2025-10-30, 10:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullhora
Om någon kör upp en megadildo i röven på domaren, under bara 0.5 sekunder, är det så kort tid att det inte ens kan klassas som varken våldtäkt eller ofredande?

Det skulle verkligen vara underbart om en sådan idé förverkligades på den här så kallade domaren. Jag undrar om han skulle ha full förståelse för att penetrationstiden var så pass kort och därmed själv yrka på ett så lågt straff som möjligt? Han kanske till om med skulle låta bli att anmäla saken. Några sekunder är väl inget att bråka om....
Citera
2025-10-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är uppenbart att du inte förstår hur lagar tillämpas. Så vi slutar diskuterar nu. Läs en grundkurs i juridik.

PS Om du inte vet varför du ska andas ska du söka hjälp. Ring 1177 eller 112 (akut)

Varför skulle jag det? Har redan läst juridik över "grundkurs". "Grundkurs" heter för övrigt inte "grundkurs" inom svensk juridik utan Juridisk ÖversiktsKurs - JÖK. Om du inte ens har koll på det vet jag inte ens vad du har i tråden att göra. Du är så jävla självägd

Du har fortfarande inte koll på skillnaden mellan "synnerligen grovt brott" och "grov våldtäkt" så att du menar att andra bör läsa juridik är endast skrattretande och jag står fast vid min uppfattning om att du är ett stort fett pucko!
Citera
2025-10-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så det krävs diktator för att politikerna ska kunna ändra en ynka lag under en mandatperiod? Lägg ner.
sossarna håller just nu p med ett projekt som ska göra det nästan omöjligt ändra i grundlagen och att sverige ska ha mångkultur står där och det ska vara omöjligt riva gängkriminellas medborgarskap med vilket med vore en självklareht att det ska gå.
Citera
2025-10-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
De ska ju inte vara här till att börja med.

Absolut inte för att begå brott.

Fina domstolar som dömer utan bevis och sen inte utvisar skyldiga brottslingar.

Ren ondska.
Huruvida de ska vara här eller ej har nog svenska medborgare olika åsikter om. Det finns de som vill ha helt stängda gränser, de som vill att inga gränser ska existera och så folk som ligger mellan dessa ytterligheter. Nu har vi ett regelverk vad gäller flyktingstatus osv och då får man förhålla sig till detta. Parallelt står det en fritt at jobba för strängare regler och en mindre flyktingtolerant syn. Men de som kommit hit och getts flyktingstatus har rätt att vara här och att då säg att de inte ska vara här, är bara en personlig åsikt.
Citera
2025-10-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Du har fortfarande inte fattat. Ännu ett pucko med andra ord.

Det ska intw klassas som en synnerligen grov våldtäkt utan som ett synnerligen grovt brott, för att han ska utvisas. Fattar du inte skillnaden, Förstår du inte svenska?

Att utan samtycke föra in fingrar i snippan på barn bör alltid klassas som ett synnerligen grovt brott.

Om du istället jämför att föra in fingrarna i snippan på ett barn med t.ex. att sno en cykel så landar man snart i att det rör sig om ett synnerligen grovt brott o detta fallet.

(Ska bli kul att se om du äntligen fattar poängen eller om du fortfarande rör dig på en utvecklingstörd eritreans nivå.)
Exakt vad i detta var det du inte förstod?

"Att det inte fanns samtycke tycker jag dessutom inte funkar alls för att klassa denna våldtäkt som ett synnerligen grovt brott. Om man då inte ska klassa alla våldtäkter som just det."
Citera
2025-10-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Att ha högre krav för att en flykting ska utvisas än en arbetskraftsinvandrare är ju så långt från rättsäkert man kan komma. Det är inte att olika människor är lika inför lagen.

I det aktuella fallet handlar det en Lars Viktorsson om en bedömningsfråga och eftersom Lars Viktorsson är aktivist så bedömee han att orchen ska stanna..
Och där tycker vi olika.

Jag arbetar med många människor från andra länder, dvs som har kommit hit enbart för att arbeta. De kan komma från länder som t ex USA eller Indien, länder där man med de utbildningar dessa kolleger har kan leva gott. Att utvisa en sådan person för ett begånget brott är inte på något sätt ett extra straff för dem. De kan åka hem och fortsätta ha ett bra liv.

En person som däremot verkligen har flyktingstatus dvs inte bara fösökt skaffa sig ett bättre liv, blir ju hårdare straffad ifall personen även utvisas. Och dubbelbestraffning är i mina ögon det som är orättvist.

Jämför t ex med poliser som döms för stöld eller inga misshandel. Om de blir av med jobbet brukar de får väldigt lindriga straff jämfört med oss vanliga dödliga som kan betala våra dagsböter ohc jobba vidare utan att arbestgivaren ens vet om vad vi har gjort.
Citera
2025-10-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Vi borde låta AI ta över, avsätt nämndemän osv. Då kan inga personliga känslor och politiska ideologier störa utfallet av domen. Man trycker in parametrarna för lagarna som ska vara tydliga och strikta mot t.ex. asylsökande.
Man för in all information om bevis etc. Ut kommer en rättvis dom utifrån de lagar som finns. Ingen tolkningsfråga. Tänk också på vad mycket pengar man kan spara. Alla asylsökande borde ut ur landet direkt om de gjort ett brott.

AI kan ju bedöma röntgenplåtar till och med bättre än en rtgläkare så då borde rättsfall kunna bedömas också utan inblandning av politikens agendor.
Inga människor behöver hamna i risk för att behöva utstå hot heller.

Det görs redan i vissa beslut om bidrag.
En människa överser allt dock på slutet
Citera
2025-10-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nä men jag håller med dig och regeringen att ett fängelsestraff borde leda till utvisning. Har man sökt asyl i Sverige och sen börjar begå brott mot Sveriges befolkning eller inte respekterar våra lagar och skatteregler osv så har man förbrukat rätten att få skydd i Sverige. Vill man ha asyl i just Sverige så ska man vara intresserad av hur Sverige fungerar och vad som gäller här och vilja integrera sig i våra lagar, seder och bruk. Vill man inte det så kan man söka asyl i ett annat land.
OK, själv är jag kluven. Ett kortare fängelsestraff för något som vi kanske lite till mans tycker är ett mindre alvarligt brott, är jag inte helt klar med om jag vill ska leda till utvisning.
Citera
2025-10-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Det görs redan i vissa beslut om bidrag.
En människa överser allt dock på slutet

Vad bra, då kan Vänsterpartister hållas borta från domar med flyktingar m.m
Citera
2025-10-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
OK, själv är jag kluven. Ett kortare fängelsestraff för något som vi kanske lite till mans tycker är ett mindre alvarligt brott, är jag inte helt klar med om jag vill ska leda till utvisning.

Vi har förstått det, du är en flyktingvurmare som vill fördärva det här landet. Säkert aktiv i mp eller vänstern. Du kan väl ta en grundkurs i logisk och adekvat tankeverksamhet.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2025-10-30 kl. 11:54.
Citera
2025-10-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Vi har förstått det, du är en flyktingvurmare som vill fördärva det här landet. Säkert aktiv i mp eller vänstern.
Aha, gissningsleken som f ö är helt off topic. OK, vi kör.

Jag är säker på att du är uselt utbildad, bidrar väldigt lite till statskassan samt anser att de invandrare som jobbar snor ditt och dina hillbilly-kompisars jobb samt också att inga invandrare jobbar. Du röstar SD men är definitivt inte aktiv inom partiet då det är många år sedan SD var så litet att man var tvungen att låta sådana som dig ha andra oller än vara lydiga röstare vart fjärde år.

Seså, kan vi gå tillbaka till sakfrågan?

P.S. Jag skriver när jag gissar på hur du är funtad "jag". Det är av det enkla skälet att jag inte benämner mig själv som om jag vore en grupp människor. Det är jag nämligen inte.
Citera
2025-10-30, 11:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Ja men då kan man väl sätta gränsen vid 1 eller 2 års fängelse.

Som det är nu så heter det "ett synnerligen grovt brott som leder till ett mångårigt fängelsestraff". Och det blir ju för diffus definition och kan leda till olika tolkningar i olika fall.

Fängelsetraff under 1 år är ofta misshandel eller grov rattfylla eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in