2025-10-25, 14:08
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Men nu handlar tråden om att under 10% av befolkningen ska få några hundralappar mer i skatt.
Det tycker jag de kan betala för jag som inte ens har i närheten av 66 tusen i månaden får betala hundralappar i månaden bara på snuset.

Fattar inte varför folk som tjänar under 66000 bryr sig, tror du de som tjänar över 66000 sitter och reagerar med känslorna över öronen för att jag varje år betalar tusentals kronor i tobaksskatt?
Jag har ett stycke över de 66000 och det kommer inte bli några hundra utan några tusen mer i skatt.
Redan från brytgränsen 53600 kr och uppåt har man även statlig skatt att betala.
Jag betalar redan en jäkla massa skatt.
Fatta nu varför jag reagerar på skiten de håller på med.
Citera
2025-10-25, 14:09
Medlem
TotalWars avatar
Det ska löna sig att få ner medeltemperaturen på jorden (som annars brinner upp i förtid).
Citera
2025-10-25, 14:11
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Hahaha Det är bara att flytta om ni inte är nöjda med att betala några flera hundralappar i månaden som tidigare. Varför blev det ingen flytt under det förra S styret?

Det är patetiskt att se på flashback hur giriga karriärister är och hur upprörda ni blir. Jag hade inte brytt mig om höjd skatt om jag tjänade över 66 tusen. Man får ändå mer netto än man hade kunnat göra av med. Och får man det ändå inte att gå runt får man se över sitt leverne.

Det kommer alltid att finnas folk som är villiga att fylla dessa vakanser efter er inte minst i denna lågkonjunktur.

Vidare slösar Europa miljarder på ett inbillat militärt hot, på Ukraina och migranter ihop med att man valt att höja bränslekostnaderna vilket syns i allt från hyror till livsmedel. Det man ser är ett skräckexempel på hur man INTE ska sköta politiken i Europa.

Såklart en sosse kommer ut som Putinkramare. Djupa band mellan Kreml och SAP, det parti som blev mest infiltrerat på sovjettiden och det sitter kvar.
Citera
2025-10-25, 14:18
Medlem
Sunimods avatar
Det går inte lita på en sosse

"Hur mycket handlar det om för nån som tjänar exempelvis 70 000?
– Nu har jag inte tabellerna framför mig, men det handlar om några tusenlappar.
I månaden?

– Mm, säger Damberg och nickar.

(Efter att programmet är inspelat hör Socialdemokraterna av sig och säger att Damberg har sagt fel. Det ska enligt S röra sig om några hundralappar i höjd skatt per månad.)"

Så här står det i artikeln i TS.
Givetvis blir det tusenlappar som de ska öka skatten med vilket Damberg säger men som någon sedan fick panik och ändrade på. Men fatta nu hur snacket går i sossarnas läger.
Kommer aldrig bli några hundralappar.
Och detta är bara en av alla pålagor de kommer införa om de får makten igen. Med MP så kommer allt bli dyrare.
Citera
2025-10-25, 14:21
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag har ett stycke över de 66000 och det kommer inte bli några hundra utan några tusen mer i skatt.
Redan från brytgränsen 53600 kr och uppåt har man även statlig skatt att betala.
Jag betalar redan en jäkla massa skatt.
Fatta nu varför jag reagerar på skiten de håller på med.
Tråden handlar väl om hundralappar i månaden?
Åtminstone enligt trådstarten.
Vad får du tusenlappar ifrån?

Du kanske ska dra ner på champagnen och whiskyn om du tjänar över 66000 och har ekonomiska problem?

Som du säger, du betalar redan skatt.
Vet du vilka som styr nu?
Tidölaget, skyll dig själv då som röstade på dom!
Citera
2025-10-25, 14:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Så du är en sådan som är beredd att lämna dina vänner och släktingar för några få tusen fast än du ändå tjänar så bra

Jag pratar inte bara om mig själv. Tröskeln för att lämna sänks ytterligare, då det redan är attraktivt att göra det.
Citera
2025-10-25, 14:29
Medlem
Känner man socialdemokraterna rätt och i samarbete med MP/V så kommer det bli 100% skatt på inkomster över 53.000 kr.

Det är liksom så det funkar i deras hjärnor, rättvisa.
Citera
2025-10-25, 15:12
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Detta är inget exakt citat eftersom jag inte hittat något ställe där det är lätt att se att försvaret ska få 110 miljarder mer nu än 2021. Dessutom tillkommer 18 miljarder till stöd till Ukraina.

För att betala detta ska regeringen låna 111 miljarder vilket någon ska betala i framtiden.

Tycker inte det är orimligt att de med högsta lönerna och som har lättast att avvara detta betalar lite extra nu. Inte att sjuka och handikappade får betala detta med ränta på ränta någon gång i framtiden genom sämre vård.

Är inte alla partierna rätt överens om att vi ska rusta försvaret? Båda sidor har varit ansvariga för att man sålt ut mycket av det även om sossarna suttit mest i makten.
Citera
2025-10-25, 15:14
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:

Du kanske ska dra ner på champagnen och whiskyn om du tjänar över 66000 och har ekonomiska problem?

Vänstermänniskor som dig är genuint sjuka i huvudet. Lönenivåerna i Sverige är extremt låga och brytpunkterna börjar på vanliga medellöner om vi tar Stockholm som exempel. 66 TKR i månaden är inte någon speciellt hög lön för en medelklassfamilj i radhus/villa i Stockholm är absolut ingen lyx.

Fattar INTE sossarnas hat mot arbetande människor, de vill att det ska vara omöjligt för folk att ta sig uppåt via arbete, bara arv och rika bakgrund ska kunna ge lyx i detta land. Sossarna får precis som de vill ni avundsjuka lågavlönade sitter och hatar medelklassen medans de som faktiskt är rika med kapital skrattar hela vägen till banken.
Citera
2025-10-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canyon
Vid eventuell vinst för de rödgröna så lär väll alla få sin sina skatter. MP bensin och klimatskatterna, vänstern arv och förmögenhetsskatter och sossarna sina skatter på de som arbetar. Hur tänker folk som röstar vänster????
Ganska lätt att svara på din frågeställning Inget positivt svar dock.
De som röstar på MP åker lokalt eller cyklar och kommer troligtvis inte beröras så mycket av klimat skatterna. De som röstar VP har inga pengar och inget sparande samt lever på bidrag. De som röstar på Sossarna lever även de på bidrag, eller extremt lågavlönade arbeten. Eller är med stor sannolikhet invandrare eller andra generationens invandrare.

Observera att detta inlägget är endast i utbildningen- och upplysningssyfte och är inte att ta på allvar eller betraktas som generellt över folkgrupp eller liknande. Så glöm det där med hets mot folkgrupp.
Senast redigerad av Charlatanery-end 2025-10-25 kl. 15:20.
Citera
2025-10-25, 15:17
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Nej men vi måste ha ett samhälle där även personer med städarlöner prioriteras. Inte bara dom rika.

Det gör redan eller hur menar du? Sverige är det bästa landet i VÄRLDEN standardmässigt för fattiga jämför med andra länder där folk lever i total misär på låga inkomster.

Sverige är däremot INTE ett bra land för de som kämpar, drar in en högre lön än genomsnittet.
Citera
2025-10-25, 15:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Det är inte nuvarande regering som vill öka skatten Det är sossarna.

Den inkomst jag har nu baserar sig på många års arbete. Det är den de vill beskatta mera.
Champagne brukar det bli på nyår men en whiskey är det i glaset jag har framför mig nu.

Tusenlappar, ja det är vad jag räknar med att deras skit ska bli.

Det var Mikael Damberg som sade det till journalisten. Läste du inte artikeln i TS?

"Hur mycket handlar det om för nån som tjänar exempelvis 70 000?

– Nu har jag inte tabellerna framför mig, men det handlar om några tusenlappar.

I månaden?
– Mm, säger Damberg och nickar."

Dig kommer de säkert straffa också med ökad skatt på det snus du köper och har du bil kommer den bli dyrare att köra när MP kommer med sin skit.

Moderaterna går ut med detta:

"Kraftiga skattesänkningar väntar om Moderaterna genomför den politik man fattar beslut om på sin arbetsstämma."

Men alla bidragstörstande väljare kommer föredra en rödgrön sörja igen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...ra-efter-valet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in