2025-10-31, 19:03
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Sluta svamla sa jag. Faktum är alltså att detta är klassat som våldtäkt, det är verkligheten vi lever i så du är välkommen tillbaka när du vill. Alla som tycker detta är en grov våldtäkt är nazifeminister så män som tycker det kan man inte ens ta på allvar, ni är mer kvinnor än män.

Hahahahahahaah kom an då din jävla fjolla. Skicka ditt mobilnummer i pm så kan vi ses imorgon, äckliga lilla soiboi.

Ja, det klassas som våldtäkt. Det är jag personligen emot, jag anser att det borde klassas som sexuellt tvång och/eller våldtäktsförsök. Men jag föredrar storligen att detta klassas som våldtäkt framför att det skulle klassas som "ofredande".

Ingen har försökt klassa det som grov våldtäkt, annat än i din sjuka fantasi.

Du försöker förringa ett överfall på en 16-åring. Det gör dig till en ond människa, utöver att vara oerhört, oerhört korkad. Men så tror du ju att jorden är platt också, bokstavligen, och är ingen som normala människor tar på allvar.

Varför skickar du inte ditt mobilnummer istället? Märkligt, så oerhört tuff som du är.
Citera
2025-10-31, 19:08
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Så här funkar det i USA, landet där presidenten påstås ha sagt att vissa kvinnor kan man greppa fittan på.

Rape is defined by the United States Department of Justice as "Penetration, no matter how slight, of the vagina or anus with any body part or object, or oral penetration by a sex organ of another person, without the consent of the victim." While definitions and terminology of rape vary by jurisdiction in the United States, the FBI revised its definition in 2013 to eliminate a requirement that the crime involve an element of force.

Att man där också har betydligt hårdare straff behöver du säkert inte informeras om.

Sedan har det aldrig diskuterats huruvida det varit en grov våldtäkt eller ej. faktum är att man ett tag var inne på att det kanske inte ens var en våldtäkt av normalgraden, vilket man ändå landade i.

Det som diskuteras och där ordet grovt figurerar är huruvida brottet som sådant ska ses som synnerligen grovt brott. Dvs oavsett om man kallar det våldtäkt eller något annat så tycker många att det är ett grovt brott att ta tag i en annan människa, stoppa ner handen i dennes brallor och trycka in ett finger eller två. Att du skulle ryck på axlarna om det hände dig är helt OK men ska du sitta och diskutera saker och ting kan det vara klädsamt att iaf ha faktan korrekt.

Fakta är bortkastade på JordenIsPlatt. (Ja, han tror på riktigt att jorden är platt.)
Citera
2025-10-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och det du inte verkar förstå i sida upp och sida ner är att lagstiftningen ser ut som den gör och alla som är inblandade i rättsprocessen enbart följer lagarna.

Att hacka på ”vänstern” och på de som dömt i detta fall är bara trams. ALLT ansvar ligger på den nuvarande regeringen eller möjligen på den förra regeringen. Skäll på dem i stället.

Detta handlar också om två separata frågor:

1. Ska vi skärpa lagstiftningen för vad som är en våldtäkt/grov våldtäkt/synnerligen grov våldtäkt?

2. Ska vi justera lagarna så att det blir lättare att utvisa personer som begått brott?

Om alla följde lagarna så hade man aldrig behövts överklaga några domar till högre instans.

Självklart ska lagarna ändras men aktivister i domstolarna kommer fortsätta göra allt de kan för att hitta minsta lilla kryphål för blattarnas skull. Varenda bedömning kommer vara till deras fördel.

Självklart behöver man byta ut alla aktivister.

Varför tror du att rådmän i domstolarna är immuna mot politisk aktivism?
Citera
2025-10-31, 20:41
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Då är det sexuellt ofredande enligt mig. Inte ok bebeteende dock.
Enligt dig?, det är inte du som definierar svensk lag det är det riksdagen som gör.
Citera
2025-10-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och det du inte verkar förstå i sida upp och sida ner är att lagstiftningen ser ut som den gör och alla som är inblandade i rättsprocessen enbart följer lagarna.

Att hacka på ”vänstern” och på de som dömt i detta fall är bara trams. ALLT ansvar ligger på den nuvarande regeringen eller möjligen på den förra regeringen. Skäll på dem i stället.

Detta handlar också om två separata frågor:

1. Ska vi skärpa lagstiftningen för vad som är en våldtäkt/grov våldtäkt/synnerligen grov våldtäkt?

2. Ska vi justera lagarna så att det blir lättare att utvisa personer som begått brott?

Jag hackar inte på vänstern. Jag menar att rådmännen är aktivister, man behöver inte vara vänster för att vara flyktingsaktivist.

Åklagare Henrik Malmgren verkar inte hålla med dig. Tex dömdes en syrisk man till utvisning 2021 och då var den utdömda fängelsetiden till och med kortare än i det aktuella fallet. Denna dom från 2021 har dessutom varit vägledande för utvisningfrågor i samband med våldtäktsdomar eftersom det var migrationsöverdomstolen som i det fallet bedömde att mannen skulle utvisas. De borde veta bättre än hovrätten i detta fallet vilket talar för min tes om att Lars Viktorsson med anhang är aktivister och inte alls dömer efter praxis som de hävdar.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ing%20f%C3%B6r

De har i det aktuella fallet dömt fel. GM ska utvisas men jag svarar på dina frågor:

1. Ja

2. Ja

Utlänningar som döms för våldtäkt ska automatiskt utvisas oberoende om de är flyktingar eller ej.
Citera
2025-10-31, 23:33
Medlem
De blev väldigt svårt att gömma undan detta. Minns eksjö tillsammans där pappan vurmade för människor med extremt enligt väst avvikande kvinnideal försöka implementera dessa med öppet hjärta, men dottern till honom blev våldtagen av dylika människor. Men han gick in i försvar för Våldtäktsmannen ..De är så långt borta från oss... men detta fall har nu inte gått att bortförklara eller gömma, glad att hon lever.
Citera
2025-10-31, 23:50
Medlem
Flummigheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men man undrar vad i helvete det är som händer när de inte utvisar en våldtäktsman? Vem i detta landet vill ha honom här? Finns det någon som vill det så har de inte heller här att göra.

Finns det någon som inte vill slå sönder våldtäktspersonen så har den inte heller här att göra.
Citera
2025-11-01, 01:09
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Enligt dig?, det är inte du som definierar svensk lag det är det riksdagen som gör.

Enligt mig och många. Nu när man har börjat kalla allt för våldtäkt så urvattnar man det.
Citera
2025-11-01, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Fakta är bortkastade på JordenIsPlatt. (Ja, han tror på riktigt att jorden är platt.)
Jag insåg det och har inte orkat läsa hans 2 senaste svar på det jag skrivit.
Citera
2025-11-01, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Jag hackar inte på vänstern. Jag menar att rådmännen är aktivister, man behöver inte vara vänster för att vara flyktingsaktivist.

Åklagare Henrik Malmgren verkar inte hålla med dig. Tex dömdes en syrisk man till utvisning 2021 och då var den utdömda fängelsetiden till och med kortare än i det aktuella fallet. Denna dom från 2021 har dessutom varit vägledande för utvisningfrågor i samband med våldtäktsdomar eftersom det var migrationsöverdomstolen som i det fallet bedömde att mannen skulle utvisas. De borde veta bättre än hovrätten i detta fallet vilket talar för min tes om att Lars Viktorsson med anhang är aktivister och inte alls dömer efter praxis som de hävdar.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ing%20f%C3%B6r

De har i det aktuella fallet dömt fel. GM ska utvisas men jag svarar på dina frågor:

1. Ja

2. Ja

Utlänningar som döms för våldtäkt ska automatiskt utvisas oberoende om de är flyktingar eller ej.
Det är klart att man kan tycka att våldtäkt är ett brott som automatiskt borde leda till utvisning. Men att det skulle vara praxis att det är så stämmer ju inte. Vad jag förstår så har ju folk som begått minst lika grova brott som mannen i Skellefteå, sluppit utvisning. Så domen vi nu diskuterar är ju inte unik eller går emot praxis.

Att tro att domare och nämndemän som dömer enligt lagboken är aktivister kan därför diskuteras. Det kan väl lika gärna vara åklagaren och den där nämndemannen från SD som försöker att använda domstolen till att driva sina privata politiska agendor?
Citera
2025-11-01, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Ja, det klassas som våldtäkt. Det är jag personligen emot, jag anser att det borde klassas som sexuellt tvång och/eller våldtäktsförsök. Men jag föredrar storligen att detta klassas som våldtäkt framför att det skulle klassas som "ofredande".

Ingen har försökt klassa det som grov våldtäkt, annat än i din sjuka fantasi.

Du försöker förringa ett överfall på en 16-åring. Det gör dig till en ond människa, utöver att vara oerhört, oerhört korkad. Men så tror du ju att jorden är platt också, bokstavligen, och är ingen som normala människor tar på allvar.

Varför skickar du inte ditt mobilnummer istället? Märkligt, så oerhört tuff som du är.
Han kanske inte är så gammal att han fått någon mobil än?

Vad gäller detta med att fingrar som penetrerar klassas som våldtäkt, så tycker jag det är rätt. För mig går gränsen just vid penetration. Om denna sedan sker med kuk, fingrar, dildo, gurka eller något annat tycker jag är ointressant.
Citera
2025-11-01, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jo, men den åsikten har man fått gehör för i riksdagen och skapat lagar som gör att våldtäkt är just olagligt.

Lagar är tolkningsbara.

Tanken med "asyl" är givetvis att det ska vara en riktig sak. Men man har valt att göra tolkningen att den ska gälla alla lögnare i hela världen som åker på semester till sina hemländer och kan utvisas just för att hela saken är en bluff.

Det går också att utvisa men man väljer att inte göra det för att man vill importera våldtäcktsinvandrare.

Sen så är riksdagen moraliskt förkastlig och utbytbar och inget som är beständigt.

Men att det inte går att argumentera för hur domstolarna agerar med argument är ju belysande i sig utan de gör så "för att de får".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in