformationsbibeln är den översättning (NT) vi nu har, som är att föredra
(Textus Receptus) Den mottagna texten.

Bergman förstod och löd Kristus uppmaning att plocka upp korset och förneka sig själv, dvs Bergman satte Evangeliebudskapet före sin egen bekvämlighet.
Väldigt få som kommer så långt i sitt kall, därför hoppas och tror jag att Bergman nu har det bra i Himlen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in