Kanske ett sätt att undvika skammen för ett hederligt seppuku
"Wow personen dog på semester i europa"
Fast ska man göra det rekommender jag eiffeltornet
Om det är 9m på bilden i bbc länken är det skumt att det inte händer oftare och att det saknas stängsel
Kommer ju upp en hel del om turister i sydeuropa, inte ovanligt att fulla engelsmän ska hoppa över en mur i spanien och så är det ett stup på andra sidan
Jag begriper inte var katten han fallit över 7 meter om det inte är så att han klättrat upp på själva byggnaden. Vad jag minns ligger Pantheon i ” gatuplan” ( om man nu kan säga så om en sådan ikoniskt byggnad) . Ingen hög mur eller trappa att falla från.
Det här kan mycket väl vara ett hjärtstopp eller en aortaaneurysm som ledde till att mannen föll. Rättsläkarna kommer säkert att kunna berätta mer ingående vad som hänt mannen.
Att falla sju meter är dödligt i sig om man landar olyckligt. Blir man akut sjuk och desorienterad, är det lätt att ramla oavsett fallhöjd. Men sju meters fall ovanpå det, gör ingenting bättre.
Det här kan mycket väl vara ett hjärtstopp eller en aortaaneurysm som ledde till att mannen föll. Rättsläkarna kommer säkert att kunna berätta mer ingående vad som hänt mannen.
Att falla sju meter är dödligt i sig om man landar olyckligt. Blir man akut sjuk och desorienterad, är det lätt att ramla oavsett fallhöjd. Men sju meters fall ovanpå det, gör ingenting bättre.
Så kan det vara men det svarar inte på frågna hur man faller 7 meter från Pantheon som turist.
7 meter är ganska högt haha. Dessutom med en mobil eller kamera i handen och ej förbered på att falla.
Det är dock under den sk "dödszonen". Läkare har ju pratat om den. Den ska innebära från 6 sjätte våningen ungefär. Fall där och du är i all det mesta död. Fall under och det finns en god chans till överlevnad.
Detta fenomen får mig att inse att folk värderar en selfie EXTREMT högt. Det är värt att hänga i rangliga stängsel, sitta på kanten av avsatser till stup och luta sig djupt över olika raviner med tveksamt underlag att stå på. Allt bara för att få en bild på att man varit längst ut på plats X. Mer normala bilder där man tar selfie på lite tryggt avstånd är tydligen inget som ger några poäng på sociala medier.
Dom mest olycksdrabbade platserna av selfiecide har dessutom börjar skylta att man ska ge fan i ta selfie stående med tåspetsarna över ett stup.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!