• 2
  • 3
2025-10-27, 20:06
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Går inte bra med deffen. Märker hur jag blir svagare på gymmet och jag blir inte av med chipstuttarna eller bukfettet. Det är ju en hel vetenskap att räkna ut sitt dagliga kaloribehov så jag gissar lite och nu försöker jag ligga på 1900 kcal om dagen för att ligga på ett litet underskott. Vet inte om jag måste sänka ännu mer för det händer inte jättemycket på vågen.

Jag väger 87kg och har svårt att få i mig tillräckligt med protein samtidigt som kalorierna behöver hållas ner. Behöver ca 170g protein om dagen men kalorierna hindrar mig ofta från det.

Jag äter mycket kvarg nu, en burk på 500g är ju bara 300 kcal och hela 50g protein men det blir dyrt att äta varje dag och jag blir inte särskilt mätt.

Tips på vad jag kan äta? Jag häller redan i mig massa proteinpulver men jag vill snart spy på det. Andra tips gällande min deff är också välkomna.
Kvarg är inte dyrt.
Mer protein per krona än dina kycklingbröst.
Kanske det billigaste animaliska proteinet.
Citera
2025-10-27, 23:04
Medlem
Morgonfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
150 g tonfisk i vatten ≈ 165 kcal ≈ 40 g protein

1 liter minimjölk ≈ 350 kcal ≈ 36 g protein

BOOM!

Var hittar du en burk tonfisk med hela 40g protein? Köpte några burkar idag, fanns olika sorter men bara en storlek. 120g avrunnen fisk = 28g protein.
Citera
2025-10-27, 23:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
OK! Skulle dock tro att det anses "svårt" att tappa fett på buken för män, eftersom det är där största ansamlingen finns! Alltså om du tappar 50% av din fettmassa, så kommer ändå största andelen vara kvar på just magen!

För vissa är magfettet sockermage. När de slutar äta socker och drar ned på kolhydraterna, blir magen mindre. Ölmage har det ju kallats, för att man får det av kolhydraterna i ölet.
Citera
2025-10-28, 00:48
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Var hittar du en burk tonfisk med hela 40g protein? Köpte några burkar idag, fanns olika sorter men bara en storlek. 120g avrunnen fisk = 28g protein.
ICA hade 200-gramsburkar med 150g avrunnen fisk förut men dom verkar ha drabbats av krympflation.
Citera
2025-10-30, 10:52
Medlem
kvarg, keso, äggvita, fisk, kyckling, nötfärs kommer man väldigt långt med!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in