Citat:
Nej, en fundamentalist är bokstavstrogen vilket mycket få är..
Men alla är fundamentalister. De olika riktningarna handlar inte om koranen, utan annat. Som t.ex. vem som ska ses som Mohammeds efterträdare.
Men alla är fundamentalister. Koranen är skriven en gång och får inte ändras. De troende har inte rätt att själva tolka den. Med kristna fundamentalister menar jag de som tror på och utgår från bibeln i sin tro. Du blandar ihop det med sekter.
Men alla är fundamentalister. Koranen är skriven en gång och får inte ändras. De troende har inte rätt att själva tolka den. Med kristna fundamentalister menar jag de som tror på och utgår från bibeln i sin tro. Du blandar ihop det med sekter.
Eftersom inte koranen ska ändras så antar jag att du läste den som man ska, på arabiska?
Citat:
Men lille vän, hur ska jag kunne ge ett vettigt svar på det, svårt eftersom det egentligen inte är en fråga utan ett sätt för dig att sätta dagordningen.
Frågan är om du försvarar kristna när de angrips? Om inte, varför det. Jag försöker få en debatt om frågan. Varför vänstermänniskor ser skillnad på muslimer och kristna och behandlar de olika. Men du ger bara dumma svar när du inte kan svara och visar att det jag sa från början stämmer. Ni kan inte förklara era egna motsägelsefulla åsikter.
Frågan förutsätter att vänstern inte försvarar kristna men försvarar muslimer.
Jag har ingen aning om var du fått det ifrån, normalt brukar vara att man hjälper sina medmänniskor om man har empati eller?
Citat:
Jaså du, Woke existerade inte som begrepp för bara några år sedan och iom Trump slipper vi nog det tramset i framtiden.
Genom att debattera med dem. Det skapar en generell bild av vad de anser.
Det var du som tog upp det, pucko.
Varför det om det saknar relevans? Det är du som försöker spåra ur här. Du vill inte diskutera utan smiter undan. Precis som ni alltid gör. Ni kan inte diskutera era egna åsikter. För de håller faktiskt inte ihop. Men det du tog upp, visar förstås att vänstern, generellt står för hela wokeköret.
Det var du som tog upp det, pucko.
Varför det om det saknar relevans? Det är du som försöker spåra ur här. Du vill inte diskutera utan smiter undan. Precis som ni alltid gör. Ni kan inte diskutera era egna åsikter. För de håller faktiskt inte ihop. Men det du tog upp, visar förstås att vänstern, generellt står för hela wokeköret.
Woke var en reaktion på Metoo som inte verkar existera idag och samma sak gäller nog woke.
Citat:
Läs dina inlägg så borde du se det.
Sanders sakna helt relevans. Varför tar du upp demokraten Sanders, som står för hela woke köret numer och även Trump, i den här debatten. Helt irrelevant. Vilka fördomar har jag?
Tex vänstern gillar HBTQ.
Vänstern älskar muslimer eller dagens favorit där du hävdade att det enbart finns en form av Islam.
Har ingen självinsikt alls?
Ingen självdistans?
Citat:
Vilka åsikter vågar vi inte diskutera?
Jag pratar generellt. Om du känner dig träffad, får du väl göra det. Kallar du dig vänster, hamnar du i den gruppen. Annars måste du specificera dig och ta avstånd från resten. Som jag sagt tidigare. Du har inte visat att jag har fel om nåt. Tvärtom visar du att det jag säger stämmer. Ni klarar inte att diskutera era åsikter.
Menar du dom åsikter som du tror att vi har, eller åsikter som vi faktiskt tror på?