2025-10-27, 17:36
Medlem
Slutade slå i mig för flera år sen men har kört lite sista tiden, och får reaktioner jag aldrig fått förut, inte på denhär nivån. Jag är smal men jag är utvilad i flera år innan dessa händelser, så det är fundersamt.
Först var det lite av en bender för några veckor sen och jag injicerade ecstasy och fick en kanske väntad histaminreaktion, även om det var läbbigt i sig. Okej visst. Men jag slog också i mig tjack och 3-cmc/synt och fick skumma reaktioner. Så jag får histaminreaktionen av troligen ecstasyn, och av tjacket blir jag också rätt överstimulerad av. Syntet är smutsigt och slitsamt som det är. Jag blandar och har mig, så vet inte exakt vad som gav vad, men det var en lösning jag skjöt i mig som gav mig en särskilt äcklig reaktion med feber, frossa, tics och dystoni och det varade rätt länge, kanske ett halvt dygn. Men jag fickbmina kickar och jag mår ”rätt ok” förutom att jag började få nån sorts blodtrycksrebound, så jag gick runt och svimmade av mer o mer mellan varven. Till slut kunde jag inte stå upp alls så jag la av och låg i sängen i flera dagar, trodde jag hade fuckat mig själv rejält då det tog flera dagar att ens kunna gå ner för trapphuset. Jag har en blodfylld cysta i hjärnan så jag tänker på den ibland då det enda dom sa på neurologen var att inte få för högt blodtryck, får då riskerar den att spricka, och jag har haft jävligt högt blodtryck som förväntat av att hålla på. En tanke var att det skulle varit den som äntligen sprack då, eller nåt liknande, men försökte hålla mig hemma och tro på att det går över. Och jag repade mig till slut med sömn, mat, vätska, osvosv, så jag släppte det och avstog typ en vecka.

Igår slog jag i mig för första gången sen dess. Men bara ett gram tjack, lite till kanske. Hade sovit och ätit precis innan, inte sliten alls. Efter bara några timmar började jag svimma av igen. Tror det var starkt, fick även huvudvärk på ena sidan av huvudet och skjutsen var rejäl, hann inte slå mer än halva lösningen den första gången innan mitt synfält nlev helt rosa. Ingen bender, nåt gram, en kväll, helt utvilad - och ändå händer det händer igen att jag blir helt skum med blodtrycket och jag får dessutom näsblod vid ett tillfälle. Idag har jag blodsprängda ögon, nåt jag aldrig fått förut på det här sättet. Kolla jag vet inte, det kan absolut va lugnt, men lär ändå fråga nån eftersom jag inte hittar nån info alls om detta på flashback eller annanstans och med cystan i åtanke, faktumet att jag knappast är sliten, men det blir samma igen, efter en natts användande. Jag tenderar att noja upp mig över cystan rätt mycket, och har åkt till sjukhuset andra gånger (för mindre reaktioner) och det enda dom gjort har varit att låsa in mig på psykavdelningen, så jag skippade det denna gången och tänker generellt att det inte ska va farligt. Men detta är ju udda?? Jag bokstavligen är på ruta ett igen, kan knappt sitta upp och andningen blir tung, och nej det är inte ångest. Blodtrycket är kört. Ska återhämta mig och sen blir det nog bra igen, men jag är mest nyfiken på varför det blir såhär nu för tiden och vad det kan bero på, om det är nåt nån här har upplevt så jag slipper sjukhuset i onödan. Vad händer
Citera
2025-10-27, 18:05
Bannlyst
Tråkigt att höra. Men kroppen säger ifrån, lyssna på den. Röker själv bara gräs och har snortat tjack med några riktiga avtändningar men i ditt fall låter det extremt destruktivt. Lägg ned skiten snälla.
Citera
2025-10-27, 18:06
Medlem
HBTKuks avatar
Såna här trådar är en intressant inblick i en missbrukares liv. Man tappar haken av att läsa ditt inlägg. Hur katten har du inte dragit till akuten för länge sedan?

Jag har tyvärr inga medicinska svar, men fortsätter du så här blir du inte långvarig. Var rädd om dig och sluta spruta igen.
Citera
2025-10-27, 18:07
Medlem
StoreSvartes avatar
Det låter absolut inte hälsosamt det du håller på med. Inte konstigt att kroppen inte pallar med.
Citera
2025-10-27, 18:38
Medlem
Fantens avatar
Mannen, ditt blodtryck är fucked, det kan vara så fucked att du går med farligt högt blodtryck och behöver medicineras.
Citera
2025-10-27, 20:23
Medlem
PrippsFats avatar
Ja, du håller på att dö med dina exter, kroppen säger ifrån. Det är annorlunda, du har kört kroppen i botten. Det som är konstigt är att du inte fattar det. Märkligt.

Fast det finns en annan väg. Du får söka hjälpa. Men något säger mig att du har kostat samhället oändligt med pengar i och med ditt knarkande.
Citera
2025-10-27, 20:24
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2025-10-27, 20:59
Medlem
Säger som dom andra. Det här är inte psykiska biverkningar du upplever utan fysiska. Din kropp är i ”oknarkbart” skick helt enkelt. Drogerna gör dig så blind att du inte kan se detta. Men i sanningens ord så mår du dåligt, det måste du fatta. Det första steget du måste ta är att erkänna och acceptera detta inom dig själv så du blir fri från ditt egna fängelse. Oavsett om du tar droger eller ej så är detta något alla människor måste göra för att hitta sig själva.

Nästan alla distraherar sig från ens inre själv, vare sig det är med alkohol, knark, spel, porr, vänner, eller till och med kärlek. Allt för att distrahera sig från vad man egentligen tänker och känner bakom alla väggar och lager man byggt sedan födseln. Ordspråket ”Man kan inte älska någon om man inte älskar sig själv” är 100% sann. Dock är det svårt att förstå samtidigt som man gräver sin grav. Om du har problem med att sluta med drogerna råder jag dig att söka hjälp. Antingen genom terapeut, psykolog, familj, vänner eller Bufo Alvarius ceremonier i Mexico. Detta är andra steget du måste ta (söka hjälp)
Har själv förlorat vänner som tagit det för långt och blint fortsatt trots alla varningstecken. Hoppas du lyssnar på oss och att du inte låter liemannen shackmatta dig såhär lätt. Puss puss
Citera
2025-10-27, 21:05
Medlem
Låter som om det är över. Cysta i hjärnan som kan brista vid högt blodtryck...
Lyckat. Har du tur dör du men med lite otur blir du en en plågad grönsak.
Anser du inte att det är färdigknarkat redan nu lär du få veta inom kort är jag rädd för.
Citera
2025-10-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Såna här trådar är en intressant inblick i en missbrukares liv. Man tappar haken av att läsa ditt inlägg. Hur katten har du inte dragit till akuten för länge sedan?

Jag har tyvärr inga medicinska svar, men fortsätter du så här blir du inte långvarig. Var rädd om dig och sluta spruta igen.

Jadu jag förstår att det kan va obegripligt hur destruktiv man kan vara. Jag trodde det skulle va mer andra missbrukare/brukare som hade nån idé om saken.

Och din fråga om varför jag inte åkt till akuten. För att missbrukare/brukare ofta blir illa behandlad och negligerad, med andra ord, dem skickar hem dig eller som det blev för mig, psyket. Vilket ör otroligr med tanke på alla risker som finns av IV bruk och speciellt om man vet stt det finns en risk för hjärnblödning i princip. Det är dock också så att man blir förvånad över hur mycket kroppen ändå klarar och läker ur riktigt usla eller extrema tillstånd.
Citera
2025-10-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakush123
Jadu jag förstår att det kan va obegripligt hur destruktiv man kan vara. Jag trodde det skulle va mer andra missbrukare/brukare som hade nån idé om saken.

Varför du inte får svar av missbrukare med erfarenhet av dina problem kanske beror på att de inte lever längre. Bara en tanke. Jag måste hålla med om att det är häpnadsväckande hur hårt du pressar dig själv. Hitta gnistan nu för att ta dig ur det där.
Senast redigerad av Ixora 2025-10-28 kl. 00:15.
Citera
2025-10-28, 00:31
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babakush123

Och din fråga om varför jag inte åkt till akuten. För att missbrukare/brukare ofta blir illa behandlad och negligerad, med andra ord, dem skickar hem dig eller som det blev för mig, psyket. Vilket ör otroligr med tanke på alla risker som finns av IV bruk och speciellt om man vet stt det finns en risk för hjärnblödning i princip. Det är dock också så att man blir förvånad över hur mycket kroppen ändå klarar och läker ur riktigt usla eller extrema tillstånd.

Sveriges narkotikapolitik är absolut vidrig och ja man kan inte förvänta sig mycket hjälp.

Men du kan helt klart ta dig ur det här själv bara du bestämmer dig för det.

En lösning är att kompromissa. Varför inte bara dra ner på knarkandet? Du behöver inte sluta permanent. Bara knarka inte så förbannat hårt. Det är så totalt onödigt och du mår ju inte ens bra av det. Man ska ju ta gift för att må bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in