Citat:
Ursprungligen postat av
llundberg57
Inte du i alla fall.
Nej just det, och heller inte du.
Jag noterar att du inte har några seriösa argument att komma med utan endast vräker ur dig dynga och aggressioner, så det är nog inte så långsökt att det avspeglar hur du kanske beter dig även i trafiken….
Det jag försöker få dig och andra hetssporrar i trafiken som verkar ha brister i förståelse eller tolerans för andra trafikanter att förstå, är att vi bara måste klara av att inse at vi är en massa olika folk med olika förmågor och orsaker som har full rätt att nyttja våra vägar. Och bara för att någon annan kör t ex 10-30 kmh under skyltad hastighet så betyder det inte per automatik att de gör fel bara för att du kommer farandes bakifrån och tycker de kör för sakta. De gör i de allra flesta fall inte något fel i att hålla denna lägre hastighet, utan kan ha fullgoda orsaker sett till vad TF säger ang hastighet och hur fordon ska framföras sett till säkerheten och annat.
Ingenstans i TF står det atten trafikant måste hålla skyltad hastighet, och ej heller står det någonstans att trafik som t ex kommer ikapp bakifrån alltid skall ha eller ges fritt fram. Det betyder att DU som kommer bakifrån i de flesta fall faktiskt får anpassa dig till rådande situation och vänta på din tur att t ex köra om.
Du kan högst sannolikt inte se eller förstå varför den framför dig kör i lägre hastighet än den skyltade, och orsakerna kan vara många och fullt godtagbara. Och det är inte ett brott mot några regler bara för att det stundom kan bli en eller några bilar bakom som får sakta ner en stund innan de kan köra om och fortsätta i sin fart.
Du kan givetvis välja att bli sur och bete dig i trafiken som du beter dig här i dina inlägg, men det visar ju bara att du själv har tydliga brister i trafiken och förståelse för trafikreglerna som ges i TF,Mich definitivt inte är bättre än de du klagar på.
Dags för dig att mogna lite bakom ratten….?
Jag själv har de senaste 5 dygnen kört en skaplig runda på nästan 150 mil med min husbil, bl a en runda över hela Öland. Det blev stundom några bilar i kö bakom mig, för jag kunde inte eller ville inte hålla högre hastighet än vad jag gjorde i de tillfällena, vilket var lägre än den skyltade. Det får trafikanter helt enkelt tåla, och jag gjorde alt för att på andra sätt underlätta för trafikanter runt mig, men kan kan inte trolla bort mitt eget fordon bara för det kommer stressiga typer bakom eller runt mig.
Andra gånger så var det personbilar framför mig som körde saktare än vad jag själv gjorde, och inte fan sitter Jag och börjar sura och tugga fradga bakom ratten, eller känner behov för att skynda mig att starta en barnslig gnällkukeritråd på ett forum för att gråta ut om hur besvärligt det är att det faktiskt finns fler i trafiken och man måste samsas med dem och inte alltid får köra precis som man själv vill…
Nej, jag bara anpassade mig för aktuell situation och gav dessa den tid och plats de verkade behöva, och körde sen om när tillfälle kom och jag tyckte jag behövde, och fortsatte min färd utan att tänka mer på den saken.