2006-09-05, 06:44
Medlem
entrapments avatar
Hur gör man egentligen för att knåda snusen bra? För mig så håller den kanske 10 minuter sen rasar den och rinner ner i käften.
Citera
2006-09-05, 08:29
Medlem
TripPels avatar
Jag förmodar att du menar lössnus.

Ta inte för mycket snus mellan fingrarna, knåda väl och slappna av i läppen medans du har snusen i truten. Visst formar sig snusen efter gommen och läppen, men har du inte för mycket snus så går det ganska bra.
Störs du/din omgivning av dina bruna tänder på snussidan av munnen kan du alltid gå över till portionssnus. Det är mycket smidigare.
Citera
2006-09-05, 10:19
Medlem
plask_boys avatar
Bara trycka ihop tills det blir en boll, har du problem är det bara köpa en prismaster
http://www.skoal.net/images/prismaster.gif
Citera
2006-09-05, 10:41
Medlem
Det är bara att knåda ihop det till en lite boll. Jag tog ALLTID för mycket när jag började med lössnus för 100 år sedan, så baka en mindre boll och testa. Jag kan lova att din grop kommer med tiden så du får upp en halv dosa om något år.

Citera
2006-09-05, 11:46
Avslutad
Jag bakade alltid järpar med mitt älskade Grovsnus. De var massiva och saftiga, och kunde hänga inne ett par timmar. Jag tycker själv att det var bäst att inte knåda snuset alltför hårt. Det var då den satte sig som bäst, mindre slitage och mer njutning.

Nu kan man tro att jag är död, men i själva verket är jag bara portionssnusare av yrkesskäl och Grovsnuset dyker upp till jul, påsk och midsommar.
Citera
2006-09-05, 13:10
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entrapment
Hur gör man egentligen för att knåda snusen bra? För mig så håller den kanske 10 minuter sen rasar den och rinner ner i käften.

Man tar lite mindre
http://www.marin.ntnu.no/~marina/arkiv/2001/0101/snus.jpg
Citera
2006-09-05, 13:20
Medlem
Kuggarns avatar
Du tar sannolikt en för stor snus. Pröva något snus som är mer lättknådat också. Röda lacket t ex.
Citera
2006-09-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entrapment

Haha amatör, du lär ju även se ut som en trädgårdsmästare efteråt
Ett råd kör på portion.
Citera
2006-09-09, 17:19
Medlem
Det är ju en vanesak egentligen. När jag började snusa körde jag portion p.g.a detta problemet. Efter ett tag gav jag mig fan på att lära mig knåda ordentligt så då var det bara att knalla iväg och köpa ett par dosor lös. Även om de första försöken inte är så långvariga så lovar jag dig att du om ett tag kommer att kunna lägga upp snusen som en riktigt man
Citera
2006-09-10, 21:05
Bannlyst
Peta upp den med tungan så spelar varken grop eller storlek någon roll.
Citera
2006-09-10, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Du tar sannolikt en för stor snus. Pröva något snus som är mer lättknådat också. Röda lacket t ex.

Snusa för smaken, inte konsistensen!

ffs...
Citera
2006-09-10, 21:15
Medlem
Vafalls knåda???!!! skall du förstöra smaken pöjk. Bara att ta ett stadigt grepp om snusen i dosan och sedan ladda in den under läppen. De ska inte knådas å bakas å klämmas det ha man ju fruntimmer till

ha de
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in