• 3
  • 4
2025-10-24, 19:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Första tanken var ett knarkande luder som läst om något amerikanskt fall på internet, men sedan funderade jag lite och det är troligtvis en dotter som inte får många slantar eller ens uppmärksamhet av sin gamla mamma. Mamman kan därtill möjligtvis börjat resa mycket och vara "slösaktig" (enligt dottern då, då hon där sitt framtida arv försvinna/minska) med sina penningar. Dottern har då beslutat sig att få sitt "arv" i förskott...
Citera
2025-10-24, 20:28
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Nu vet vi ju inte om mamman har varit riktigt hemsk emot dottern under hennes uppväxt
Tror du hon skulle betala 400k om hon är en röv mot sin dotter? Använd hjärnan innan du kommenterar som en feminist.
Citera
2025-10-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Hur fick du att någon blivit lurad på 400.000 kronor, till att detta offrer för bedrägeriet är en dålig person???

Skulle vara intressant att läsa ditt resonemang när du landar i en sådan slutsats...

Förmodligen lurar personen själv av snälla personer och försöker inbilla sig att den lurade egentligen är elak…. 🙄
Citera
2025-10-24, 22:06
Medlem
Flummigheters avatar
Någon som vet vem pundarn är?
Citera
2025-10-25, 14:00
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Förmodligen lurar personen själv av snälla personer och försöker inbilla sig att den lurade egentligen är elak…. 🙄

Tror inte det. Däremot tänker nog personen att det ofta finns anledningar till att man vill hämnas över något. Vilket helt utesluter det faktum och realiteten att otroligt snälla och välmenande människor.. Ofta blir grovt uttnyttjade utav sin omgivning.
Citera
2025-10-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Nu vet vi ju inte om mamman har varit riktigt hemsk emot dottern under hennes uppväxt

Om mamman varit riktigt hemsk mot dottern under uppväxttiden skulle hon nog inte helt plötsligt bli "jättesnäll" och ge dottern en förmögenhet.
Citera
2025-10-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En domstol kan bestämma att ett barn ska bli arvlöst, om barnet har begått brott mot föräldern. Hur allvarligt brottet måste vara vet jag dock inte... det kanske avgörs från fall till fall också.

Om barnet begår ett grovt brott mot sin/sina föräldrar kan det förstås gå miste om arvet.

Jag skrev mer om vad som gäller normala fall angående arv.
Citera
2025-10-26, 10:42
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Om mamman varit riktigt hemsk mot dottern under uppväxttiden skulle hon nog inte helt plötsligt bli "jättesnäll" och ge dottern en förmögenhet.
Jaja👍
Det stämmer säkert men tänkte bara att ibland har folk skuldkänslor och överkompenserar med annat
Citera
2025-10-26, 11:50
Medlem
godboys avatar
Massa löst snack här i tråden och jag är väl näppeligen bättre själv

Gissar på knarkande dotter. Pundare gör allt för nästa sil så att säga. Annars psykiskt sjuk dotter, eller en kombo av psyksjuk och pundare - inte en helt ovanligt kombination.

Romsk släkt kan vara en tråd med.
Citera
2025-10-26, 12:33
Bannlyst
Jag hoppas dottern hänger sig själv.
Det hade varit en vinst för samhället om hon gjorde det.

Jävla smuts till människa.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in